Fórum - Téma


Klepání motoru za studena i za tepla.


Fórum Zafira A Klepání motoru za studena i za tepla.

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2016-06-30 06:50:48

Ahoj všem,

Nastal mi problém s motorem, kdy začal při jakémkoliv rychlostním stupni klepat, podobně, jako klepají ventily u staré škodovky. Olej v motoru mám čistý, na horní risce misky a do něj přilitý přípravek na ztišení hydroštelů, ventilů. Prošel jsem několik kontrol mechaniků a zatímco dva říkali hydroštely a jelikož to má najeto 170 000km, bude to rozvodama. Rozvody jsem chtěl už dříve vyměnit a tak jsem je nechal vyměnit, byla to už potřeba. Avšak další mechanik mi řekl, že hydroštosy to nebudou a totéž mi řekl i poslední mechanik, který mi doporučil natankovat kvalitnější benzín 98oktanový, jestli to přestane. Na diagnostice hlásí vadnou lambdasondu a EGR ventil mám zaslepený a běhá na čerstvém vzduchu. Máte někdo představu, co by mohlo v motoru tedy tolik klepat? Někdy se to ozve hned, někdy až při ohřátém motoru.. Ale většinou při plném zátahu motoru. Jakmile se to ale ohřeje, je velice těžké najít optimální rychlost, aby to neklepalo. Chci to řešit a odpověď na problém ... kup lepší benzín, mi nevyhovuje. Čím to může být? Lambda? Narazil jsem i na téma ohledně snímače klepání, jaké další jsou možnosti? Poraďte prosím, s tímto klepáním se bojím jezdit, aby mi neumřel motor..

Děkuji

2016-06-30 07:51:57

Ahoj, 2 měsíce po výměně rozvodů to začolo taky divně klepat, můj mechanik zjistil vodní pumpa.Nějak tam zatekl Fridex do ložiska .Vyměnil a je klid .

Pumpa na reklamaci

2016-06-30 08:24:59

blikac: Jenže mě to klepalo již před výměnou rozvodů a pumpa je měněná zároveň s jejich výměnou...

2016-06-30 08:28:50

Mne klepal tiez a bol to zapchaty katalizator. ked sa zohrial ani nechcel tahat.

2016-06-30 10:18:55

georg01: měl jsem ji taky novou, komplet výměna rozvodů a po 2 měsících prostě odešla,

2016-07-01 06:16:25

To ne, mě to klapalo před i po výměně rozvodů. Takže předpokládám, že pumpou, pokud je zdravá, to taky nebude.Co ten katalizátor, měnili jste, či nějak čistili?

Já byl včera v servise OPEL. Diagnostiku udělanou tedy ještě nemám, ale mechanik mi rovnou řekl, že to špatně pálí, že to může být jedno s druhým, ale přisuzoval bych to na základě všech příznaků a poznatků senzoru klepání. Jen je prý k němu špatný přístup, odspodu. Doufám, že to nebude na Torx hvězdičky...Nemáte někdo obrázek, kde jej na bloku motoru mám hledat?

Děkuji. Určitě se dá i nějak proměřit, jaké má mít hodnoty?

2016-07-01 09:04:24

venca: Tedy nejsu mekánik, ale práci čidla klepání si představuju tak, že jen a pouze při natankování nekvalitního (=nízkooktanového) paliva vstupuje čidlo "do hry" a na základě jeho signálu řídící jednotka upraví předstih zapalování, aby motor neklepal. Pokud je palivo v pořádku, čidlo klepání nemá co dělat a není to tak, že kdyby bylo vadné, bude motor i při dobrém palivu klepat. Kde je na tvém motoru umístěno, to netuším, ale na hvězdičku bude upevněné s vysokou pravděpodobností. Není-li šroub utažený na krev, lze vcelku s úspěchem a patřičným citem použít běžný oříšek nebo trubkový klíč.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-07-01 13:17:32

