Fórum - Téma


Kam "lepší" pneumatiky - dopředu či dozadu...?


Fórum O článcích Kam "lepší" pneumatiky - dopředu či dozadu...?



Diskuze o článku

Kam "lepší" pneumatiky - dopředu či dozadu...?

Asi to není pravidlem, ale někdy tuhle záležitost řešil, řeší či řešit bude asi každý. Názory se různí, mekánici a kamarádi radí taky každý něco jiného, ale pravidlo v tomto případě je jednoznačné - lepší (ve smyslu novější, s hlubším vzorkem, spolehlivější apod.) pneumatiky patří zásadně na zadní nápravu. Pokud kupuji jen jeden pár pneu, kam je mám nazout    Datum: 17.6.2015 | Autor: Tomáš V...



Kopejda  
Michal Kopecký
2015-07-18 21:33:38

A proto měním vždy celou sadu kol za novou a každý rok přehazuji přední za zadní abych celou sadu pneumatik udržel zhruba ve stejném stavu opotřebení.......

Ovšem je pravdou, že ty co byly předchozí sezonu na přední nápravě jdou na zadní a naopak, tedy na zadní nápravě jezdím pneumatiky s rozporem k doporučení v článku, neboť jinak nejsem schopen zajistit stejnoměrné opotřebení celé sady. Vtip je v tom, že rozdíl v hloubce dezénu nepředstavuje tak zásadní změnu neboť jde o rozdíly maximálně do jednoho milimetru hloubky.......

Majitelé zadohrabů mají v tomto výhodu, neboť se jim pneumatiky opotřebovávají zhruba stejně na obou nápravách, to u předohrabu je situace horší a prostě za tu sezonu je jednoznačně vepředu úbytek dezénu oproti zadku výraznější.......

Dělám to tak od dob co jsem začal jezdit vlastním vozem a za celou tu dobu jsem neměl problém se stabilitou vozidla i v extrémních situacích. Je pravda, že jich zase moc není.......

Budu to tak dělat i nadále, neboť bych se jinak dostal do situace, kdy budu nucen dát vždy nová kola na zadek a sjetá zezadu na předek a nikdy nebudu mít vyvážený stav pneumatik na vozidle........

A abych kupoval vždy novou sadu na vozidlo po sjetí předních pneumatik do maxima a na zadních zbylo víc než 50% a vyhodil je, to bych byl špatný hospodář.......

2015-07-19 17:32:22

Dělám to jako Kopejda. A navíc si myslím že smyk nebo aquaplaning na přední nápravě je daleko nebezpečnější než na zadní.Proto když měním kola, dávám lepší vzorek na předek v zimě nebo v létě.V zimě je taky lepší trakce s hlubším vzorkem na předku,která je tady v Jeseníkách potřebná jako sůl(obrazně řečeno).A když je u zimních vzorek na 4 mm tak je dojedu v létě a taky říkají že je to nebezpečné.Zase lobing pro pneumatikářské firmy.Něco jiného je podzim.To můžou být jakékoliv gumy, zimní nebo letní a vzorek 8 mm, tak vrstva listí a mokrá silnice je při neopatrné jízdě vražedná kombinace.Je potřeba předcházet případným problémům způsobem jízdy.Všem přeji hodně km bez jakýchkoliv problémů.

2015-07-19 22:54:34

Také defakto měním pneumatiky jen na přední nápravě. Jednou za čas obuji do nového celé auto a pak, když se předek sjede a začne klouzat, jdou tam nové. V tu chvíli mají zadní ještě minimálně 5 mm a to vyhazovat nebudu. Pak když se sjedou zadní, putují tam ze přední nápravy, kam dávám zase nové a tak porát dokolečka dokola. Do zatáček jezdím tak, abych smyk nedostal a i kdyby, tak lepší zlo je dostat přetáčivý smyk, než vyletět někde rovně ze zatáčky kvůli tomu, že mám vzadu lepší vzorek než vepředu a tudíž nezatočím...


Odpovědět