Fórum - Téma


klepání v motoru X25XE


Fórum Omega B klepání v motoru X25XE

Informace o modelu: Opel Omega B



2008-11-24 09:27:15

Ahoj,na mojí Omeze se už dlouho neco ozývá v motoru.když jsem pod ní a poslouchám tak ten klepot jde ze spodu motoru až skoro u převodovky.jak končí ta hliníková část vany.co pod ní je?je to jak kdyby přímo do té vany neco klepalo.není to zvuk kliky.má to najetých skoro 300tis.ale nemění se to.i když ten motor honím po omezovač,nezhoršuje se to.akorát mizí dost oleje.skoro litr na 1000km.poraďte prosím někdo co s tím zkusit udělat.

2008-11-24 12:02:40

může to být prasklé těsnění pod hlavou jede ti to na všechny válce?a ten unik oleje může být tím že ti propouští pístní kroužky nepo prosakujou gufera.jestli ti jde modrý dým z výfuku tak ti to propouští olej.u šesti valce když to jede na 5 tak se to blbějš pozná.

2008-11-26 07:41:50

občas modrý dým jde,ale jen když stojím dlouho na místě a už spínají i chladící ventilátory.takže až je motor pořádně zahřátý,tak to umí chvilku dělat ale když ho pak i na místě podržím v otáčkách tak je po chvilce zas klid.hlavy to nejsou,motor jede uplně normálně jen ten zvuk je slyšet furt,mění rychlost s otáčkama.jo a praskly mi výfukové svody na jedné straně,jak je těžké to vyměnit??jde to obvykle sundat nebo se u těchto motorů zalamují štefty?

2008-11-26 18:02:36

Tak jestli ti to pouští modrý dým při zahřátém motoru, tak

a) Je to v prdeli, kroužky jsou sice na pístech, ale neplní svojí funkci. Zapečený. Takže to klepání v rytmu otáček motoru může bejt známkou nějaké vůle na mechanismu kliky, ať už pánevní ložisko nebo jen velká vůle v pístních čepech . . .

b) Co v tom je za olej? 0W30??? Patří tam 10W40 . . . ne mogul nebo podobný sračky.

c) Zanešený mazací kanály vlivem sračkoidního oleje - na volnoběh ti to netlačí a pak si písty naberou olej do spalovacího prostoru - zanáší to svíčky, kouří to, zanáší se katík atp . . . takže, sundat vanu, vyčistit sýtko, koupit lepší olej (5w30), nakoutit s ním tak 500 km a dát tam znova ten co tam patří (a vyměnit filtry), prostě desračkovat usazeniny z motoru.

Taky by se hodilo nechat změřit tlaky, to ti hodně řekne, rozdíl mezi válcema do 0.8 je ještě v normě a tlaky nevím kolik by měli být, ale pod deset je to napováženou (jen teď fakt nevím jednotky . . MPa??)

Svody nevím jak se mění, ale když jsem viděl ten přístup k nim, tak to musí bejt lahoda

2008-11-27 08:34:56

no,takže když sem to koupil,hlásilo to Oelmangel.prý nějaké špatné čidlo mi bylo řečeno ale věděl sem co bude.olej tam dávali 5w40 nějaký drahý teď nevím značku ale kolem 500 stál litr.ale po vypuštění tamy bylo všeho všudy cca 2.5L oleje.takže nic.a tak jezdil borec předemnou asi rok,možná celé dva co to auto měl protože tomu nerozuměl a tohle mu tvrdili v servisu,že to neřešit,že je to čidlo a že oleje je tam dost a vše OK.dávám tam olej 10w40 protože plná synta by to beztak zadřela.svíčky čisté až na 6. válec.tam je i svíčka zhora potečená od oleje.takže to dělá asi jen ten jeden. Ale motor se furt chová normálně, jede zdá se normálně. Akorát se mi zdá, že by mohl jet líp na ten výkon. Když jedu na dvojku a šlápnu jí tak při 4.tisících je cítít škubnutí vždy a motor jak kdyby chytil druhý dech.Čím to je? Spíná tam něco nebo je nějaký problém? Diagnostika nic. Jen snímač otáček furt. I ventily jsou docela slyšet. Myslíš že v nadzvedátkách je malý tlak?

2008-11-27 10:14:45

Mno má to hydroštely (hydraulické zdvihátka ventilů - tzn vyrovnávání vůle na ventilech tlakem oleje), takže jestli jsou slyšet, tak jsou možná některý - je jich tam 24; kuadrát! - zakarbonovaný (můžeš do nich tlačit olej i pod tlakem větším, ale ani se nehnou) a cvakaj . . . jedině že by tam bylo jedno nebo dvě, který jsou uplně zadřený takže možná ten klapavej zvuk jde od nich . . . což by bylo na jednu stranu vítězství.

Jestli teda při výměně oleje vyteklo 2.5 litru, tak tam asi bylo něco špatně. Moná by stálo za to, chceš li to nějak hloubkově řešit, opravdu změřit ty tlaky ve válcích a hlvně teda u toho šestýho, jestli je tam ta svíce zeblitá (černá), tak tam někde někudy prosakuje olej, ideální situace by byla, kdyby bylo "jenom" prdlý těsnění pod hlavou. Olej ve vodě nemáš???

2008-11-28 08:35:54

nene,voda je čistá a auto takto normálně jezdí.každý den najede asi kolem 100km a žádný problém.jen ranní start než se to probere a jinak pohoda.jen ta spotřeba oleje a ten klepavý zvuk.potřebuju to dám nějak do kupy a pak dát na prodej.chci MV6 v automatu.jo a předtím než sem to koupil tak tam dávali 0w40 olej tak asi i proto ho tam bylo tak málo když nedolívali...takový řídký se rychle stratí a navíc vypadal že je tam tak 100000km.


Odpovědět