Fórum - Téma


kola na omegu B


Fórum Omega B kola na omegu B

Informace o modelu: Opel Omega B


1 ......... 2  3  4  5  6

2015-11-20 18:45:33

no a su tam 205/50 R17 všetko sedi nič nečucha takže dá sa to aj ked to nieje kosher

2015-11-20 18:46:36

colommbo: Colombo, já to četl jen to co se týká disků a přihlašování.. tedy toho, o čem je tady to vlákno..

něco nesouhlasí? Dovozce - prodejce registrován na Ministerstvu dopravy, výrobce - certifikát == typový list.. pro daný vůz.. =>> zápis do TP.. Toť vše..

2015-11-20 18:48:12

frencisou: Ono by ani nic šúchat nemělo, pneu 205/50R17 nebude "větší" než předepsaná 235/45R17...

2015-11-20 18:54:34

marquis: "Nemusím dodržovat rozměr kol, uvedený v TP? Nemusím!

Ano. Je možno použít i jiné velikosti a parametry kol, než doporučuje výrobce vozidla! Záruka na vozidlo tím není v žádném případě dotčena a není třeba souhlas výrobce vozidla. Každá přijatá objednávka je ještě jednou pečlivě kontrolována našimi techniky."

Je možné, že stanovisko nějakého výrobce, potažmo dokonce prodejce kol, by mělo mít větší váhu než stanovisko výrobce auta...? Dokonce není třeba jeho souhlas a záruka není dotčena...? Obchodníci s díly mají větší slovo než výrobci aut...?

2015-11-20 19:09:59

colommbo: Áno, máš pravdu Colommbo.. Ale tohle jsou bláboly.. Tohle nejsou faktické informace. To by ty stránky jinak byly prázdné..

Jinak mám na to svůj názor, a moc bych si na auto jiné disky než odsouhlasené výrobcem necpal (jde o rozměry). Už ty 17'' jsou na naše silnice dost.. a kdyby jen silnice. D1 jsem projel zrovna tento týden od Brna na Prahu a říkám, nikdy více.. a to mám na zimu osazeno 205/65 R15.. Tak k čemu 18-ky, když tam má mít pneumatika profil 40..

2015-11-20 21:23:14

marquis: Konečně se s tebou naprosto shodnu a jsem tomu velmi rád! Možná je to tím, že už začínám být zaprděnej dědek, kterej už nemá potřebu nikam a za ničím se hnát, v životě jsem (a vždycky rád) už něco najezdil a v současné době si to tuplem užívám s príma autem a na zcela stejných kolech, jako ty. Tedy v létě, v zimě jezdím 195...

2016-04-14 11:49:39

Už to tady někdo řešil, nicméně co si kdo myslíte o různé šíři pneu na nápravách. Přemýšlím o kombinaci 195(205)/45/17 na předek a 235(245)/45/17 na zadek. Mám samozřejmě na mysli letní pneu. V zimě jsem jezdil 195/60/15 na obou nápravách k naprosté spokojenosti. Celkem se s tím dalo dost vyjet i na sněhu. Jenže při větší rychlosti na suchu je to dost nestabilní. Vím, že různá šíře není na Omegu povolená ale myslím si, že by to nemuselo být tolik vidět a že by to při běžné

kontrole na silnici mohlo projít. Prostě si myslím, že na motorizaci 3,0 V6 by to byla lepší varianta. Co si o tom kdo myslíte? Chci si nechat poradit od zkušenějších s tímto autem. Já mám Omegu teprve rok.

2016-04-14 11:53:40

Mysli si co chceš ale zapsané velikosti v TP hovoří jasně. Což bude následně ohodnoceno PČR nebo pojišťovnou při nehodě a to i v případě, že to nebude tvojí vinnou. Tak na to mysli.

bad64  
2016-04-14 11:54:32

designif: Ani to nedělej jelikož dle pravidel silničního provozu musíš mít na vozidle namontovány na obou nápravách pneu stejných rozměrů.Při kontrole na silnici přijdeš o malý tech.průkaz a na STK neprojdeš.

2016-04-14 11:56:54

včera jsem byl na STK a rozměr pneu kontrolovali ve spojitosti s TP velmi důsledně, včetně hloubky dezénu a rovnoměrnosti opotřebení, až mě to překvapilo.

2016-04-14 12:01:01

designif:

vidím to asi takto (tedy, jak bych to udělal já): pořídil bych si traktor, nebo formuli a bylo by to u policajtů i na STK bez problémů.. a i já bych byl spokojenej..

