Fórum - Téma


Kolísá napětí za studena - za tepla hlučné ventily


Fórum Omega B Kolísá napětí za studena - za tepla hlučné ventily

Informace o modelu: Opel Omega B



2014-08-29 09:52:44

Zdravím, rád bych se poradil ohledně kolísání napětí při studeném motoru 2,5V6. Po nastartování začne pulzovat napětí asi tak v intervalu 1-2 vteřiny, mírně sehoupou otáčky a bliká celá přístrojovka, po několika málo minutách, když se motor trochu ohřeje již běží vše normálně. Diagnostika napsala kod 49, což je prý vysoké napětí baterie a kod 31- signal otáček klikovky, což je divné, protože snímač kliky jsem měnil před rokem original bosh, když auto nestartovalo. Nyní staruzje normálně, jen začalo zlobit to kolísání.

Další problém, poměrně dlouhodobější u mého motoru je za tepla, když je motor ohřátý nad 90 stupňu, tak dost cvakají ventily, nevím jestli to jsou zdvihátka nebo přímo ventily, je to jak šicí stroj, řekl bych že to začalo od té doby, co jsem do benzínu nalil čistič vstřiků - RVS IC Cleaner a také často jezdím na E85 s jednotkou, ale cvakání se objevilo ještě před instalací jednotky E85 při provozu na benzín.

Děkuji za případné rady.

2014-08-29 10:12:21

josefschanel: "Kolísání (pulzování) napětí" jsi nějak měřil, Josefe, nebo na ně usuzuješ jen z blikání přístrojovky a houpání otáček...? A kódy 49 resp. 31 jsou zjištěné jak - vyčtené z paměti závad ŘJ nějakou diagnostikou nebo vyblikané...? Měřils napětí na svorkách baterie v klidu a při nastartovaném motoru...? Pokud motor normálně startuje a při jízdě nepřechází do nouzového režimu za současného rozsvícení kontrolky emisí , vidím čidlo kliky v pořádku.

Cvakání při ohřátém motoru bych osobně nepřičítal hydroštelům či ventilům, ale spíš vstřikům, ty slyšet jsou a je to normální a správné, jen jde o to, jak moc jsou hlučné. RVS IC Cleaner neznám, ale tyhle a podobné čističe buď fungují nebo nefungují, vstřikům by ale nijak ublížit neměly. Provoz na E85 motorům,. jež na to nejsou určeny, neprospívá, a to ani v případě nějakých dodělávaných "jednotek". Jaký je v motoru olej...?

2014-08-29 16:09:46

colommbo: Napětí jsem neměřil, kamarád mi dělal diagnostiku z paměti závad.Motor normálně startuje a do nouzového režimu nepřechází,žádná kontrolka nesvítí. RVS funguje, mám s tím výborné zkušenosti u stareAstry 1,7TD 50kw, kde po aplikacích několika dávek postupně motor běží mnohem lehčeji. U toho benzínu(Omegy ) to asi vyčistilo tak, že vznikly vůle a cvaká to. Na E 85 mám najeto přes 30 tis.km,přidávám mazací aditiva,občas jezdím i na benzín a asi budu radši jezdit na něj víc. Olej mám nový 10W40,měním max. po 10 000km. Mám najeto 255 000km.Snad holka ještě vydrží, nacpal jsem do ní takových peněz,že kdybych jí teď prodal za nějakých 30-40 000, víc počítám, že bych nedostal, tak to by byl velkej nesmysl.Mám tam vše nové, brzdy, tlumiče,výfuk,rozvody atd. Děsí mě jen to cvakání za tepla, jinak jezdí dobře.

2014-09-23 09:15:30

Dobrý den, problém s kolísáním napětí po nastartování motoru zmizel sám od sebe, možná to bylo jen palivem.

Rád bych se však poradil ohledně hlučných zdvihátek ventilů při zahřátém motoru, za studena to jde, dokud se motor ohřeje podle budíku cca do 90 stupňu, tak to ještě jde, ale po městě, když je teplota přes 90 stupnu již je motor jak šicí stroj, na 90% by to měly být zdvihátka, zkoušel jsem aditiva přímo určená na ztišení zdvihátek, ale nepomohlo to. Zajímalo by mě, jestli s tím můžu takhle jezdit, případně kolik by mohla stát oprava? někde jsem našel sadu zdvihátek na ebay za 75Liber, ale píšou v sadě 12 zdvihátek. Kolik je tam těch zdvihátek 12 nebo 24?

