Fórum - Téma


Klepání + cukání na volnoběh


Fórum Corsa D Klepání + cukání na volnoběh

Informace o modelu: Opel Corsa D



2016-06-14 11:50:49

Ahoj, mám Corsu D 1.2 r.v. 2014 s LPG nainstalovaným od výrobce už od prvního kilometru (LandiRenzo), najeto 35 000 km a už se mi několik věcí nezdá:

1. Pár sekund po studeném startu (pokaždé jinak, na videu č.1 od 0:52) je od motoru slyšet takový kovový zvuk, někdy mi to připomíná spíš takové "žbluňkání" - posuďte sami. Toto je slyšet na benzín i na LPG, vždy, i při provozní teplotě.

2. Když je motor zahřátý, ale není na provozní teplotě, tj. po cca 30-60 minutách stání po tom co znovu nastartuji, je od motoru slyšet ještě navíc klepání (video č.2), dokud se nezahřeje na provozní teplotu, pak klepání utichne a je slyšet jen ten kovový zvuk. Za studena také neklepe. Asi tam v tom bude hrát roli teplotní roztažnost, ale nemyslím si že je to v pořádku, to by třeba u nákupních center klepala všechna auta :). Toto dělá také na benzín i na LPG. Když koukám na video tak si říkám, že je to možná ten samý zvuk, jen mnohem hlasitější a tak už připomíná spíše klepání.

3. Dále jsem si všiml že při vypnutí motoru si motor jakoby "odfoukne" a pak tam něco žbluňká (možná olej nebo provozní kapaliny). Nevím jestli je to normální, ale raději to sem napíšu, u jiných aut jsem si toho nevšiml. (video č.3)

4. Poslední bod se týká jen LPG, na benzín je to OK, a nejspíš ani nebude souviset s předchozími body. Při stání na volnoběh je cítit v sedačce lehké nepravidelné pocukávání. Ne že by to hýbalo s celým autem, ale je to tam. Zvláštní je že je to opravdu nepravidelně (jako by vysílal morseovku), a k tomu se každý den mění intenzita i frekvence. Občas dokonce jede pár sekund úplně hladce ale pak si zase začne pocukávat. Na otáčky motoru to vliv nemá, rafička stojí na místě a podle palubního počítače se pohybují cca mezi 695-715 . Řekl bych že ta intenzita souvisí s jízdním stylem, ale jistý si tím nejsem. Když jedu jako důchodce, tak mám pocit že je cukání slabší, když má motor větší zátěž, více stojím na plynu a řadím mezi 3-4 tisíci otáček (s motorem na provozní teplotě samozřejmě, nikdy nedávám autu zátěž dříve než po 15 km jízdy), tak to cuká více. Jakmile přepnu na benzín, cukání přestane. (otáčky na videu č.4, je tam slyšet i to klepání, měl jsem otevřené dveře)

Svíčky spolu s filtrem plynné fáze byly vyměněny ve 30 000 km, problém byl ale i před výměnou. Zkusil jsem natankovat i LPG od jiného dodavatele, bez výsledku (jinak tankuji Kralupol). Diagnostika v autorizovaném servisu jim údajně nic neukázala.

Vyjádření autorizovaného servisu ke klepání: Auto je v pořádku, nevíme co tam klepe, pokud je to nějaká závada tak se musí nechat více projevit, ale teď s tím nic neuděláme.

Vyjádření k cukání na LPG: Nevíme co to je, plyn se prostě chová trochu jinak než benzín, auto jezdí tak na něm teď nemáme co opravovat. Pokud je to závada tak se musí nechat více projevit.

Nedělám si srandu, opravdu jsem s takovou odpovědí naštvaný odešel. Samozřejmě že takové závady se mi můžou "více projevit" až po záruce.

Pokud byste někdo věděl jak takovou situaci řešit, byl bych moc rád. Díky

https://www.youtube.com/w...sxOuz9Ss&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/w...Ew9c0S2Q&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/w...3eml9HU8&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/w...ry3vMKv4&feature=youtu.be

2016-06-14 13:32:09

tomasberan218: Motor Z12XEP má rozvod řetězem. Překvapuje mě, že už po tak nízkém nájezdu, ale dle mého soudu je příčinou zvuků právě rozvod motoru... Jak často je měněn olej?

2016-06-14 13:58:55

Toto je motor A12XER, ale ten by měl mít taky řetěz. Olej byl vyměněn v 19 000 km - po jednom roce, v autorizovaném servisu. GM 5W-30, ten který lejou snad do všeho. Jinou možnost výměny ani nemám, dokud je auto v záruce (tedy alespoň žiju v tom domnění).

Dá se nějak objektivně zjistit, že za to může opravdu řetěz, abych s tím mohl jít do autorizovaného servisu uplatnit záruku?

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-14 16:07:39

tomasberan218: No protože jde o motor A12XER, bude možná závada v regulaci variabilního časování ventilů a od tohoto se budou odvíjet i ostatní cukací záchvěvy a klepavé kovové zvuky......

