Fórum - Téma


kadet 14.i- výměna spojky


Fórum Kadett kadet 14.i- výměna spojky

Informace o modelu: Opel Kadett



2007-11-14 15:21:22

V knize Jak na to pro opel kadet benzin je popsán návod na výměnu spojkové lamely v nouzových podmínkách spodem pomocí stahováku a sponek - dělal jsem to minulou sobotu a pro kadet s motorem C14NZ to neplatí. Byli jsme na to dva /oba vyučení v oboru/ a ani náhodou, prostě ji nevyndáte tak jak to popisují v knize.Doporučuji klasiku - převodovka ven a výměna lamely klasickou cestou s tím , že my jsme převodovku jenom povolili a nechali na šroubech a povytáhli ven tak aby nám lamela s přítlačákem prošla spodním oknem . podrobné detaily pro případné zájemce o tento postup rád sdělím .

2007-11-16 18:04:04

Jukni sem, tady Tě klucí píšou, jak snadné je vyměnit spojkovou sadu spodem,bez demontáže převodovky.

http://www.opelastra.cz/f...p?3,43171,43237#msg-43237

2007-11-16 18:27:57

jo ale my jsme měli dokonce original sponky na stažení přítlačáku a stejně jsme ji nevyndali - převodovka F10 pětikvalt až když jsme ji povolili na šroubech tak šla rukou ven. ptali jsme se v servisu a tam nám řekli že u některých to opravdu nejde

2007-11-16 21:22:06

Máš pravdu, u všech to nejde, ale pokud tam máš ze spodu převodovky ten snímatelnej kryt u spoje s motorem, tak by to jít mělo.

2007-11-17 18:59:36

to máš pravdu - ten kryt tam mám ale opravdu nám to nešlo a že jsme se s tím rvali dost dlouho, až když jsme s ní povyjeli na šroubech zhruba tak 1,5 cm tak jsem ji vyndal normálně rukou - pořád nás drželo vedení spojkového ložiska a nějakej nálitek na bloku převodovky - pak to po tom posunutí vypadlo celý samo byl to ještě originál - Sachs a měl najeto 138600 km ale už začínala škubat a klouzat při zatížení auta

2007-11-17 20:52:37

A měl jsi řádně vytažený hřídel až na doraz?

2007-11-19 14:08:53

ahoj to jo měl jsem ho venku co to šlo ,ale nás drželo to vedení ložiska- ta trubka po které to ložisko běhá a když jsme se jí chtěli vyhnout tak nás nepustil ten nálitek na bloku převodovky - tam to bylo na milimetr - až když jsme ji povolili na šroubech a povyjeli s ní tak to povolilo - to vedení pro ložisko si pamatuji bylo snad úplně těsně k pružině přítlačáku a to mě dost zarazilo - je možný že to už dělali němci když to auto bylo u nich a kdoví co tam vrazili ,protože jsem koukal zvlášt na lamelu a ta už má jiný inicialy než je Sachs- ten to tam má většinou vyražený .Ale už to asi nebudu řešit dál - nová už je tam a jde jako když šlapeš do másla - kamoši to zkoušeli a prý už dlouho takovou spojku nešlapali - ale mě ta původní šla taky tak měkkce.


Odpovědět