venca: Je potřeba postupovat metodicky, ne napřeskáčku, to vede do pekel. Troufám si tvrdit že čidlem klepání to na 100% nebude..... Nejprve je potřeba zajistit správnou směs paliva, tedy nejdřív vyřeš lambdasondu, ať to pracuje správně. Druhá věc je jak to klepe, ideální dát odkaz na video s dobrou zvukovou stopou. Čidlo klepání je k úpravě předstihu a poměru směsi benzínu a vzduchu v případě že nastane chod motoru v režimu tzv. detonačního spalování, tedy směs sama chytne dříve než má být zapále jiskrou. Toto dělají nekvalitní paliva, nižší oktanové číslo. Stav chodu v detonačním režimu je dlouhodobě pro motor nebezpečný, dá se říci proto, že písty již příliš brzy tlačí na klikový hřídel a nadměrně se namáhají ojnice a ložiska, proto je přítomno ono čidlo klepání a tento režim indikuje jednotce která ihned zasahuje změnou předstihu a dávky paliva. Co je důležité, takové klepání není takřka pro běžného laika slyšitelná záležitost.... Klepání bych hledal podle toho co bych slyšel. Takto od klávesnice se to říci nedá ale velmi pravděpodobně půjde o mechanickou záležitost.

2016-07-04 06:33:47

kopejda: Díky za rady, zkusím to nahrát a pak mi budete třeba schopni říci víc, i když je mi jasné, že takto od klávesnice to opravdu asi nejde...

2016-07-07 07:08:44

Ahoj,něco se mi podařilo nahrát, avšak nevím, jak vložit sem do Fóra,uložit na net a dát sem jen odkaz...?

2016-07-07 09:37:30

vraž to na YT a pak sem odkaz.

2016-07-08 07:21:39

https://ulozto.cz/!qNkbdw2r9/1-3gpp

https://ulozto.cz/!NXvNN9DrQ/2-3gpp

2016-07-08 08:39:43

Napadá mi jedna drobnost. Pročetl jsem si téma, kde se řešilo čistění motoru, po sundání víka ventilů jsou nánosy vidět hned. Ale, již dvakrát jsem čistil zanesené kanálky hlavy pod sacím potrubím. Strašnej humus mazutu. Blbě se k tomu může, tak jsem vyčistil jen co jsem mohl a kam dosáhl. Může to mít souvislost se špatným spalováním a tudíž následným klepání (ventilů,či co to klepe?) pouze uvažuji a laicky se ptám.. Nějaké zlepšení jsem extra nepociťoval.

díky

2016-07-12 08:44:58

venca: Včera jsem byl na diagnostice, nakonec mi ji mechanici ani nedělali, jelikož jsou to s největší pravděpodobností ventily bouchající do hlavy. Doporučili mi sundat hlavu a překontrolovat to. Prý buď ventily či kovadlinky? Že ty hydroštely zní jinak.. Tak já už nevím, asi mi nic jiného nezbyde, než to dát nějakému motoráři..

2016-07-12 17:18:26

venca: Mam jednoduchou radu, zesil si rádio, to má přímý vliv na ono klepání. Jakmile ho zesilis, klepání přestane. Jakmile ho zeslabis, zase začne... Zajed k nějakému fakt mechanikovi, mechos, kterej nepozná co klepe v motoru, je buď neschopnej, nebo línej...

2016-07-12 18:35:00

Poslouchal sem ten zvuk a dost mi to připomíná, když sem měl staryho nissana, dělalo mi to takhle když mi špatně pálil jeden válec, nebo spíš vynechával, nevím jak je to u benzínový zafiry ale Nissan měl na každý svíčce svoji cívku, kde byl uhlík na pružině, ten uhlík už byl malej, tak při různých otáčkách vynechal a projevovalo se to tak nějak podobně. Určitě tam ale bude nějaká zapalovací lišta, zkontroloval bych stav, funkčnost a možná bych zkusil vyměnit svíčky.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-07-12 22:34:50

venca: Ten zvuk ne naprosto šílený, nejdřív bych zkontroloval nastavení rozvodu, jestli to není o zub skočené. Jestli je rozvod OK, pak je hlava zralá na GO.....

