Fórum - Téma


Klepání v motoru


Fórum Vectra C Klepání v motoru

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2007 Vectra C 1.9 VIN: W0L0ZCF3571092687

39 diskuzí

Výkon motoru 110 kW (150 PS) při 4000 ot./min. Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 910 ccm (117 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z19DTH.


1  2

2014-03-04 22:07:06

cera45: Zatím nemá. Až to klekne.

2014-03-04 23:35:32

Chlapci Bre@t.. a mrki... víte kulový, kolik mi prošlo pod rukama za poslední blbý dva roky aut, s různým počtem km, v jakém stavu, po jakých prasatech, tak si to laskavě nechte Zvlášť od Bre@thllese bych si to mohl vzít i osobně a nebudu, ani nechci ho komentovat. Mrki, tebe neznám, ale jak tak čtu, tak ani netoužím tě poznat a kdyby si náhodou chtěl vidět, jak vypadá dvouhmotový setrvačník a jak se chová a jak moc je poškozený, můžeš přijet a rozebrat mi spojku do posledního šroubečku. Hlavně, jestli by si jí pak i složil....

2014-03-04 23:45:23

cera45: Já ani nevím, jestli ti mám odpovídat...abych nááááhodou zase neschytal nějakou tu kritiku ono se ani s určitostí nedá říct kolik to vydrží. Podle toho, jak se k tomu budeš chovat, na svojí to pozoruji od cca 140tkm (auto je "vycukané" z prahy a od ženský...) zatím mám 207tkm a klepe o malinko víc. Řešit to budu až to klekne, vzhledem k ceně materiálu...

Venca49  
Václav
2014-03-04 23:53:34

Koukám,že pan" sedlacek.m@centrum.cz " se utajil na " Mrki "

2014-03-05 06:26:11

Ondra01 : Ale nééé tys mě nepochopil , to bylo myšleno pochvalně Nikoli ironicky, nebo dokonce urážlivě , to mě mrzí že sis to takle vzal. Já si tvých rad a zkušeností vážím, proto jsem to psal, ale koukám že asi trochu neobratně.

Sákryš.

2014-03-05 10:32:14

breathlless: Ok, v pohodě, to neřeš Já jsem si to tak trochu spojil i s tím, co mi napsal Mrki jinde a když jsem koukal, že odpovídá i za mě, tak jsem trošku nastartoval

2014-03-05 19:24:44

ondra01: Ahoj. Myslím si, že pokud se ti mezi motorem a převodovkou točí 15 kilo železa bez tlumení rázů, (a to jsem viděl na vlastní oči, že ty dvě části dvouhmoťáku měly proti sobě vůli minimálně 10 mm) tak to určitě nedělá dobře ani motoru, ani převodovce.

Mrki

DAQ
David Hynčica
2014-03-05 21:24:50

Tak na tohle zareaguji já :) dám sem kontrolu funkce dvouhmotového setrvačníku sice pro jiný motor ale princip stejný :

Věc

Dvouhmotový setrvačník pro motor F1A a F1C.

Popis

Dvouhmotový setrvačník používaný v motorech vozidel F1A a F1C si zachovává perfektní funkčnost s volným úhlem 26° (ekvivalent 8 zubů)i po svém usazení z důvodu počtu najetých kilometrů vozidla.

Vezměte, prosím, na vědomí,že setrvačníky s volným úhlem rovným nebo menším než 26° nepotřebují vyměnit.

Takže těch tvých 10mm hravě překračujeme špatně začíná být kolem 30 na obvodu ale i to je ještě normální.Některý setrvačníky co jsem viděl udělali i čtvrť kola a fungovali.

2014-03-05 22:03:55

Tak taky zareaguju... Tak pokud to dělá randál , tak to rozhodně není vpořádku.

Setrvák funkční bude , vždy , dokud se mu nerozlámou pružiny... ale chudák lamela, ložisko a převodovka...

2014-03-06 20:13:31

Taky tedy musím taky reagovat. Těch 10 mm bylo absolutně na volno, bez jakéhokoliv tlumení. Mechanik říkal, že si to někde vystaví jako odstrašující případ.

