Fórum - Téma


Kolísání otáček


Fórum Omega B Kolísání otáček

Informace o modelu: Opel Omega B



2013-04-03 17:36:49

Zdravím pánové.

Tak jsem tady s dalším a snad (aspoň na delší dobu) posledním problémem.

Jak z názvu jest patrné, jde o otáčky.

Dokud jedu na sitič, tož je vše OK.

A pak to začne. Jednou mi otáčky kolísají dolů, že mi auto i občas zdechne, ale většinou jdou i nad 2.000 otáček a pak zas dolů a zas nahorů a pořád dokola. a to i na LPG.

Vyčetl jsem zde, že je to nejspíše škrtící klapkou, nebo volnoběžným ventilem. Že to stačí pročistit.

Jak již mnozí tady ví, jsem na to vše tupec a potřebuji rady a postupy popsat jak pro mentoše.

Poradí mi někdo? Nejlépe s fotečkou, kde to mám vůbec hledat?

Je to poslední závažnější nedostatek mého čuňase.

Už je trapné při šílených otáčkách na křižovatkách dělat, že nejsem v autě. Zrovna dnes jsem pouštěl na přechodu nějaké pohledné slečny a smáli se, že mi autíčko řve. Jsem chtěl dělat, že jsem umřel

Děkuji předem pánové....

2013-04-03 18:30:37

Ano, volnoběžný ventil. Dá se sehnat nový, bezproblémový od fi. Getz na Aukru za cca 600Kč+pošta nebo vyčistit. Pokud už je tam X let koupil bych nový a ten bych po roce,dvou vždy vyčistil. Práce a přístup dobrý de+montáž do 20min max. P.S.: Psalo se tady toho o tom plno, musíš hledat

2013-04-03 18:34:57

Díky..

No budu muset večer k tomu zalehnout a hledat.

2013-04-03 18:52:55

e.t.volat: Když mi dáš email můžu ti poslat takovej malej návod z polštiny ale myslím že to zvládneš i bez něj, je to fakt úplně jednoduchý a brnkačka .

2013-04-03 18:59:27

e.t.volat: Jak píše Jirka - začni volnoběžným ventilem, u toho vyčisti i škrtící klapku a pokud to nepomůže, může být na vině váha vzduchu - vlastní zkušenost, i když s trošku jiným motorem, na křižovatkách mi taky bývala hanba, jak furt dokola tůruju motor - héééén, héééén, héééén...

2013-04-03 19:08:47

colommbo: Přesně , mimochodem já to korigoval buď zapnutím klimy ( nevím jak to, ale otáčky se pak většinou uklidnily nebo se to alespoň zlepšilo) nebo "na prasáka" přes kvalt a brzdu ( třeba když sem stál na křižovatce a vedle zastavila PČR

2013-04-03 19:15:58

Ggeorgos: email- E.T.VOLAT@SEZNAM.CZ

taky jsem zkoušel zapnout všechno, co v autě mám, ale nepomohlo to.

A přes kvalt a brzdu jsem to už taky dusil. Jen je mi líto auta.

2013-04-03 19:26:53

Jasně, to jen vyjímečně třeba když stáli vedle čerti

2013-04-06 21:56:28

Tak jsem kamarádi vše vyčistil.

Otáčky se po nastartování sklidnili.

Ovšem jen do doby, než jsem se rozjel. Po vyřazení jdou zase nahoru. Nic méně pokud po zastavení otáčky srazím přes kvalt a brzdu, tak zůstanou dole. Myslíte, že mám tedy něco špatného a tím zralého na výměnu?

Nebo se to časem uklidní?

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-04-06 22:15:17

e.t.volat: Zkontroloval bych celý sací trakt od filtrboxu až po hlavu motoru, je klidně možné, že je někde dírka a přisává si to falešný vzduch do sání, třeba zpuchřelá hadice, vylezlé těsnění pod klapkou, atd. atd. Jak auto brzdí? Posilovač maká jak má, nebo se musí dost tlačit na brzdový pedál? Sání je propojeno s válcem posilovače brzd a svým podtlakem pomáhá brzdit, jestli to zase bude někde přisávat falešný vzduch tak může lítat volnoběh, ten krokáč to nemá šanci uregulovat.......

2013-04-06 22:38:23

Kopejda: zítra na to juknu znova. ale co se brzd týče, pohodička. brzdí to jak má.-

2013-04-06 22:57:33

Jj, přesně tohle mi dělal ten starej krokáč když sem ho jen vyčistil ( namočil jsem ho přes noc do takovýho mixu nafty,WD40 a petroleje. Ale je tam když to rozebereš taková membránka a ona se po čase provozu ošoupe a pak to netěsní a přisává to tam tudy). Nakonec sem musel koupit nový Getz za 600,-+pošta na Aukru a tobě doporučuji totéž

2013-04-07 10:54:50

e.t.volat: Zkus odpojit konektor vzduchováhy, jak se na to motor bude tvářit...

2013-04-07 12:13:24

Colommbo: chcípe.....to jsem zkoušel už včera. Rosvítí se kontrolka a zdechne.


Odpovědět