Fórum - Téma


Klepání ventilů


Fórum Astra H Klepání ventilů

Informace o modelu: Opel Astra H


1  2  3

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-01-29 20:28:51

S tím filtrem mi to nějak neštimuje, ........... ......... .. . .. Asi už štimuje, a jsem zvědav, jestli jste přišli na to co se stalo, nebo stane, když se vložka u motoru X10XE a příbuzných, X12XE, Z10 a tak dál az po Z14XEP, prostě ty vehementy co mají stejné rozvody (záměnné) a vložku filtru na druhé straně motoru než čerpadlo oleje...... Mám ho taky (X10XE v Corse B) a teď mě přesně došlo, co se stalo.......

Totiž soudruzi vymysleli funkci vypuštění celé nádoby na filtr do vany motoru při výměně vložky. To je dobrá vlastnost ale má právě tu možnost, že při špatné montáži vložky filtru dojde k tomu, že se olej za chodu motoru vypouští zpět do vany a ne do mazací soustavy motoru.......

Přímo vložkou se totiž při utahování víka s onou vložkou zamačkává (zavírá) onen vypouštěcí ventil na dně nádoby......

Když se vložka dá obráceně, což jde, středová díra je na obou koncích filtru stejná, ale "ovádací" hrana na vložce je nahoře místo dole, tak při utažení nedojde k uzavření výpustného kanálu. Ke zborcení vložky dojde buď proto, že za normálních okolností není tak velký průtok oleje vložkou kvůli odporu v mazací soustavě (olej se musí protlačovat všemi kluznými ložisky) takto mohl lehce unikat zpět do motoru a tím se zvýšil průtok nad propustnou mez vložky, proto se zkroutila, čemuž moc nevěřím. Nebo asi jednodušší varianta je ta, že ji zkroutili při utahování víka....... Ani bych se tomu nedivil......


Odpovědět

1  2  3