Fórum - Téma


Kdy včas menit svíčky a jaké


Fórum Vectra B Kdy včas menit svíčky a jaké

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1998 Vectra B 1.8

180 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 4-válec, Řadový, 16-ventil, X18XE.


1  2

Venca49  
Václav
2014-09-24 21:39:40

colommbo: Jiří,vždyť je jen jedno napětí v tisících Voltech a to se rozdělí na čtyři jiskry najednou.Tak je jiskra slabší a pro lepší pálení směsi,pro jízdu,k ničemu.Je to jen obchodní politika a hezky vypadají.

2014-09-24 21:46:59

venca49: Naprosto souhlasím, Václave! A pokud jiskra mezi elektrodami lítá, jak se jí zrovna zachce, není to taky to pravé ořechové...

Venca49  
Václav
2014-09-24 22:00:37

colommbo: Je to ověřené v praxi,před mnoha a mnoha lety,na Jawa 555 -fichtl.Tam na leteckou svíčku,se třemi kontakty,motor ani neškytl.Jiskra nikde.

2014-09-24 22:02:25

venca49: Jsou principy, které se s léty nemění, zaplaťpánbu...

2014-09-24 22:43:27

No, už je tam mam, levný nebyly, tak dokud to bude jezdit tak pěkně, jak to jezdí, se spotřebou kolem 7,5, tak je necham, když začne být problem, sáhnu po origo. je fakt, že na Jeepa kupuju vše tohle origo předepsané, protože už jsem se tam několikrát spáli... Tady zase pokouším ďábla

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-09-25 12:19:23

radan: Jasné, ono kdyby jsi k takovým svíčkám měl i odpovídající zapalovací modul - tedy že by uměl využít naplno potenciálu oněch 4 elektrod a udělal pořádných 8 jisker, tak to by bylo o něčem jiném....

Přestavbové sady na plazmu (zapalování) vypadají nějak tak, je toho na netu poměrně dost: http://www.aquapulser.com...nce_ignition_systems.html

Svíčka pro plazmové zapalování vypadá tak:

2014-09-25 13:04:06

kopejda: K čemu je to dobré (qui bono?), ptám se...?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-09-25 20:45:59

colommbo: Nám obyčejným smrtelníkům je to na dvě věci...

Důvod, proč to vůbec existuje je jednoduchý. Oproti běžnému výboji elektrické jiskry na stand. svíčce toto umí mnohem silnější a mnohem teplejší plazmový výboj a druhá věc je časová regulace (oproti klasické el. jiskře je plazma mnohem rychlejší).

To znamená, že takovéto podobné zapalování mají vysokootáčkové motory (F1, WRC, pístové letecké a pod...) U takových motorů by přísun paliva jednoduše nedovolil jiskře skočit, plazmový výboj to dokáže zapálit a jde řídit do vysokých frekvencí. Takové motory mají otáčky i 18 tisíc za minutu.

Pro smrtelníky má přestavbová sada z odkazu význam, když chtějí jezdit třeba na etanol. Takové zapalování umí zapálit i E10 v -30°C a podobné lihoviny Ale je to jen zapalování, ostatní úpravy motoru zde neřeším......

Ještě přidám odkaz na hrubý výčet zapalovacích systémů od laseru k proudu iontů a nějaké obrázky z odkazu. Nejvíc se mi líbí poloniové svíčky z roku 1940

http://www.automotive-technology.co.uk/?m=201203


Odpovědět

1  2