Fórum - Téma


Klepe přední náprava


Fórum Omega B Klepe přední náprava

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1997 Omega B 2.0

1 fotek  |  53 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) . Točivý moment: 185 Nm (136 ft/lb) . Maximální rychlost 210 km/h. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X20XEV.



2015-07-09 20:29:40

Poraďte, prosím. Klepe mi přední náprava.

Po koupi sve nové Omči B 2.0 16V r.v. 1997 jsem navštívil autorizovaný servis Opel, závěr: kromě výměny rozvodů, (což jsem věděl - vyplývá z počtu najetých km od poslení výměny), je prý třeba výměnit kulový čep řízení a ložiska, resp. náboje obou kol přední nápravy, tlumiče by to také chtělo, ale to prý ještě chvíli počká... Myslel jsem si, že když klepe přdení náprava, bude to tyčka stabilizátoru, ale to prý netřeba, vůle tam nikde nejsou... Dobře tedy, objednal jsem se na výměnu. Předtím jsem nechal umýt motor, páč Omča nechává loužičky oleje, tak ještě s ní trochu pojezdím a uvidí se odkud olej uniká... Zdálo se mi, že úniká pod víkem motoru, tak jsem k výměně kuláku a nábojů objednal výměnu těsnění víka + výměnu gufer vačkových hřídelí + výměnu gufera klikovky, pro jistotu, když už se mají dělat ty rozvody. K tomu pár drobností jako filtry, svíčky, trojcestný ventil, to bylo zjištěno předchozím majitelem, expanzní nádobku (byla popraskaná na hrdle pod víčkem a unikala chladící kapalina).

Výsledek: super, vše provedeno, včetně geometrie, sbíhavost kol vpředu i vzadu v zelených hodnotách, zaplatím, odjíždím.... A přední náprava krásně klepe, úplně stejně jako před nákladným servisem... Vracím se zpět. Tak prej přední náprava je ok, nikde vůle nejsou, může to být těmi tlumiči nebo čepy nebo silentbloky ramen... Tak nevím, co si o tom myslet. Poraďte, prosím.

2015-07-09 21:17:55

vicomt: Pokud na Omeze na předku něco klepe, ve většině případů jsou to klouby tyček stabilizátoru. Méně už čepy ramen popř. čepy řízení, může být taky volný mechanismus pomocného čepu řízení, ale kdyby jmenované čepy byly volné, pak geometrii (u)dělá jen idiot, který neví, že před seřízením musí zkontrolovat stav nápravy, anebo vychytralý tupec, kterému je to jedno. Na příčinu klepání měli borci v autorizovaném servisu přijít a odstranit ji a pokud to neudělali, auto vydali jako opravené a o příčině dál spekulují, nepotřebuje to žádný komentář...

Vůli kloubů tyček stabilizátoru dokážeš zjistit i sám - po vytočení kola pořádně do rejdu se dá na tyčku dosáhnout a zalomcovat s ní. Nesmí se hnout, případnou vůli (když už to klepe) poznáš.

P.S. Nutnost výměny nábojů předních kol s ložisky není u Omegy záležitost zas tak častá (potřebná), nicméně pro servis asi poměrně lukrativní...

vlastta  
vlastimil
2015-07-09 21:20:53

vicomt: konkretne me klepala na P naprave zrovna tyc stabilizatoru + ty 2 svisly tycky uchycene k tlumici.na ramena bych nevsazel,to by meli v "opelu" lehce zjistit nicmene netvrdim ze to ramena nejsou.dalsi veci je ulozeni tlumice + ulozeni pruzin......chce to proste auto na zvedak,pajsr a hledat.....

2015-07-09 22:24:53

Dekuji moc za komentáře a tipy. Tak možná uložení tlumičů/pružin, vzhledem k tomu, že přední tlumiče jsou hyn (zadní jsou nedávno dělané, včetně pružin). Snad by měli být, podle toho, co píšete, v autorizovaném servisu schopní poznat, pokud by to byla tyčka stabilizátoru, nebo něco na ramenech...? Pokud nejsou totál nesolidní/neschopní tedy... No jo... Prostě hledám solidního mechanika se vztahem k Omegám... Poraďte, znáte-li. Není někdo osvědčený, nejlépe na levém břehu Vltavy v Praze nebo okr. Praha- západ, nebo klidně dál...? Zkusím ještě svépomocí zacloumat tyčkami stabilizátoru, dle návodu Colommba, a pak nezbývá než hledat někoho solidního se zvedákem a zkušeností s Om B.... Ale jinak Omča je super auto! Začínám toužit po nějaké V6

2015-07-09 22:35:08

Jo a ještě něco, abych nezapomněl. Potvrdili mi v tom servisu únik oleje z převodovky, (což jsem dle loužiček pod autem také tušil), ale prej gufero neumí vyměnit, je k tomu třeba speciální servisní přípravek, který "už nemají"...

vlastta  
vlastimil
2015-07-09 22:49:46

vicomt: predni naprava - jen pro orientaci (bez rizeni)

vlastta  
vlastimil
2015-07-09 22:53:16

......a jeste teda rizeni

2015-07-09 23:04:16

Dekuji moc za ty fotky! Krásné a názorné.