2014-03-06 20:27:44

daq: Mě to teda chvilku trvá než se vyjádřím, ale já si většinou všechno prověřuju. Jen se ujišťuju. Čtvrt kola je u mě 90°. To je docela dost, ne? Ještě se zeptám.... co je to volný úhel?

Venca49  
Václav
2014-03-06 20:32:29

Nehádejte se o velikosti vůlí v setrváku,je to k ničemu.U dvouhmotového setrvačníku jsou danné povolené vůle,ale záleží na celkovém opotřebení jednotlivých komponentů.U každého jednotlivého je to jiné.Některý má větší vůli a neklepe,jiný klepe a chrastí i z malou vůlí.Záleží i na tom,jak jsou unavené,nebo prasklé, pružiny.

Záleží jak velké je to klepání,jestli to nemá i jiné pazvuky a pod.Tady to neslyšíme,tak nemůžeme jednoznačně určit přesnou závadu.Někdy je to hledání,ale tady to vypadá opravdu na ten setrvačník.Rozebrat a zkontrolovat celou spojku,ložisko i setrvačník.

2014-03-06 20:40:51

venca49: Promiň, o to asi jde. Snažit se poradit. Máme každý jiný názor a jiné zkušenosti.Účelem mých příspěvků není někoho naštvat. Pokud se tak stalo, (a asi jo) omlouvám se všem dotčeným.

Mrki

Venca49  
Václav
2014-03-06 20:55:25

mrki: Já nechci někoho naštvat,jak jsi taktně napsal,ale chci,aby se radilo k otázce a ne diskutovalo k problematice vůlí v setrváku.To je jiná věc. Já jednou hledal klepání,které bylo podobné popisu,kontroloval jsem setrvačník,vůle pružiny a nakonec to byl prasklý třmen(šroub)na druhým hlavním ložisku klikového hřídele.Motor X20DTH.

To je vše a již se k tomuto nebudu vyjadřovat.

2014-08-09 17:11:41

Zdravim. Mam dotaz a nechci zakladat nove tema. Jak jste na tom s hlucnosti motoru do kabiny? Jel jsem ted taxikem Vectrou a byla o dost tissi nez moje. :-/ u me je motor po startu dost slyset a po zahrati o neco mene. ale vic nez bych si predstavoval. mate nejake zkusenosti? dik

bad64  
2014-08-09 17:49:18

the_dead1: Napiš co je slyšet jestli motor máš na haubně tapec?

2014-08-10 10:07:13

míla-bad64: jj tapec je jak na kapotě, tak takový kousky jako na příčce mezi motorovým prostorem a kabinou. Je slyšet jako prostě motor, jak traktor :) Nezdá se mi že by bylo slyšet třeba nějaký bouchání nebo tak. Ale je to slyšet dost do kabiny.

bad64  
2014-08-10 11:02:25

the_dead1: Koukám že máš diesel ty jsou hlučnější než benzín.Taxik jezdí poříd tak byl asi zahřátý.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-10 19:54:20

the_dead1: Ono záleží na tom, jak se motor projevuje. Občas se používá termín že motor je při chodu "tvrdší" nebo "měkčí" je to odvislé od doby předvstřiku ("předstih") a od kvality nafty (prášení a následné včasné vznícení). U motoru CR je to stejné jako u benzínu - lišta tlakového paliva a elektronicky ovládané vstřikovače, váha vzduchu, el. plyn atd... Je možné, že máte v nádrži nekvalitní palivo a v nejhorším případě mohl skočit rozvodový řemen o jeden zub na vačkovém kole. Chcete-li mít jistotu, zkontrolujte nastavení rozvodu, nebo natankujte kvalitní palivo bez příměsi meřo..... Doporučuji Optimal Diesel (EuroOil) nebo na zkoušku MaxxMotion (OMV) ten je dobré naaditivovat kvůli jeho problémům s mazivostí.......


Odpovědět

1  2