Fórum - Téma


Kolísání otáček


Fórum Vectra B Kolísání otáček

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1997 Vectra B 2.0

49 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.


1  2  3

z.2
Tomáš
2014-10-13 10:08:37

Ahojte,

Po delší době se u mě vyskytl opět problém.

Když nastartaji za studena tak otáčky vyskočí na cca 1500ot./min a hned spadnou na 500ot./min (v ten moment se pochopitelně auto rozklepe jak kdyby chtělo zdechnout). Takhle to je cca sekundu max dvě a vyjede to na normální otáčky kolem těch 1000ot./min.

Toto se děje jen při studeném startu.

Pak nevím, jestli má spojitost s tímto problémem i to, že se mi Sem tam rožně kontrolka řízené elektroniky motoru (opravdu jak kdy...někdy 2x za 100km a někdy vůbec za 4000km...což nechápu, většinou než se ta kotrolka rožnula tak se Auto začalo dusit jako by jelo na 3 nebo dva válce.....vždy za studena..za tepla to nedělá)

A aby toho nebylo málo tak dnes ráno start ala kolísání otáček a pak cca po dvoukilometrové jízdě městem mi auto zdechlo z ničeho nic na kruháči. Jen jsem chtěl podřadit a najednou mi svítí kontrolky na palubovce a motor mrtvý....nastartoval jsem a auto fičelo dál.

Vzduchový filtr vyměněný cca měsíc zpět,svíčky dělané v úterý minulý týden (olej na nich nebyl).

Mohl by to třeba dělat ten EGR Ventil jak bylo psané v jednom z podobných příspěvků a nebo sekundární vhánění vzduchu do výfuku?

Jedná se o Vectru B,1997,2.0 16v,100KW,X20XEV

Děkuji za každou radu a pokud se mi podaří závadu odstranit tak opět napíšu čím to bylo a jak se to řešilo.

2014-10-13 17:38:28

já mam ten sami problém a pravé tet jsem koupil na aukru nový motůrek za necelý litr, tak si vyber jestli ho budeš čistit nebo pořídíš si novy....

z.2
Tomáš
2014-10-14 15:25:09

opelak: Já to dal právě dnes do servisu na to vyčištění ke známemu tak to nebude zase taková pálka.

Našel jsem ještě na bazoš vectru na ND, tak maximálně bych ho zkusil pumpnout za nějaký málý peníz, ale nevím, jestli můžu použít třeba z 1.8 nebo 1.6, jestli to je stejné a nebo jestli se to nějak liší....to už jsou právě věi mimo mě :-X

Mohl by jsi mi sem třeba hodit odkaz na to auko, který by jsi kupoval, že bych na to aspoň koukl,ať tak přibližně vím co a jak.

Že bych to případně ukázal v servise,abych náhodou nekoupil něco co mi pak nebude pasovat a nebo správně fungovat.

Ale ještě teda hlavně uvidím, jestli to bude tím nebo ne no...

2014-10-14 18:23:42

ahoj,,, tak na tyto typy aut je ten,,, krokový motorek OPEL VECTRA B 1.8 2.0 2.2 Ecotec ...tohle dej do vyhledávače na aukru a uvidíš ,,zatím....

2014-10-14 18:31:44

z.2: "... jestli můžu použít třeba z 1.8 nebo 1.6..."

Jsou-li moje vědomosti správné, tož jsou dva druhy volnoběžných ventilů lišící se ovládáním - motory 1.6 mají ovládání servomotorkem a 1.8 nebo 2.0 mají ovládání elektromagnetické, tož na to asi bacha...

2014-10-14 20:09:21

opelak: Z22SE ve Vectre B je uplne jiny motor, bez ventilu volnobehu. X18XE je shodny s X20XEV, X18XE1 je taktez uz jiny a Z18XE je take uz bez ventilu. A jak psal Colombo, 1,6i jsou taky jinak... .

2014-10-16 19:54:45

z2 : X18XE1 není shodný s X20XEV to jsi tam nějak pomotal.

X18XE a X20XEV jsou si podobné a X18XE1 a Z18XE jsou si podobné (některé časti uplně shodné

a ta shodnost pro 1.8,2.0,2.2 bude X18XE,X20XEV a X22XE ne pro Z22XE či Y22XEjak tě napadlo

z.2
Tomáš
2014-10-17 09:07:45

Takže to dopadlo takto.

Vadný Elektromagnet, oprava není možná, protože packy jsou už řádně chycené korozí, takže kdyby se dio nich dlubalo tak by se mohlo stat to, že by upadnuli.

Zaslepil se ventil těsnícím plechem, problém je pryč....jen budou teď vyšší emise tedy.