Víc se toho dočtete v následujícím vlákně: http://www.club-opel.com/...select=90191#message90191

Add olej, nikdo mě nedonutí překročit hranici 15 tisíc km najetých na jednu náplň oleje. Spíš bych zvolil ještě kratší interval výměny a to na 10 tisíc najetých km. Právě bordel v oleji, který je v motoru příliš dlouho ač podle předpisu výrobce, může právě velmi negativně ovlivnit systém řízení časování tím, že omezí průtok (tlak) oleje regulačními ventily vačkových kol.......

Rozvod řetězem tomu moc nepřidá, tam jde v podstatě o to samé.....

2016-06-14 18:36:56

tomasberan218: Popletl jsem motory, omlouvám se. V případě XER však tím hůř, bude to asi, jak píše Michal a výměny oleje po 19tis.km - hnus fialovej... Proto jsem se taky na interval výměny ptal. Přijedu-li i v rámci záruky do servisu po 10tis.km a budu trvat na výměně oleje, budou se mekánici možná tvářit kysele, ale aťsi, je to MOJE auto. Jak si to kdo udělá, tak to má...

2016-06-15 19:44:43

Pročetl jsem celou diskusi, ale moc moudrý z toho nejsem. Co by se s tím tedy dalo dělat, pokud za to může regulace variabilního časování ventilů? Pochopil jsem, že pokud je to ono, měla by to ukázat diagnostika, což údajně neukázala (ale kdo ví, v autorizovaném servisu mě na dílnu nepustí = můžou mi nakukat cokoliv).

Že by za cukání na LPG mohly zanesené ventily, to mě také napadlo, ale nevím jestli bych je sám zvládl rozebrat a vyčistit (jedině pokud by byl nějaký návod napsaný opravdu jako "pro blbce", a když je auto v záruce tak to asi také není nejlepší nápad).Slyšel jsem i o nějakých aditivech, na vyčištění nebo přimazávání ventilů, ale ty se přilévají do benzínu, což mi nedává smysl. Nejsem mechanik, o autech vím jen to co jsem pochytil, takže ani nevím jestli LPG protéká těmi samými ventily jako benzín, ale pokud ano a byly by zanesené, tak by mi to přece cukalo i na benzín, pokud ne, tak nějaká aditiva do benzínu přece nemají smysl.

Co se týká toho oleje, tak ideální interval 10 - 15 tisíc km už jsem slyšel od vícero lidí, ale kdo z vás by chtěl autorizovanému servisu dávat 4200 Kč za výměnu oleje a filtru (který jinak stojí 600 + 200Kč) po každých deseti tisících km. Sám si jej vyměnit nemůžu, padla by mi záruka, pokud bych ho měnil u někoho, kdo má schválený záruční servis, bude za něj chtít +- stejně a ještě k tomu si znepřátelím ten autorizovaný, takže se v případě nějaké opravy na záruku budou cukat. Mají to moc pěkně vymyšlené. Jeden z důvodů koupě nového auta bylo také to, že jsem s ním nechtěl pořád řešit nějaké problémy, no říkám si že ojeté by možná bylo pohodlnější.

Opel má jinak servisní interval oleje 30 000 km nebo 1 rok, já naštěstí najezdím jen těch 20 ročně, tak jsem si říkal, že to snad bude ok, 30 tisíc km na jeden olej už bych si asi taky nenechal líbit. Počkám až mi skončí záruka a pak si jej budu měnit častěji sám. Nebo víte o lepším řešení? Rád bych ale nejdřív vyřešil ty závady, pak bych dořešil olej. Díky

2016-06-21 15:56:00

co byste tedy dělali v mé situaci vy?

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-21 17:12:57

tomasberan218: Nevím proč by jsi častějším měněním oleje motoru porušil záruku. Když si to doma uděláš sám, olej a filtr koupíš na netu (samozřejmě ten olej který doporučuje výrobce i filtrační vložku).

2016-06-21 19:00:26

Mají ty výměnné intervaly nastavené pěkně, ku*va, pěkně... Mno, upřímně - úplně vidím pitomce z Oplu (čest výjimkám!), s jakou radostí by po zjištění vlastnoručních výměn oleje dali od záruky ruce pryč... Co bych dělal já? Pokud by mi na autě trochu záleželo, trval bych na výměně oleje a filtru nejpozději po 15tis.km a zapsání do servisní knížky a prostě bych za to zaplatil. Ale to je každého volba.

2016-06-21 19:13:28

V říjnu mi bude končit dvouletá záruka na všechno, pět let platí jen na motor a převodovku, tak to ještě nechám v říjnu vyměnit u nich, a pak si jej budu měnit častěji sám nebo u někoho jiného, ve třetím roce pojedu zase do toho autorizovaného atd., dokud neuplyne těch 5 let. Doufám že ty první dvě výměny po 20 000 km nic moc nenapáchají, můj otec už odjezdil několik aut, každé min 200 tis. km, olej vždy po 20 tisících v autor.servisu, ale to je taky jiná značka, diesel a vyšší třída no.