Další věc čeho se trochu obávám je, když ty zdvihátka nechám vyměnit, jestli to pomůže. Díky

2014-09-23 09:42:11

josefschanel: Kolik ventilů, tolik hydroštelů, tedy 24 kusů. Kdysi jsem je nechával měnit u předchozího áčkového šestihrnku, bylo jich jen dvanáct (dvouventil), nicméně pětistovka za kus. U čtyřventilu budou hydroštely jiné, menší, a tedy, předpokládám, i levnější, ale i tak to nebude za hubičku. Pokud cvakání způsobují opravdu hydroštely, jejich výměna pomůže (mění se všechny.) Jaké aditivum pro jejich ztišení jsi použil...? Použití aditiva je déledobější záležitost.

2014-09-23 09:51:30

Díky, olej mám nový Mobil10W40,aditivum asi před rokem od Liqui Molly a teď čerstvě do nového oleje od Winns, přímo na ty zdvihátka, je fakt, že mám teprve asi 100km s tím aditivem, ale myslím, že to nepomůže. Takže počítám 10 000Kč zdvihátka, někde jsem je viděl za 380Kč za kus, případně tedy z ebay by to vyšlo ještě méně. Kolik by mohla stát práce, to je zase sundání vík, nová těsnění, před rokem jsem to nechával přetěsnit, original těsnění, to to ještě tolik necvakalo ty zdvihátka, tak jsem to neřešil. Takže počítám minimálně na 15 000Kč by to vyšlo, že ta oprava?

2014-09-23 09:58:20

josefschanel: Kolik za práci, neumím odhadnout. U dvouventilu byla výměna "snadná", kamarád-mekánik se s tím crcal asi dvě hodiny. U V6 už to taková sranda nebude, tož 15 tisíc komplet bude asi blízko reality... Co se aditiv týče, přísadu od L-M používám taky, přidávám ji do oleje víceméně preventivně, ale tvrdí se, že to žádný extra přínos nemá...

2014-09-23 10:03:36

colommbo: A co když s tím budu jezdit dál, kolik to tak může najet kilometrů? Nevím jestli to má cenu, zase tolik s tím nejezdímJak říkám, na delší trasy při plynulé jízdě to není zas tak hrozný, horší je to po městě, když je to hodně ohřáté.

2014-09-23 10:23:34

josefschanel: Naprosto správná a logicky se nabízející otázka... Náplní práce hydroštelů je vymezování ventilové vůle, při jejich špatné funkci nemají ventily vůli správnou (bude větší, proto to taky cvaká - nejsou to hydroštely v pravém slova smyslu, ale ventily, co cvaká), ale pořád lepší, než menší. Na druhé straně si pořád jen myslíme, že jsou to hydroštely, nastopro to nevíme... Na tvém místě bych to nechal plavat a jezdil, pokud jiné problémy s motorem nejsou...

2014-09-23 10:30:30

Souhlasím, pár lidí i mechaniků co ten motor slyšelo, tak uznali, že je to hlučnější,ale spíš si myslí,že to na nějakou rychou smrt motoru nevypadá. Holt to má zvuk trochu jako diesel zvenkuZas na druhou stranu, kdybych věděl na 100%, že výměnou zdvihátek problém zmizí a motor ztichne a bude pracovat lépe, asi bych do té opravy šelBudu to tedy sledovat a pokud se to začne ještě zhoršovat, tak mě to stejně asi nemine...Díky

2014-09-23 11:01:47

josefschanel: Tak nějak... Aditivum od L-M bych klidně ještě nalil a prostě uvidíš - dle mého budeš ale spokojeně jezdit dál...

2014-09-23 11:06:10

colommbo: Někde jsem četl, že velká vůle na ventilech není tak nebezpečná jako malá, tak snad je to můj případ..

2014-09-23 11:06:58

josefschanel: Souhlasím, však jsem to už psal výše...

Venca49  
Václav
2014-09-23 21:54:21

josefschanel: Neměřil jsi tlak oleje?Jestli je to více ohřáté,tak by mohl klesnout,hlavně na volnoběh a pak se zdvihátka málo plní a cvakají více.Nevěřím,že by všechny byly špatný,to se nestávalo.Vždy když klepaly,tak byla chyba jinde.

Jednou jsem v záruce měnil polomotor,jen kvůli závadě v odlitku,kdy byl malý tlak mazání při volnoběhu.

2014-09-24 09:21:00

venca49: Neměřil, jak se měří tlak oleje? Musí jít dolu vebtilová víka?

2014-09-24 09:30:34

josefschanel: Koukni do chytrý knížky (Jak na to?) na str. 52, je to tam popsané...

2014-09-24 09:36:32

colommbo: Chytrou knížku mám pouze na Astru, ale to nevadí, v servisu budou vědět, jak změřit tlak oleje

2014-09-24 09:56:10

josefschanel: Máme ji tady...

http://www.club-opel.com/...anual_download.php?id=118

A ventilová víka se nesundávají, spínač tlaku oleje by měl být u alternátoru.


Odpovědět