Fórum - Téma


klepani motoru


Fórum Vectra B klepani motoru

Informace o modelu: Opel Vectra B



2009-07-05 12:25:14

zdravim všechny přiznivce oplu.. Mam problem s moji vectrou 18,16 r.v 97 na LPG po nastartovani za studena ma motor nepřijemny zvuk,klepe jako nějaky stary disel,jakmile vypne automaticky sitič klepani utiši,a už neni tak nepřijemně hlučny.pak když jedu a přidam plyn jde slyšet zvlaště při stahnutem okynku a jizdou v zatahu třeba do kopečka,že motor neobvikle klepe,nebo spiše tak tika,nevim k čemu to vubec přirovnat...ale vykon je dobry a jede bez znatelnych problemu.nevim zdali tam je třeba nějake čidlo na zdvihatka ventylu,a to by mohlo byt nefunkčni,,važně si stim už nevim rady,budu rad za každou radu...

2009-07-05 21:03:11

Cus,ja bud tebou tak bych se kouknul nejprve na cidlo klepani,mohou byt take pridrene zdvihatka ventilu ,nemas zaslepeny agr ventil?

2009-07-06 09:56:55

A když nastartuješ na benzín,tak to nedělá? pokud ano, tak pravděpodobně to budou hydroštely,je to u Opla normální jev.

2009-07-08 16:09:43

čau,no na benzin to děla taky,ale čim je to teplejši tim to ustava,ale je to hrozny zvuk..co to je ty hydroštely?

2009-07-08 16:14:00

čau,kde najdu to čidlo klepani motoru?a jak nejsnadněji zjistim jesti je špatne?snad ty zdvihatka nebudou přidřene,to už by byla asi horši,a rozhodně drahši oprava .. a co to je vlastně ten AGR ventyl?? diky moc za radu.

2009-07-08 20:45:08

Cus,tak ty zdvihatka ventilu nejsou moc drahe jedno stoji 700Kc,cidlo klepani najdes na bloku motoru a ten agr ventil je vlastne takova vecicka ktera zlepsuje splodiny(vraci spalene plyny zpet do sani)agr ventil obashuje pistek ktery vykonava primocary pohyb,taky mam vectru,jednou jsem ho zacpal(dal plne tesneni),pistek zacal klepat do to ho tesneni a vydavalo to neprijemne zvuky.Agr ventil funguje jen pri studenem motoru a pak se vypina.Zde najdes neco k tomu AGR ventilu http://mojevectra.cz/opel-vectra-b .Ale nejvic bych vsazel na ty zvihatka ventilu,vectry jsou tim docela proslavene.

2009-07-08 21:31:59

...."nejsou moc drahé"......ono 700 opravdu není moc. Jenže při 16 kusech to už hodí celkem slušnou částku.

2009-07-08 22:44:38

Zdravím. Nechci tu do toho moc kecat, ale měl bych pár postřehů ...

1. Moderní motory, tedy ty s elektronickým vstřikováním, mezi který jednoznačně patří i ten tvůj, žádnej automatický sytič nemají ... o vše se stará ECU sama na základě informací z několika čidel.

2. EGR (exhaust gas recirculation) ventil používá Opel už od 80. let, takže se netýká jen Vectry A/B/C/... a nebyl bych si tak jistej tím, že od jeho použití Opel kdy upustil. Nicméně EGR žádněj zvuk nevydává a navíc pokud by měl závadu, tak by Ti to hlásila kontrolka ECU. ( http://kadett.cz/technika/egr.htm )

Tenhle tvůj problém bych spíš viděl na ty zdvihátka ventilů. Jsou celkem citlivý na nedostatek oleje to, co popisuješ, celkem odpovídá tomu, že jsou zdvihátka ucpaný - ve zdvihádkách zatuhne olej spolu s usazeninama a po nastartování nepracují dobře (nevymezují vůli ventilů a tímpádem ventily klepou), během zahřívání se ten bordel ve zdvihátkách uvolňuje a postupně začínají pracovat správně. Většinou se to projevuje skutečně tak, že postupně utichávají jednotlivý zdvihátka podle toho, jak se jedno za druhým uvolňují. Většinou není potřeba je hned kupovat nový, dají se vyčistit tak, že se vyndají, dají vařit do vody jakmile se rozehřejí, tak se z nich vymačká ten bordel až do sucha. Potom je stačí prostříknout WDčkem, vrátit zpět a je zase na pár let klid. Pokud je na některým vidět rýhy ( tzn. že už stejně netěsní ), tak je lepší ho vyměnit, ale není potřeba měnit všechny.

2009-07-08 23:19:29

U Vectry A/B není EGR hlídaný ECU motoru - nemá zpětnou komunikaci. U "C" nevím

2009-07-09 02:04:33

To je možný, jen jsem předpokládal, že Ecotec už to hlídá. Nicméně to ovšem nic nemění na ostatním, co jsem psal

2009-07-09 13:59:47

dik moc za rady,rozdělam to a snad to bude tim..pak napišu jak jsem dopadl..

2009-07-24 19:13:30

... jednoznačně vyčisti hydroštely ....být tebou vyměnil bych každopádně olej včetně filtru a pokud chceš bejt "pintlich" existují i průplachový oleje který uvolněj všechen ten bordel z kanálků hlavy.

...no a když už v tom budeš, není na škodu vyčistit sání od filtr boxu po klapku (tu sprejem, otvírat jen přes kladku plynového lanka), shoď i EGR ventil, rozeber, prostříkej tím samým sprejem jako klapku, nech vyschnout, mázni WDčkem pístek, slož. Po tomhle všem budeš mít na pár tisíc km KLID

Ps.Bacha na váhu vzduchu, lepší je čistit jen mechanicky štětcem od prachu a vytřít čist.hadrem....

2012-08-29 19:01:46

zdravim mam problem tez z vectrou 16:16w zere mi benal asik 15 na sto a za studena tez cvaka motor a dimi citim benzin a jak ze zahreje nebo projede tak je to o hodne lepsi jinac motor tahne krasne poradi mi nekdo co bi to mohlo byt dikas

2012-08-29 19:36:23

Změř tlaky motoru naprosto za studena min po 12hodinách od posledního běhu motoru a pak za tepla. a napiš sem oboje hodnoty.


Odpovědět