Pak časem pokud budou peníze se buď sežene nějaký jetý,ale v lepším stavu a nebo nový, teda pokud to bude mít ještě cenu :-X

2014-10-17 09:28:59

z.2: ahoj, zkusil jsi se zeptat kolegy vlastty, jestli by ho neměl? mohl by být shodný z Omči 2,0i X20XEV

já bral díly z vrakoviště v Mostu, byl jsem spokojený, zkus se zeptat, tady je kontakt 734590781

Já ho také zaslepil a mám klid, dávat tam jiný nebudu!

2014-10-17 11:16:08

z.2: V tomto vlákně se píše převážně o volnoběžném ventilu, ale předpokládám, že to, cos zaslepil, je EGR ventil, ano...?

2014-10-17 14:47:24

Pokud jsi zaslepil EGR nemusíš nic řešit emise vyšší nebudou.

2015-02-09 10:48:23

hansdob: Zdravím, chtěl bych se zeptat mám opel Vectra B 1.8.16 V 2001 motor X18XE1 combi. Kolísájí mi otáčky při vyřazení nebo když otočím volantem když stojím, ikdyž je motor zahřátý. Hledám jsem krokový motorek, ale neumím ho najít (není ani poblíž škrtící klapky) je možné, že tam vůbec není nebo čím to je nahrazené?Eventuelně jaký díl se musí opravit či koupit? Díky moc za radu...Hledal jsem všude, ale bohužel bez výsledku.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-09 14:59:12

soulraver: Zdravím, u motoru X18XE1 je nastavovač volnoběhu integrován v protější straně tělesa škrtící klapky od opevnění lanka pedálu plynu. Je to část s velkým el. konektorem, kde je zapojen jak snímač úhlu vychýlení klapky, tak i regulace volnoběhu.

http://www.tav-autoverwer...32501-90-543-949-8-25-469

Možná bude stačit klapku demontovat ze sání a pořádně ji vyčistit od karbonu. Samotná kruhová otočná klapka nesmí drhnout okrajem o vnitřek průduchu tělesem samotným. Měla by mezi ní a tělem být velmi malá mezera (cca tloušťky lidského vlasu).......

2015-02-09 15:07:34

kopejda: Děkuji moc zkusím rozebrat sání u škrtící klapky a kouknout zda není zanesená. Doufám, že nebudu muset kupovat celý ten velké těleso.čím to mám prosím vyčistit (přípravek)? mám koupit primo sprej na čistění klapky?

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-02-09 15:13:16

soulraver: Je dobré použít sprej, co umí rozpustit karbon. Třeba je osvědčený konkor, tím se ošetřují i střelné zbraně od úsad po střelbách. Jestli existuje přímo sprej určený na čištění škrtící klapky, tak by měl také dobře fungovat....

Za vršek klapky drží sponou hadice od filtrboxu, klapka samotná je přišroubována k sacímu potrubí a pak už drží jen za konektor a lanko plynu... Určitě bych ji čistil domontovanou mimo vůz, nejvíc zanesená bývá právě ze spodní strany.

2015-02-14 18:19:13

V poslední době jsem měl problémy s volnoběhem na svým autí .Někdy auto jelo normálně a za celých 40 km cesty do práce jelo normálně a z toho motor zhasnul při každém volnoběhu . nebo otáčky kolísali od nuly do 1000 prostě nevyspytatelné chovaní . .Na diagnostice my to ukázalo chybu v množství vzduchu (takže by to měla být vadná váha vzduchu ) . Dnes jsem měnil v autě olej tak jsme se ze synem rozhodli vykuchat z auta škrtící klapku a celou ji vyčistit, Jak jsme odpojili všechny hadice do ní vedoucí a celou ji odmastili tak jsme zjistili že jedna dírka velká tak akorát na prostrčení jehly, kde je napojena jedna hadička podtlaku je ucpaná tu jsme vyčistili auto smontovali a je po problému. motor jede jak švýcarský hodinky

Za provedení diagnostiky děkuji Zdendovi od Hannah. zdar a hodně najetých km bez nehod a poruch

2015-09-16 20:29:01

Prosím o radu budu kupovat opla vectru 1.8 16V 1999 85kW s motorem x18xe1 a pan píše že jezdí normálně ale že při plném sešlápnutí plynu jakoby netáhne a říká že by to mohlo být benzinovým čerpadlem je to možný? ale ja čtvrt plyn že jezdí normálně ani na dlouhé vzdálenosti se to nijak nemění, snad mě někdo pochopil :)

2015-09-16 20:58:17

dominic: Zdravím, ja měl problém s kolísáním otáček a když jsem vyčistil klapku je vše ok. Ale předtím jsem měl problém se škubáním auta při sešlápnutí plynu. Bylo to zapalovací lišta, která je u starších typu nahrazena kabely....pak to bylo už ok. Snad to pomohlo

2015-09-16 21:00:08

soulraver: aha a když ji jel s lehkou nohou tak to jelo dobře?

2015-09-16 21:03:45

dominic: klidně to může být čerpadlo, ale zkus se zeptat kdy dával naposled nový palivový filtr


Odpovědět

1  2  3