Fórum - Téma


Jde vyměnit napínák u Z22SE bez demontáže prsou ?


Fórum Vectra C Jde vyměnit napínák u Z22SE bez demontáže prsou ?

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3

2014-09-06 17:11:02

Prosím o radu.Mám krátce Vectru C s motorem Z22SE.Má najeto 145 tis. km,jsem druhý majitel a mám obavu z napínáku.Ráno při startu si zařehtá rozvod.Kola na vačkách vypadají dobře a řetěz taky. Když jsem auto koupil tak nevím co tam byl za olej.Dal jsem tam 5 W 40 Cartechnic (Německo).Nechce se mi to celé rozebírat a ten napínák chci vyměnit aby mně nevypekl.Už to někdo takhle řešil?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-09-06 20:38:15

bohumil55: Jestli chceš vyměnit pouze napínák a nic jiného, což bez kontroly nataženosti řetězu nedoporučuji, tak lze napínák vyměnit za cca 10 minut ......

V motoru jsou dva napínáky a dva řetězy, jeden rozvodový a druhý pomocný pro čerpadlo oleje a vody a vyvažovacího hřídele........

2014-09-06 22:48:53

Kopejda: Díval jsem se na to video na You Tube.Napadlo mně to když jsem vidél jak napínák dává jako poslední.Zítra ráno sundám znovu kryt na vačkách a ještě to pořádně zkontroluji.Dá se ta výměna rozvodů udělat když je motor v autě?Moc místa tam teda není.Dík za radu a názor

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-09-06 23:39:23

bohumil55: Místa je dost, tady je rychlý návod.... http://www.courtenaysport...wnloads/Z22SECamchain.pdf

Nebo si projdi celé stránky motoru Z22SE co mají angláni. Tady je část s napínákem: https://z22se.co.uk/threa...er-how-stuff-works.18355/

2014-09-07 11:34:37

Vyměň to komplet celé...ten řetěz bude mít, ač to není na první pohled vidět, už něco za sebou a s novým napínákem by si mu mohl spíš ještě víc uškodit. A určitě si se už dočetl, že je lepší použít napínák z motoru Z20NET

2014-09-07 19:19:23

kopejda: Tak jsem to dnes rozdělal.A protože nemám řetěz s čím porovnat jestli je vytahaný,tak jsem si objednal kompletní sadu.A když jsem rozdělal napínák, tak jsem konstatoval že mám vlastně štěstí že jsem se do toho dal.Byly v něm tři špony.Je to ten šmejd co se tak brzy kazí.Taky to mohlo špatně skončit.Udělám to celý pro klid duše.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-09-07 21:50:58

bohumil55: S takovým rozhodnutím nelze než jen souhlasit Dej sem občas nějakou fotku z výměny rozvodů, ať se pokocháme

2014-09-10 20:18:42

kopejda: Tak jsem dnes provedl zkušební jízdu.Výměna se projevila na chodu motoru pozitivně.Klidný volnoběh,lepší akcelerace, to jsou dvě věci které byly okamžitě poznat.Má to najeto 145500 km z toho já jsem najel 3 tisíce,mám Vectru od června.Hladina oleje se od výměny oleje a filtru nezměnila.Vyměnil jsem akorát lambdu za katalizátorem protože měla vadný ohřev.Rozsvěcovala se kontrolka emisí.Nechal jsem si namontovat LPG s přimazáváním ventilů(system JLM)Používám aditivum Flash Lube.Ještě jednou děkuji za radu a názor.Průběh je zadokumentován níže je výběr.Ještě jednou děkuji za radu a názor.

2014-09-10 21:56:58

bohumil55: Mno, řeknu ti, zlatej řemen... A motor podél, samosebou...

2014-09-10 22:10:57

colommbo: Asi ano ale život není peříčko.Kurňa nekup to za 45 tisíc.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-09-11 16:30:30

bohumil55: Pěkná práce, motor vypadá velice dobře, je vidět, že byl včas a možná i častěji měněn olej. Nejlépe to je vidět na obrázku s vačkami, krásně čisto, jen olej. Ať slouží k spokojenosti

2014-09-11 16:39:36

kopejda: Mno, čistej motór sice vypadá maličko jinak, ale jo, za mě dobrý...

P.S. Suzuki Bandit 600...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-09-11 18:59:26

colommbo: Ten dvoukolý nesmysl bych chtěl vidět po najetí 140 tisíc km.....

2014-09-11 19:34:04

kopejda: Samosebou máš pravdu, kamaráde, tenhle taky řadový čtyřvál bude mít najeto odhadem tak polovinu... A hlavně - přestože tyhle motory pracují zhruba ve dvojnásobně vyšším otáčkovém spektru než automobilové, intervaly výměny oleje bývají naopak zase spíš poloviční. Ten můj předchozí příspěvek byl spíš jen takové přátelské popíchnutí...

2014-09-11 23:20:25

kopejda: Při té včerejší zkušební jízdě jsem zapomněl na světla a po 4 km mě zastavili policajti.Ukecal jsem to, byli shovívaví.Jde u mé Vectry nastavit denní svícení?U předchozího auta jsem si to vyrobil(Seat Toledo).Ale tady mám obavu do té elektroniky zasahovat.