2015-07-18 16:29:44

Tak pánové, hlásím, že záhada je vyřešena: Byla to levá tyčka stabilizátoru, (potvrzeno nezávisle od dvou dalších mechaniků). Jak prosté, milý Watsne. Vyměnil jsem hned obě. Koupil jsem tyčky MOOG, jedna stála 527,-Kč včetně DPH.

Jinak po výměně těsnění víka motoru stále tamtudy uniká olej, tak nevím... Patrně je víko pokroucené a chtělo by vyměnit, nové ale stojí snad 7.000-Kč Výměnu gufer převodovky, odkud to také uniká, si v jistém kvazi Opel servisu cení na 4.000,-Kč.

2015-07-18 16:51:42

vicomt: Však jsem psal, že nejčastěji to jsou klouby tyček stabilizátoru... A co se ventilového víka týče, má-li ten čtyřhrnek obdobné těsnění jako je pod víky V6, tož se ani nedivím, že to stále uniká, to pryžové těsnění připomíná tkaničku od bot, jak je tenké... Taky jsem před lety pod víka nechal dát nové těsnění, maličko se to zlepšilo, ale žádná sláva, tož jsem nakonec před dvěma lety (a cca 30tis.km) nechal vyměnit obě víka za nová. Není to levná sranda (cena za jedno v Oplu je kolem 4.400Kč), ale těsnění včetně všech O kroužků pod šrouby je v ceně a po výměně je to opravdu lepší a zatím to vcelku drží.

vlastta  
vlastimil
2015-07-18 16:58:16

vicomt: tedy trefa do cerneho.co je ale dulezitejsi ze se prislo na pricinu a uz neklepe........co se tyka uniku oleje to je tezke radit.na moji puvodni omeze 3.0MV6 sem musel taky koupit nova ventilova vika (tenkrat 3700kc/ks + tesneni).nadruhou stranu ted mam 2.5DTI a menil sem jen tesneni pod viko ventilu i sani (taky tam byl oil) - a zatim mam suchoucko

2015-07-19 15:39:38

Ano, Colommbo měl pravdu. Díky moc vám oběma pánové za cenné rady. A obávám se, že Colommbo to vystihl, i co se týče předních ložisek... Ty mohly ještě nějaký čas posloužit a peníze jsem mohl použít na nové víko motoru nebo výměnu gufera převodovky. Autorizovaný servis mě zklamal

2015-07-19 16:18:37

vicomt: Nejsem mekánik, s Omegami jezdím od r. 2000 a už si taky moc nepamatuju a můžu se mýlit, ale fakt si nevzpomínám na případ, že by i někdo v okolí či tu na klubu musel měnit přední ložiska (resp. náboje, je to vcelku)...

P.S. A pokud servis nepozná (nezjistí) vůli v pitomé tyčce stabilizátoru, tož to není moc dobré...

vlastta  
vlastimil
2015-07-19 16:47:24

colommbo: jiriku,osobne sem 3 naboje/loziska vyhazoval (vule jako svi)......a 4 starsi posilal.tak asi i tohle odchzi.ale na 2 stranu neni to zas tak zadany dil

2015-07-19 17:10:53

Někdo mi říkal, že pokud, tak se sem tam mění spíš zadní, ale přední ložiska na Omči měnit, to je prej opravdu vyjímečně... Ta moje má poctivých 173 tis. Pravda, ročník 1997, taky ten věk něco udělá, ale je v podstatě málo jetá a poctivě udržovaná.

No co, marné teď špekulovat, už je to tak. Nová ložiska/náboje jsou taky MOOG, zkušenost s touto značkou nemám, snad dalších 173 tis. vydrží... Možná jsem opravdu ta výjimka. Každopádně jsem udělal jednu zásadní chybu, poté, co mi v servisu řekli diagnózu, měl jsem se nejprve poradit tady na Opel clubu , až poté se rozhodovat

2015-07-19 20:10:34

vicomt: Ta poslední věta nemusí platit vždy, nicméně autorizované servisy (a nejen automobilky s bleskem ve znaku) nejsou, bohužel, v dnešní době zárukou spolehlivosti a solidnosti. Všechno je ale v lidech (mechanicích), notabene před lety se více "opravovalo", dnes se vpodstatě jen mění, je to rychlejší, víc se na tom vydělá a zákazník to zaplatí. Všechny servisy nelze házet do jednoho pytle, ale zkušenosti lidí kupř. jen v tomto klubu moc dobré nejsou...

2015-11-01 20:03:36

Ahoj,

musím s politováním potvrdit, že origo servisy značky s bleskem stojí za hodně peněz a nic. V mém případě nepoznali kouslé pakny ruční brzdy a na jejich doporučení jsem si sehnal náhradní differenciál, který mám přes rok zabalený v igelitu pod ponkem...

2015-11-03 15:36:51

173 tisíc už to určitě nevydrží. Za tu dobu, co máme Omegu doma, tak se najezdilo cca 140 tisíc km a zrovna tyčky stabíků jsou tam teď tak páté za tu dobu. Nějaké čepy už jsem taky měnil podruhé...a střední táhlo řízení taky. Proto moc nerozumím lidem, co vezmou fukční auto s původníma dílama a i přes to, že jím nic není to vymění za nějakou druhovýrobu.

Přední tlumiče jsem měnil při asi 275 tisících a ty původní ještě nebyly mrtvé, takže bych na ně asi nepospíchal.


Odpovědět