Fórum - Téma


Klimatizace


Fórum Vectra B Klimatizace

Informace o modelu: Opel Vectra B



2015-04-15 14:44:13

Čau chlapy mam problém že mě asi nejede klimoška mam novej chladič a i kapalina byla vyměněna ale stejně asi po 5 minutách z toho nejde moc chladný vánek pomuže někdo na co třeba kouknout?

2015-04-15 16:00:13

dominic: Jak je to dlouho, co se měnil chladič klimy a plnila klimatizace...? Kompresor klimy se točí...?

2015-04-15 16:53:10

colommbo: čauvec v tebe sem doufal, chladič klimy se měnil +/- před rokem i s náplní a jak poznám kde je kompresor ani nevím jak vypadá a kde je?

2015-04-15 17:11:30

dominic: Tož pokud se klima plnila +- před rokem může být klidně prázdná, což ale zjistíš až při napíchnutí na čističku/plničku klimy, která změří tlak a množství média. A kompresor klimy je takový velký bago (válec) se řemenicí poháněnou drážkovaným řemenem někde naspodu motoru. Řemenice se normálně řemenem volně otáčí a vnitřek kompresoru stojí, teprve po zapnutí klimatizace se pomocí elmg. spojky propojí řemenice s vnitřkem a kompresor začne pracovat (vytvářet zimu.) Pokud není v klimatizaci dostatek náplně, kompresor ani nesepne - je to bezpečnostní opatření pro kompresor, který je aditivem v náplni klimy současně mazán.

2015-04-15 18:12:09

tak díky moc zítra na to kouknu a když tak se stavím v servisu na změření

2015-04-15 22:51:25

dominic: Ono se k tomu už asi ani víc napsat nedá, ale orientačně...alternátor poznáš, kompresor bude něco podobného, na stejném řemenu a povedou k tomu dvě trubky a možná uvidíš dva tenké drátky. To, jestli sepne, je krásně slyšet na chodu motoru, protože se zvednou volnoběžné otáčky k tisícovce a u motoru cvakne (spojka kompresoru) . Proti poškození ztrátou tlaku, média, nebo při nízké teplotě pod asi 5°C se kompresor nerozběhne nikdy (neměl by). Víš, co je na tom všem ale nejhorší? Že dokud to vše funguje je to bezva, ale jakmile do celého okruhu někde "sahneš" většinou to u výměny jen jednoho komponentu nezůstane a leze to dost do peněz

2015-04-16 15:45:03

ondra01: mě by jen zajmalo jestli to fakt funguje musím si někoho sehnat kdo mě to bude mačkat

2015-04-16 15:57:16

ondra: Si pamatuju ty trable v prosinci kdyz des kupovat auto a shanis vytapenou garaz kde otestujes klimu :D:D:D

dominic: btw z klima kompresoru jdou vzdycky hlinikove svetle sede trubky, altik ma kable, vodni pumpa róry jak do ři.ě a jinak by se tam moc tocit na remenicich nemelo jo servo a to ma vsecko kolem sebe spinavy pac u tech nasich novoaut tam jsou uniky dycky (skoro) radej pisu skoro aby me tu zas nekdo nechyt za slovo ?D

2015-04-16 19:14:52

dominic: Dačo takéto:

2015-04-16 20:39:42

colommbo: Tyjo krásnej obrázek já dnes na to koukal a vypadá to že by to mohlo být hned u nárazníku dole

vlastta  
vlastimil
2015-04-16 20:52:28

dominic: tady pokukuje (vlevo dole)........vedo k nemu ty hlinikovy rory

2015-04-16 20:52:58

dominic: Myslím, žes to lokalizoval zcela správně...

2015-04-16 21:12:13

colommbo: tyjo to jsou pořadny trubky ja čekal něco malého :D

2015-04-16 21:16:26

dominic: Za rok mi z klimy uteče zhruba třetina chladiva. Odkud, to nezkoumám (bo Ondra bude mít pravdu), vždycky třeba v červnu nechám klimu vyčistit a doplnit, přes léto si krásně chladím, na podzim a v zimě ji nepotřebuju a napřesrok zase...

2015-04-16 21:45:28

colommbo: taky si tam musím zajet :)

2015-04-16 22:46:20

On by se měl kompresor i během roku, kdy není potřeba chladit, párkrát zapnout, aby se "proběhl" namazal a tak nějak. No a nebo mít celoročně klimu zapnutou. Jinak se podržte, ale u céčka jsem na to už čtvrtým rokem ani nesáhl a chladí jak prdlá U e36 ji musím vždycky nechat před létem doplnit, protože tam asi třetina pravidelně chybí a únik jsme nikde nenašli. Prý běžná věc, no a u béčka loni praskla už znova, ta samá, ale tentokrát nově koupená trubka od kompresoru, co vede vrchem přes motor, dlouhá jak tejden před výplatou a vůbec nevím proč...nikde není našponovaná, neklepe se...nevím, asi prodávaj u opla Vzhledem k její ceně 6750,- ji asi zkusím nechat zavařit... . Ono vůbec, u VB jsem měnil krom kompresoru a předního chladiče postupně všechny trubky, výparník, no a stejně... .

2015-04-23 10:02:01

Ahoj,

u mé VB 1,8, r.v. 2001, jsem přetěsnil celý systém klimatizace, kdy jsem neměnil výměník (je uvnitř v rozvodu vzduchu v kabině a chladí) ani kondenzátor (někdo si to plete s chladičem). Když se to udělá poctivě, tak se nemusí klima každý rok doplňovat. Jak píšu v mém příspěvku (Kompresor), tak je většina úniků přes kompresor.

Ještě důležitý poznatek, který jsem získal díky tomu, že jsem byl natlakovat systém u dvou firem celkem pět krát , nezjistili žádný únik ani za hodinu, kdy auto stálo a systém byl natlakován (tuším dusíkem ebo jiným plynem, který měli ve velkých lahvích, už nevím). Z toho plyne, že až se systém naplní chladivem - vznikne tlak v systému a spínač umožní sepnutí kompresoru (teď hovořím o automaticy řízené klimatizaci jakou mám na mé VB, ale u manuální je to stejné. Až se začne kompresor točit, tak se projeví netěsnosti kompresoru.:- ( Prosím nepátrejte, proč se to neprojeví, když kompresor stojí. Ti co vědí jak komresor funguje a jak je konstrukčně uvnitř poskládán, by to měli pochopit.

Systém nebo nějaký díl se lépe opravuje, když člověk ví, jak a proč funguje.

Vše se dá, jak se říká vyguglovat.

Níže schéma systému klimatizace.


Odpovědět