2016-04-14 12:12:56

:D s formulí nesmíš na silnici a se zemědělskou technikou zas na dálnici ( omezení max 65km/h - viz tatra agro) , asi by sis moc nepomohl :D

2016-04-14 12:19:34

breathlless:

co kecáš.. dnes můžeš i kombajnem na dálnici.. cyklista může na dálnici.. i v protisměru můžeš na dálnici.. tak jaképak copak.. se ti to ještě nestalo? já jsem už Omegou stodvacítce na dálnici uhýbal aby mě nesmetla..

2016-04-14 12:23:14

designif: Ano, některé modely některých značek mají jiný rozměr pneu vpředu a vzadu předepsán a montován, ale Omega potažmo žádný z Oplů mezi nimi skutečně není, v tom máš zcela pravdu, tož se toho drž. Tebou uvažovaná kombinace pneu je zcestná. Když už bys spoléhal na blbé/šilhavé policisty na silnicích, je potřeba uvědomit si apoň jednu prostou věc: byť vpředu i vzadu by byly pneu stejného palcového průměru (17") a téhož profilového čísla (45), vzhledem k jejich šířce by ve skutečnosti jejich výška a tedy i obvod byly rozdílné, kola jedné nápravy by se točila jinou rychlostí než druhé, řídící jednotka ABS/TC by rozdíl s velkou pravděpodobností zaznamenala a vstupovala by stále do hry, notabene auto by obecně ztratilo jízdní vlastnosti, pro které Omču milujeme, a je to zcela zbytečné. Omča není žádný dragster s předními koly jak od dětského kočárku, to je důstojný a nadmíru pohodlný polykač kilometrů. Pokud chceš blbnout, neměl sis pořizovat Omču, ale třeba trojkové bávo, užil by sis víc. Fakt se na to vykašli a ber to jako velmi dobře míněnou radu.

P.S. Pneu o rozměrech 195/60R15 NEJSOU na Omegu povoleny ani jako zimní.

2016-04-14 12:23:54

marquis:

Jó a od kdy splňují limit min 80km/h .... kecáš ty , douč se vyhlášku

A né opravdu jsem na dálnici naštěstí kombajn nepotkal. :)

colommbo: 195/60R15 je opravdu nesmysl i vectra, která je menší má 195/65R15

2016-04-14 12:27:08

breathlless: Ano, Tondo, to je správný/povolený rozměr zimních pneu i na Omču.

2016-04-14 12:31:06

breathlless:

Jakou vyhlášku? Máme 21. století.. Dnes pravidla o provozu určuje Zákon..

2016-04-14 12:50:22

colommbo: Vidím, že jsem teď tady asi za blba. Ty zimní asi byly 195/65/15 a v TP jsou povolené. Přesto děkuji za rady, kterými se asi budu řídit. Nejsem žádnej magor který běžně lítá přes 200 Km/h ale někdy holt neodolám nějakou Octavku trochu vyškolit. A v těchto případech je dlouhá táhlá zatáčka na těch úzkých pneumatikách poměrně dramatická. K této patrně zcestné úvaze jsem došel po zkušenosti s původními letními pneu, které na autě byly, když jsem ho koupil 225/65/15. Zdálo se mi, že na tom předku je strašně velký valivý odpor a bylo to znát jak na spotřebě, tak v držení přímého směru. Možná by stálo za to si nechat taky přeměřit geometrii a jít tedy do předepsaných 235/45/17 na obě nápravy.

2016-04-14 12:59:00

breathlless:

http://www.denik.cz/auto/...n-20160412-dr4v-07d9.html

2016-04-14 13:06:56

designif: Za blba určitě nejsi a pokud jsi snad k tomu dojmu dospěl po přečtení mé odpovědi, omlouvám se, tak to myšleno nebylo. Rozměr pneu (letních) 225/65R15 je taky nepovolený, notabene nedivím se, že auto na tak vysokých gumách nebylo stabilní, takové gumy mohl nechat namontovat jedině nějaký... A snad už jen poznatek z praxe - Omča s pneu 235/45R17 (předepsanými) je už poměrně tvrdá, na opravdu dobrém povrchu sedí sice jak přibitá, ale na nekvalitním (kupř. zvlněném či v kolejích vyjetých od náklaďáků) se budeš s velkou pravděpodobností stále prát s řízením a volantem korigovat směr jízdy a možná tě to brzo přestane bavit, tož abys na to byl připravený... A při obutí takových gum jsou správná geometrie (vpředu i vzadu) spolu s bezchybnou funkcí přední nápravy zcela nezbytné. Základní bačkůrky 205/65R15 jsou pohodlí, střední 225/55R16 pak dobrým kompromisem.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6