Fórum - Téma


Jde vyměnit napínák u Z22SE bez demontáže prsou ?


Fórum Vectra C Jde vyměnit napínák u Z22SE bez demontáže prsou ?

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3

2014-09-12 14:28:48

caliv6: Měniljsem jen rozvodovou sadu,mám najeto 145500 km.Kdyby neselhal napínák asi bych to neměnil.Ten menší vzadu pohání vyvažovací hřídele a vodní pumpu.Myslím že nemá takovou zátěž jako rozvodový.Použil jsem sadu FEBI. Na napínáku řemenu jde vyměnit kladka a aretuje ji ve správné poloze zajišťovací kolík.Na manipulaci s napínací kladkou jsem použil větší hasák.Pokud není prasklá pružina není důvod napínák měnit,pouze kladku.

2014-09-15 21:42:07

colommbo: Díky za radu, od dnešního dne svítím variantou č.1.Po zapnutí klíče obrysovky v předu a vzadu a po nastartování motoru potkávací svítí a zadní obrys.zhasnou. Protože jsem nevěděl Security Code.Teď už ho vím,tak někdy příště.

2016-01-20 06:36:39

Jak jsem psal už v jiném vlákně, koupil jsem minulý týden taky VeCe 2.2i Z22SE rok 2003.

Auto má najeto už 221 000 km, takže určitě nechám promptně zkontrolovat, jaký napínák v něm je a v jakém stavu jsou rozvody. Bohužel jsem nikde nedohledal, zda to původní majitel řešil nebo ne.

Chápu to správně tak, že pokud tam bude ten lepší napínák SWAG 40 93 3044 viz. č. 4807 839, tak věc řešit nemusím a můžu to brát jako bez problému? Předpokládal jsem, že se u motorů s řetězem rozvody měnit nemusí nikdy, pokud nenastane nějaká závada. Samozřejmě chápu, že v případě problematického napínáku je to věc jiná.

Jam moc je složitý vůbec zkontrolovat, jaký typ napínáku v motoru je? Jde mi o to, abych měl představu, co vše se musí odstrojit z motoru, aby to šlo zkontrolovat a jako moc časově náročné to cca může být.

Musí se měnit olej v motoru, když se mění rozvody?

Podle informací zde ve vlákně to není úplně sranda ty rozvody vyměnit a správně nastavit.

Můžete doporučit konkrétní sadu rozvodů, která je kvalitní a spolehlivá? Je rozumná cesta ten SWAG?

Díky předem za radu.

2016-01-20 10:15:56

vojtin: Myslím že horší než FEBI neexistuje.Nebylo by vhodné vyměnit jen nápínák.Mohl by poškodit už vytahaný řetěz.Když jsem to řešil já tak jsem dal na rady zkušenějších a vyměnil jsem všechno.Čekat na nějakou závadu se může vymstít poškozením motoru.Nevěř že životnost řetězu je nekonečná.Vodící lišty se taky opotřebovávají a když jedna praskne je to pohroma pro motor a v peněžence pěkný průvan.Ozubené kola se taky opotřebovávají. Olej měň co 10 max co 15 tisíc nebo jednou za rok.

2016-01-20 10:23:57

No co se týče dílu , tak značky jako je INA , BOSCH , GATES , SKF a nebo přímo original od GM. nic jiného bych na rozvody ani nepomýšlel. Ušetříš 2 tisíce a za 2 roky se ti to může po... a budeš shánět motor za 10k ?

Olej při výměně rozvodů se měnit nemusí , ale nic tím pochopitelně nezkazíš .

Rozvody řetězem : se mění skoro stejně často jako rozvody řemenem. není vtom dnes už žádný rozdíl , naopak mi přijde že si tím výrobci docela pokazily pověst. Ono to už dnes totiž nejsou řetězy jako na Tatře , ale spíš řetízky jak na kolo ...