2014-09-12 10:11:27

bohumil55: Nastavit denní svícení u VeCe lze.

http://www.club-opel.com/...tra-c-denni-sviceni-62474

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-09-12 11:33:48

colommbo: Já vím

2014-09-12 11:56:16

Zdravím všechny,

jelikož mne také čeká výměna rozvodů u stejného motoru (Z22SE), měl bych několik dotazů, asi hlavně na bohumila55.

Předně, je průměrně manuálně zručný člověk schopen zvládnout výměnu rozvodů u tohoto motoru doma v dílně? Můj servisní vrchol byl výměna termostatu u VB 2,5 V6, což není zrovna práce na půl hodiny (jako téměř všechno u tohoto motoru). Ale rozvody jsou přeci jen něco docela jiného a tak nevím, jestli se do toho vůbec pouštět.Viděl jsem nějaká videa na youtube, ale tam byl motor na stolici a to je taky rozdíl, než to dělat v autě.

Zajímá mne třeba, jestli je potřeba ten zázračný přípravek na nastavení časování (OPEL KM-6148), nebo se vše nastaví jen podle značek na řetězu a ozubených kolech? Další přípravek jsem viděl na videu k přesnému nasunutí nového gufera pro pohon drážkového řemene (takové dva silonové kroužky). Co momentové klíče, jsou nutné? Dále předpokládám, že bude třeba vymenit napínák drážkového řemene a řemen. Je přeba měnit i vodní pumpu? Nebude po novém přepnutí řemene problém s jejím ložiskem? A jsou třeba koupit nějaká další těsnění (např. těsnění pod ventilové víko,atd). Taky jsem si na tvých fotkách všiml, že jsi přizvedával motor. Bez toho se tam nedá dostat?

A ještě jeden dotaz. Má někdo zkušenost s díly značky FAI?

Má to být anglická firma (http://catalogue.faiauto.com/vehicles/16450#anchor) vyrábějící mj. i rozvodové řetězové sady. A na pohled nevypadají zle. I ceny jsou zajímave. U nás je nabízí e-shop PRODEJDILU.CZ

(http://www.prodejdilu.cz/...sada-rozvodoveho-retezu-1).

A tady ještě video z výměnou rozvodů této firmy u Opel Corsa.

https://www.youtube.com/watch?v=M3hN3Nc41y8

Děkuji předem všem za odpovědi.

Jirka

2014-09-12 13:08:08

caliv6: Zručný člověk je schopen zvládnout když přidá zdravý rozum všechno. A když si neví rady tak se zeptá.Nebyly to moje první rozvody.A nebyly nesložitějí.Měl jsem z toho obavy ale byly zbytečné.Na ty videa jsem hleděl mockrát ,ani už nevím kolikrát protože anglicky neumím a v 68 už se to učit nebudu.Jediný přípravek který byl nutný jsem si vyrobil a tím je klíč na podržení řemenice na klikovce.(75 mm vnitřní průměr trubky).Gufero jsem naklepl trubkou předtím než jsem nasadil prsa.Momentový klíč jsem použil jeden s rozsahem 14-150 Nm.Je tam méně prostoru než na stolici ale dá se to zvládnout.Nastavení jsem udělal tak jak je to na videu(ta první varianta bez přípravku pouze na značky).Postavení vaček 4 válce,kolo na klice a kola na vačkách.Pod motorem jsem měl panenku protože se musí sundat silentblok a proto že sním musíš hýbat nahoru-dolů.Na všechny šrouby se nedostaneš v jedné poloze.Těsnění jsem neměnil, nesehnal jsem.Je ale velmi kvalitní.Taky asi záleží kolik toho má motor zasebou.Ale myslím že jsou zde větší odborníci než jsem já a třeba se Ti ozvou.Ať se to podaří.Utahovací momenty a tvar klíče jsou na obrázcích.

2014-09-12 14:01:16

bohumil55:

Díky za odpověď. Už se toho bojím trochu míň.

Ještě jsem se chtěl zeptat, jestli jsi měnil oba řetězy. Ja bych je vyměnit chtěl. Má to 220 000km a v srvisce, která má poslední záznam z nějakých 190 000km výměna napsaná rozvodů není (!!). Od jakého výrobce jsi použil sadu? Co jsem se na to díval, tak FEBI a SWAG, co jsem jediné našel, je podle čísla jedno a to samé. Taky mi to potvrdili na e-shopu AUTO-CARDO, odkud občas nakupuju. Jen je mezi nimi rozdíl v ceně (SWAG je asi o 1000,- Kč na sadě dražší. A o té firmě FAI nikdo zatím nikde nic nepíše, tak mám zrovna u takové opravy z dílů od někoho "nerenomovaného" trochu obavy.

A jak s tím napínákem drážkového řemene? Dal bych tam taky nový. Je tam nějaký postup při napínání (rysky, nebo něco)? Možná je to na tom videu, ale ještě jsem ho neviděl celé.


Odpovědět

1  2  3