2016-07-15 13:45:23

kopejda: Tak to máš pravdu. Je to šílený zvuk. V pondělí vezu auto do dílny, vše se bude shazovat, kontrolovat ventily, případně spodek motoru. Ve specializovaném servisu, kde mají kvalitní diagnostické zařízení mi rovnou chlapi řekli, že bych za diagnostiku vyhodil peníze, že je třeba sundat a udělat hlavu (že to zní, jako by klepal ventil do hlavy, či ještě jedna možná závada kolem nich, ale hydroštely prý zní trochu jinak). Stejné zvuky to dělalo i před výměnou rozvodů. I když je pravda, že se mi zvuk motoru zdá trošičku jiný, než dřív. Jako bych měl najednou místo benzíňáka diesel. Na volnoběh zvuk, jako bych si pobrukoval tttttttttt. No, stejně se to bude sundavat, takže to zkontrolují. Co jsem slyšel od toho mechanika, jsou tam na ozubených kolech prý risky,takže i přesto řemen lze asi špatně nasadit. Nebo snad nějaký přípravek či měrka je u balení... Nebyl jsem u toho, ale ptal jsem se, zda se nemohlo stát, že by mi mechanik nasadil o řemen o zub vedle. No já jen doufám, že nebude oprava nijak rozsáhlá... Jo a ještě mám dotaz.. Ptal jsem se na padání otáček motoru. Když řadím,pomalu otáčky padají, tím pádem to stále vypadá, jako bych se s autem učil. Ze všech předchozích aut jsem byl zvyklý, že při plynulém řazení mi otáčky krásně padaly a celé přeřazení rychlostního stupně bylo tudíž čisté a s opětovným přidáním plynu tudíž plynulé. Ale u Oplu se to prý stává. A to mi mrzí, protože se mi s přítelčiným Scenicem jezdí líp, než s mou žirafou.

2016-09-05 07:31:20

Tak skoro po dvou měsících, co jsem měl auto v servisu,(prostě na něj nebyl čas, práce moc, mechanik jen jeden)je opraveno. Závadou na mém motoru bylo prasklé těsnění pod hlavou. Respektive mezi válci. Viděl jsem ho, moc hezký. Prostě když se na to těsnění člověk podívá, udělá středem všech válců jednu osu, tak mezi prvním a druhým válcem byly ty kroužky propálené. Čili oba válce ztrácely tlaky a navíc tlak z jednoho šel v nepravou chvíli do druhého, což zapříčiňovalo klepání ventilů. Čili výměna všech těsnění, simerinků, šteftů, srovnání hlavy a zabroušení už rovnou všech ventilů. Auto jede slušně, ale sem tam se stane, že mi na křižovatce chcípne a mechanik mi říkal, že to jemňoulince poskakuje. Citlivé ucho to slyší, nejlépe je to poznat zezadu na výfuku. Ale to už je prý něco v elektronice.

Napadá mi, celá leta mám zaslepený EGR ventil a motor tudíž prý jde v jakémsi v uvozovkách nouzovém/dojezdovém režimu, pokud jsem to správně pochopil.Myslíte, že by bylo ještě vhodné jednou zainvestovat a koupit nový? Jak velký vliv na chod motoru má?

2016-09-05 07:56:11

to ti mechanik vrátí auto s tím, že houpou otáčky a nedrží volnoběh? Nakopat.

Díval-li jsem se správně, tak X18XE1 již nemá volnoběžný ventil otáček. Volnoběh tedy zajišťuje mírně pootevřená škrtící klapka. EGR na chod motoru má vliv velký zejména v nezatíženém stavu, kdy ho jednotka otevře a mísí vzduch se spalinami pro snížení teploty hoření a tím menší tvorbu NOx. Je-li to po mechanické stránce důkladně zaslepeno, je potřeba zjistit, zda vyřazený EGR pracuje normálně a posílá jednotce data, která jednotka očekává v souvislosti s váhou a lambdou. Pro minimum starostí s motorem a následně i na STK doporučuji koupit nový EGR, důkladně vyčistit škrtící klapku a vyzkoušet ji v kontrole akčních členů (jde-li to), zda-li přivedené napětí ke klapce odpovídá úhlu natočení. Velký vliv může mít i vadná váha vzduchu nebo lambda sonda. S autem na diagnostiku a podívat se na data váhy, EGRu, lambdy a klapky. Důležité je také zjistit těsnost sacího vedení a vyloučit tak přisávání "nezváženého" vzduchu.


Odpovědět

1  2