2016-01-20 10:58:50

breathlless: Máš, bohužel, pravdu, Tondo. Postupem doby se mnozí výrobci v některých motorech přeorientovali z řemenových rozvodů na řetězové a vykazují to jako přednost motoru, ale kdeže loňské sněhy jsou, doba opravdu řetězů (a mnohdy zdvo- či ztrojených) je pryč a řetízky (spolu s napínáky a vodícími lištami) v současné době používané prostě nevydrží. Proto se zase titíž výrobci pěkně pokorně (a mnohdy v tichosti) vracejí k řemenům. Řetězové rozvody se v dnešních motorech musejí vpodstatě hlídat stejně jako řemenové.

P.S. Třeba řadový šestihrnek v áčkové Omče měl ještě opravdu řetěz a dokonce dvojitý, ten spolu s celým rozvodovým mechanismem vydržel skutečně věčnost...

2016-01-20 11:17:31

Rozumím. Určitě nechám vyměnit komplet rozvody, koupím sadu, kde je vše. Jen jsem si nebyl jist, do jaké značky jít.

Předběžně mám nabídku na rozvodovou sadu značky SWAG a RUVILLE.

Předpokládám, že ten SWAG není originál GM, že? Nebo ano?

2016-01-20 11:59:34

vojtin: Já jsem to nechal vyměnit za origo GM. Ta cenovka zas tak rozdílná není a pro klid duše... .

2016-01-20 12:27:38

ondra01: Jen drobná poznámka - troufal bych se vsadit, že žádné "origo GM" díly neexistují, vždycky to někdo vyrábí a GM (Opel) to nebude, jen přebalený produkt někoho jiného samosebou kvalitního, aby GM mohl převzít odpovědnost...

2016-01-20 16:17:30

colommbo: To ano, nebudou to vyrabet primo v Russelsheimu (ci jak se to pise) ale precijen, kdyz je tam stempl GM a koupim to u nich, automaticky predpokladam kvalitu srovnatelnou s pouzitym originalem. I kdyz...clovek nikdy nevi, ze Kazdopadne cenove zrovna tady u toho rozdily skoro nejsou.

2016-01-20 20:53:24

Předpokládám, že "originální" rozvody seženu pouze v případě provedení servisu přímo o oficiálního dealera - servisního zastoupení Opel a ne u jiného servisu. Aspoň můj dosavadní servis umí nabídnout zatím ty dvě výše zmíněné značky rozvodů.

2016-01-21 14:38:39

bohumil55:

Jak dlouho Ti trvala práce, když jsi si dělal ty rozvody? Autorizák mi to zkalkuloval na 10,9 hodiny

Díky za info.

2016-01-21 15:03:23

vojtin: 8 hodin a to v garáži bez zvedáku a bez rampy na zavěšení motoru.Oni to snad budou dělat s demontáží motoru?

2016-01-21 15:10:46

vojtin: Řekli ti alespoň přibližnou cenu toho všeho a co budou měnit? Já jen, jestli by se ti nevyplatilo si udělat třeba výlet do HK...

qpc
petr
2016-01-21 21:58:32

http://www.ebay.com/sch/i...nal+gm+chain+kit&_sacat=0 vybírej

2016-01-23 13:22:05

mám z22yh na ebay je sada rozvodů za 1989 kč a v servisu prý začíná na 6000 což je dost rozdíl, dá se věřit sadě z ebay?

http://www.ebay.com/itm/0...:MQUAAOSwbqpT4SbO&vxp=mtr

2016-01-23 13:36:35

23blanik: to vyzkousej a uvidis. Bez zaruky, kazdej mechanik te s tim posle do haje...ja bych si to do auta nedal. Maximalne namontovat a rychle s tim pryc, at se to potka jinymu.

Na alibaba,com se sezenou jeste levneji...

2016-01-23 13:45:33

"Díky" za radu jen jsem se díval na rozvody dle odkazu qpc a chtěl jsem zda s tím má někdo zkušenost, ale ty asi ne.

2016-01-23 13:53:39

23blanik: Ondra má pravdu.Bylo by to velké riziko to nasadit do motoru.Může to být Čína a tam kvalitu nikdo nezaručí.Může dojít k úplnému zničení motoru a i kdyby ne Tak dělat tu práci dvakrát za sebou nikoho nepotěší,to mi věř.

2016-01-23 13:57:46

bohumil55: já to tam ale dávat nechci jen jsem se ptal, na kolik vyšla ta tvoje sada, díky


Odpovědět

1  2  3