Fórum - Téma


klimatizace 12


Fórum Omega B klimatizace 12

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1999 Omega B 2.5 V6

4 fotek  |  2 servisních knížek  |  89 diskuzí

Výkon motoru 137 kW (186 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 498 ccm (152 cui), 6-válec, Vidlicový, X25XE.


1  2

2013-07-21 11:56:05

Ahoj všem, předně se omlouvám že zakládám zase vlákno Klima ale nikde jsem to nenašel. Mam digi klimu na omě a před nedávnem jsem ji nechal naplnit a měsíc chladila jak steklá teď 2 týdny stála a když jsem nastartoval a pochíli pustil klimu kompresor sepnul to jde krásně cítit ale místo chladného vzduchu fouká stále stejný a jakoby to píská z výdechů pro vzduch. když ji vypnu otáčky se sníží a z výdechů přestane jít takové divné pískání. Trubky u motoru co jsou ke klime jsou teplé místo aby se ochladily. V chladiči vody je dost a vetráky foukají. Tak nevím neví někdo díky...

2013-07-25 10:44:41

Prosím o radu nějak si stím nevím rady. Děkuji.

DAQ
David Hynčica
2013-07-25 19:06:20

Víme je tam málo chladícího média a i přesto že kompresor ještě sepne tak jiz Nevytvoří dostatečný tlak před expanzním ventilem.

2013-07-26 09:19:23

daq: díky ale jeto 1 měsíc plněné a bylo to ok bez úniku.

2013-07-27 16:08:19

kropm: To jsem měl taky. A zjistilo se,že byl v háji ten jeden ventilek jak se to sním plnilo.Přes něj to po nějakém čase ušlo.Dal se nový a je klííd

DAQ
David Hynčica
2013-07-27 18:38:21

Co tím myslíš že to bylo bez úniku? myslíš vakuační test? ten zjistí jen když je tam díra jako vrata . Jestli jste tam dali reflexku tak přes UV světlo by šlo zjistit kde a jinak čichačka chladícího média.Ale každopádně tam je málo dle projevu to uvidíš jak napojíš znova mašinu na plnění.Stejně to ale doma neuděláš bez vybavení.

2013-07-27 18:57:29

kropm: Nic ve zlém, ale já osobně na svojí V6 sepnutí kompresoru klimy vůbec nezaregistruju...

2013-07-27 21:48:36

colommbo: ahoj tak jak radil kolega ten jeden napouštěcí ventil byl totál. Dali jsme novej naplnili a ok. A colommbo já mám klasicky volnoběh 400ot a když sepne kompresor motor zavrni a dá sen a 600ot. Je to docela znát ale asi kus od kusu. Všem díky za rady.

2013-07-27 23:00:15

kropm: Já mám volnoběh tak 550/min. a fakt to neregistruju, ale zkusím si na to dát schválně pozor... Hlavní ale je, že už to máš v richtiku, v těchhle vedrech je fungující klima docela dobrá věc...

2013-08-01 14:03:50

Zdravím, měl bych také dotaz ke klimě, u mojí 2,5V6 funguje, chladí, ale auto se zapnutou klimou je znatelně línější, přijde mi jako kdybych zapřáhl za auto vozík, nemůže být něco s komresorem, před zadřením? Trochu to hučí při zapnuté klimě a v otáčkách, ale ne nějak drasticky. Klimu jsem nechal doplnit vloni. díky

2013-08-01 17:01:15

U mě je zapnutí kompresoru taky znát, přesně jak píše kropm. Ale colombo má novější motor.

josefschanel: to by mohla být špatná/vydřená řemenice klima kompresoru. Ono by to i odpovídalo, protože Omegy maj ješte starej systém toho pohonu. To znamená že když je klima vyplá, spojka v kompresoru odděli kompresor od řemenice a řemenice stojí, byť klínový řemen jede dál. U dnešních aut se řemenice od klimy točí pořád, ať je klima vyplá nebo zaplá a běh klimatizace řeší jakási naklápěcí deska uvnitř kompresoru, princip sem ale vůbec nepochopil.

Chtělo by to sundat klíňák a zkusit rukou jak je na tom ta řemenice, jestli není povolená a neviklá se a nebo jestli nejde ztuha.

2013-08-01 20:01:12

vejfuk: Vidíš to, Adame, já si naopak myslím, že řemenice klimakompresoru se točí pořád... Vždyť je přes ni vedený drážkovaný řemen, takže si neumím dost dobře představit, jak by se mohla přestat točit, to by po ní řemen jen klouzal...? A pak ta spojka v příhodný okamžik propojí stálé otáčení řemenice i dovnitř na střeva kompresoru. Ale můžu se mýlit, jen si to tak myslím a nikdy jsem na to vyloženě nekoukal. A se zapnutím kompresoru jste měli v podstatě pravdu, dá se to poznat, nepatrně se pohne ručička otáčkoměru (vychýlí se o chloupek do plusu a tak po dvou vteřinách se vrátí na své místo), ale musí se na ni člověk opravdu dívat...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-01 21:11:40

JJ a hlavně to jasně a zřetelně cvakne - tedy v ten moment sepnutí volnoběžky klimakompresoru.

2013-08-01 21:19:17

kopejda: Ale jo, vlastně máš pravdu, zkoušel jsem to při stání na volnoběh a nějaký jedno jemný cvaknutí jsem postřehl, akorát jsem myslel, že hydroštel...

vlastta  
vlastimil
2013-08-01 21:25:11

colommbo: to by nebyl maestro colommbo aby neco takovyho nepodotknul

2013-08-01 21:26:17

Hele Colombo tak řemenice se samozřejmě točí pořád, to by byl úplnej nesmysl aby se netočila (to sem zas jednou něco napsal), ale ostatní je pravda. Teď sem vytáh časák kde je o klimě článek a je to tak, že kompresor je k pohonu připojován prostřednictvím elektromagnetické spojky která je integrovaná do samotné řemenice. No a to je ta vnější část tý řemenice která se opravdu netočí když je klima vyplá a kterou člověk vidí když koukne pod kapotu. A jelikož je ta drážkovaná část řemenice po který běhá řemen celkem stříbrná (jako barva) tak to opravdu vypadá jako kdyby se celá řemenice netočila a řemen běhal po ní. Schválně se na to koukněte někdo, je to zajímavý.

2013-08-01 21:33:48

vejfuk: "No a to je ta vnější část tý řemenice která se opravdu netočí když je klima vyplá a kterou člověk vidí když koukne pod kapotu." - Nechci tady slovíčkařit, ale předpokládám, že VNITŘNÍ část řemenice se netočí, stojí, zatímco vnější, po níž běhá řemen a je viditelná, se točí pořád...

P.S. Kdyby nebyla tma, jdu se fakt podívat...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-01 21:42:43

colommbo:

2013-08-01 21:48:15

Ono ani nejde tak o ''vnitřní'' a ''vnejší'' jakožto o ''přední'' a ''zadní'' Ta zadní je klasická řemenice po níž běhá řemen a která se stále točí. A ta přední (blíž ke chladiči, je to takový kolo se šroubama) je ta el-m. spojka která zakrývá tu řemenici a která stojí když je klima vyplá a na kterou ti jako první spadne zrak když koukneš pod kapotu.

A samozřejmě tahle ''přední'' je zároveň i ''vnitřní'' ale to už my nevidíme.

Hele zejtra na to prosimtě koukni, opravdu mě zajímá co na to řekneš

2013-08-01 21:50:54

vejfuk: Jo, takhle tomu už začínám rozumět a zítra na to zkusím mrknout...


Odpovědět

1  2