Spíš bych byl rád kdybyste mi poradili co dělat s tím klepáním + cukáním na volnoběh na LPG. Když s tím půjdu do autorizovaného servisu znovu, odejdu zase s prázdnou, řeknou mi to samé co minule (proč by se taky namáhali, dokud to auto jede, třeba to přežije záruku a pak si to zákazník zaplatí sám, že). Rád bych věděl jestli mi může třeba nějaký jiný automechanik objektivně zjistit, co tomu je (vadný řetěz nebo to variabilní časování ventilů), dát mi od toho nějaký papír, který by sloužil jako důkaz, a mohl bych potom po autorizovaném chtít výměnu řetězu /seřízení časování / cokoliv, pokud by to bylo něco jiného. Myslíte že je to možné? Nebo se třeba vadný řetěz pozná až potom, co se vymění za nový?

2016-06-21 20:26:54

tomasberan218: Nějaké takové či podobné dobrozdání ti žádný aspoň trochu odpovědný mekánik nedá, s tím vůbec nepočítej. V profilu máš uvedeny České Budějovice, to není zapadlá víska - nemáš možnost jiného oplího servisu...?

2016-06-21 20:53:46

No, nejbližší autorizovaný je v Písku, což je asi 50 km, jako zajel bych tam kdybych věděl že to má smysl, ale nemyslím si že by to tam bylo lepší, když je seznámím se situací tak mi řeknou to samé, jinak by byli sami proti sobě. Myslím že autorizované servisy v různých městech se proti sobě neberou jako konkurence, je to jeden a ten samý servis pro lidi z okolí. Pokud se mýlím tak mě opravte. Ale co jsem slyšel tak úroveň autor. servisů je všude stejně mizerná, napříč všemi značkami.

V ČB jsem našel ještě nějaký autoservice24.cz který se údajně specializuje na Opel, ale doteď jsem o něm neslyšel ani slovo. Nevíte o něm něco?

2016-06-24 11:59:51

Tak mám nový poznatek, od té doby co jezdím jen krátké trasy cca 15-20 km (takto jsem najel několik stovek km), tak pocukávání na LPG téměř úplně přestalo, teď už si to cukne jen třeba jednou za 20s - taky různě, pořád je to nepravidelné. Musela to tedy způsobovat právě ta zvýšená zátěž ve vyšších otáčkách, a nebo samotné dlouhé trasy co jsem jezdil předtím (60 km).Otázka je jestli je to ok (někde jsem četl něco o tom že LPG špatně snáší vytáčení, ale spíš jen takové domněnky), a jestli jsem prostě autu dával příliš velký kotel a teď se to srovnalo, a nebo jestli to může být nějaká závada - chápejte, auto je pořád v záruce, tak bych nerad řešil nějaké drahé opravy až záruka skončí.

Píšu to sem, kdyby to náhodou někomu z Vás pomohlo k identifikování toho, co to způsobuje. Moje znalosti o autech nejsou největší, ale rád bych věděl co to je abych si příště dal pozor, tak se s tím obracím na Vás. Do toho autoservice24 zajedu, ale bylo by dobré kdybych jim řekl něco konkrétnějšího, než "zkontrolujte mi celé auto" :)

Klepání a kovový zvuk je ale slyšet pořád, myslím že to s cukáním na LPG opravdu nesouvisí.

2016-08-24 19:57:16

Při prvním rozjedu po nastartování mi tam taky něco zaklepe, ale je to 7 klepnutí za sebou, vždy cca při 1800 otáčkách, někdy když dlouho popojíždím tak tedy i ve volnoběžných otáčkách, je jedno na jaký převodový stupeň, je jedno jestli je motor zahřátý nebo ne, ale vždy to zaklepe, i po tom co motor hned chcípnu a zase nastartuju. A vždy po prvním dosažení 1800 otáček, je jedno jak dlouho se rozjíždím. Někdy mi to připomíná zvuk spíš jako kdyby se tam něco natlakovalo. Netuším co to je, nikdo to samozřejmě neví, ale taky to neřeším, asi to nebude závada :)

Já jsem se ještě pořád nedokopal k tomu abych do toho autoservice24 zajel, ale určitě to udělám předtím, než mi vyprší dvouletá záruka, což bude v říjnu. Filtr plynné fáze a svíčky už tam taky nemám originál (opravdu kvůli němu nepojedu 150km do Prahy a záruku prý neztrácím), takže odteď už ho budu měnit častěji. To samé olej. Těch prvních 30 tisíc tam ten filtr byl no, ale podle mechanika, který mi ho měnil (nebyl to autorizák), to pocukávání způsobit nemohl, prý kdyby byl špatný tak by elektronika automaticky přepla na benzín (jestli je to pravda, těžko říct). Sám nevěděl co by to mohlo způsobovat.

Mě už se to pocukávání hodně zlepšilo, už tam není skoro znát, ale pořád tam trochu je. Nejspíš je to tím že už nejezdím dlouhé trasy po dálnici stotřicítkou a dávám tedy autu menší záhul. Kovový zvuk a klepání při ne-provozní teplotě tam je ale pořád.

PS: LPG které tankuju by údajně mělo být kvalitní, Kralupol


Odpovědět