Fórum - Téma


: klucí jak poznám že je lambda sonda v


Fórum Technický koutek : klucí jak poznám že je lambda sonda v




2012-10-25 14:17:07

klucí jak poznám že je lambda sonda v háji,bez diagnostiky

2012-10-25 20:12:16

záleží na tom kolikadrátová proměřit multimetrem a osciloskopem (ani diag neumí říct 100% vadu lambdy) osciloskop ano.

2012-11-01 19:31:40

napatie na funkcnej lambde sa pohybuje od nuly po 1V, vela kysliku viac voltov, chudobna zmes a naopak.

2012-11-02 07:17:15

To takhle dost dobře nejde říci jelikož nevíme jakou lambdu má a v jakém autě tím pádem ani jestli jen 1 nebo 2

2012-11-20 12:34:22

Tak pokud ma labda 0.95V je o.k.?Smrdi mi z vyfuku benzin....mam ctyr dratovou lambdu.Spotřeba kolem 8 l/100 a to jezdim 80%mimo mesto.

2012-11-20 17:22:14

rolant: nevím kde jsi vzal 0-1V

jelikož nevím o jaký motor se jedná tak info pro X18XE princip je stejný u 99% ale hodnoty a osciloskop se liší

napájecí napětí topného prvku: 12 V

odpor topného elementu: 3 - 15 ohmů (20 °C)

napájecí napětí TiO2 lambda sondy: 5 V

odpor TiO2 lambda sondy:

chudá: > 100 000 ohmů (< 0.5 V)

bohatá: < 10 000 ohmů (> 3.8 V)

informace o oscilogramu: teplý motor běžící ve volnoběhu

Zkontrolujte konektor(y): Zkontrolujte konektor(y) a pokud je to potřeba vyčistit nebo přichytit je pro zajištění dobrého připojení.

Topný prvek:

Zkontrolujte odpor:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru.

Změřte odpor mezi piny A a C konektoru lambda sondy. Porovnejte se specifikovaným odporem.

Zkontrolujte napájecí napětí:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzorů. Spusťte motor. Měřte napětí mezi svorkou C konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Měla by se rovnat napětí akumulátoru. Pokud ne, zkontrolujte vedení, pojistky a/nebo relé.

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkou A konektoru a odpovídající svorkou v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

Lambda sonda:

Zkontrolujte napájecí napětí:

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzorů. Spusťte motor. Změřte napětí mezi svorkou B konektoru a zápornou svorkou akumulátoru. Mělo by být 5 voltů. Pokud ne, kontrolujte vedení, pak řídicí jednotku (ECU).

Zkontrolujte připojení k řídicí jednotce (ECU):

Vypněte zapalování. Demontujte konektor vedení senzoru a řídící jednotky (ECU).

Změřte odpor mezi svorkami B, D konektoru a odpovídajícími svorkami v konektoru řídicí jednotky (ECU). Měl by být < 1 ohm. Pokud ne, kontrolujte vedení.

Zkontrolujte signál lambda sondy:

Připojte osciloskop k signálovému pinu řídicí jednotky (ECU) a kostře. Spusťte motor a zahřejte jej. Zkontrolujte obsah výfukových plynů. Bohatá směs bude mít za výsledek vysoké výstupní napětí a chudá směs bude mít za výsledek nízké výstupní napětí. Porovnejte se zobrazenou charakteristikou. V normální uzavřené smyčce by měl signál vypadat jako na zobrazené obrazovce.

2012-11-23 13:03:04

suhlasim s tym co si napisal ale len pre tento motor, ten ma odporovu lambdu a preto funguje tak ako pises, ja som pisal o klasickej lambde.

nevieme co ma za motor pataml


Odpovědět