Fórum - Téma


Jaký olej do Astry F?


Fórum Astra F Jaký olej do Astry F?

Informace o modelu: Opel Astra F


1  2  3

2014-01-05 18:51:08

Zdravím vás,

nedávno jsem koupil Opel Astra F X16SZR 2001 a chtěl bych provést výměnu oleje. Předchozí majitel do něj při poslední výměně nalil 5W40, ačkoliv dříve jezdilo na 10W40, ke kterému bych se také chtěl vrátit - předpokládám, že bude pro tento motor lepší.

Poradil by mi prosím někdo, jestli musím motor vyplachovat či použít nějaký přípravek na vyčištění motoru? Nebo stačí jen vylít starý a nalít nový? Otázkou také je, zda-li u toho 5W40 nezůstat...ale to se mi moc nechce.

Moc díky!

2014-01-05 19:00:15

Já bych to neřešil, pořádně projet, ať se olej prohřeje a zřídne, potom vypustit a nový...

2014-01-05 19:16:00

Jestli mohu přidat svůj názor, tak bych u 5W-40 zůstal. Otázka je kolik má motor najeto?

2014-01-05 19:21:03

Motor má najeto skutečných 75.000 km a je v perfektní kondici. Proto bych mu chtěl "dopřát" kvalitní péči, aby ještě dlouho vydržel Když už jsme u toho motoru - má cenu s tímto nájezdem měnit komplet rozvody? Nebo stačí jen řemen a ostatní zatím nechat až tak na 100.000 km?

2014-01-05 19:21:41

Je to tak, pokud má motor nalítáno, bude ti 5w-40 asi baštit, poněvadž je řidší...

2014-01-05 19:27:22

Dej mu předpsanej olej výrobcem, což je 10w-40. Měl jsem efko, a vyhazoval jsem ho při nájezdu 400 000km, protože bylo shnilý, ale motor běžel jak hodiny. Celou dobu 10w- 40. Rozvody dělám tak, že po 60 000 měním řemen a kladky, pumpu po 120 000. Navíc motor X 16 SZR se ti nepotká, když trhneš řemen...

2014-01-05 19:36:24

Dobrá, hodim tam ten 10W40, jak jsem původně zamýšlel. Podařilo se mi náhodou narazit na opravdu zachovelej kousek, tak bych mu chtěl dopřávat. Určitě udělám řemeny a kladky a po zimě nástřik podvozku a dutiny.

Nebyl by případně kontakt na nějakého dobrého mechanika v okolí Prahy či Liberce? Olej zvládnu sám, ale rozvody, dutiny atd. už ne, tak bych to chtěl dát někomu spolehlivému

 Venca49  
Václav
2014-01-05 19:43:53

vdlask: Skutečných 75000 km je pro tento motor dobrý záběh.To běhá nejlépe.Jinak souhlasím s kolegou,že výměna řemene je po 60 ti tisících km.To určuje i výrobce.Má se měnit komplet vše,řemen kladky i čerpadlo,aby se předešlo pozdějším závadám.Nesouhlasím ale s kolegou,že se motor nepotká.Opravoval jsem tento 8mi ventil,který se potkal ve velkých otáčkách motoru.Nebyla to ale celková destrukce,ale tři ventily to odnesly.Nestačily utéci a praskly i vahadla.

2014-01-05 19:48:51

Mohu-li jen v krátkosti - je-li motor v dobré kondici, nespotřebovává-li ve větší míře olej a není příliš hlučný, není žádný důvod dávat do něj 10W40, naopak, jak už psal Renda, bych klidně zůstal u 5W40 - při provozní teplotě motoru budou oba oleje téměř úplně stejné a při studených startech ti budou motor s ventilovým rozvodem vděční. V našich klimatických podmínkách sice nejsou takové mrazy, aby motor zimu s olejem 10W nepřežil, ale 5W bude lepší. A jezdíš-li třeba i dost krátkých tras, kdy se ti olej ani pořádně neprohřeje, tož je to už úplně bez debat... Výrobcem doporučený interval výměny 15tis.km považuj za maximální v optimálních podmínkách, které však žádný motor nemá, a zkrátíš-li výměnnou lhůtu, opět motoru jen prospěješ...

2014-01-05 19:59:41

No jo, co člověk, to názor

 Venca49  
Václav
2014-01-05 20:12:55

technik13: No a právě o tom to je

2014-01-05 20:14:31

technik13: s tebou absolutně nesouhlasím, ale to je moje věc a názor pokud je motor ve výborném stavu, tak opravdu doporučuji 5W-40, já osobně u svého vozu měním olej +filtr + vzduchový filtr po každých 10000kilomtrech, v případě rozvodů důrazně dporučuji měnit celou sadu, vč vodní pumpy a nezahrávat si s tím nic se neušetří a předejde se destrukci

2014-01-05 20:45:23

Nesouhlasit můžeš, to je v pořádku. Zřejmě máš víc zkušemností, než konstruktéři a výrobce. S tou pumpou máš možná pravdu, ale moje zkušenost po 25 letech ježdění se vším možným a statisících kilometrech jsou takové jak jsem psal. Nesmíš ale kupovat díli výrobců Star line apod, že, tam neušetříš ! Při tomto nájezdu kilometrů je možné i olej lít 5 w 40, protože ti ještě nepůjde okolo kroužků do spalovacího prostoru. Ovšem dekarbonizuje celý motor, ale tam zase při tomto nájezdu km by neměl být problém. Nijak si tím ale nepomůžeš. Nikdy bych neošidil výměnu oleje a filtrů, ale měnit po 10 000 u benzínu ?? Leda tak ve velmi těžkém provozu, oleje mají své velké rezervy je to dokázáno od firem, které mají velký vozový park a dělají si svoje rozbory olejů v autech, kvůli úsporám. Jinak je to vyhazování peněz... proti opotřebení motoru používám přípravek Pro long do oleje. Eliminuje tření při startech, kdy je nejvyšší opotřebení motoru, nesteče ze stěn bloku motoru, jako olej...Toť ode mne vše....

2014-01-05 20:58:27

technik13: nebudu se s tebou přít a dál budu měnit po svém

 Venca49  
Václav
2014-01-05 21:12:46

rendys: Máš recht.To je i můj názor na věc.

Loupak  
Pavel
2014-01-05 21:23:02

rendys: nech si poradit

 Venca49  
Václav
2014-01-05 21:24:56

loupak: Rendys nepotřebuje,on zná

Loupak  
Pavel
2014-01-05 21:26:10

venca49: tak určitěěěěěě

2014-01-05 21:33:27

technik13: Olej 5W40 při přechodu z 10W40 že dekarbonizuje motor...? Jejda, koho jste potkali, co vám to nalhali...? Doba olejů M6A a výměn po 3000km je už dávno pryč, to víš přece sám. Pokud se používají dobré oleje, dlouhodobě nepřejíždějí intervaly výměny a mění se i filtr, nemá 5W olej v motoru co uvolnit, notabene olej se s karbonem v motoru, když už jsme u toho, nemá šanci ani potkat... A 10000km je i u benzínu při převaze krátkých jízd celkem běžný interval výměny. A máš-li zkušeností stejně jako konstruktéři a výrobce, tož jistě víš, že jakékoli přídavky do motorových olejů jsou zcela zbytečné, česky řečeno na ho...

 Venca49  
Václav
2014-01-05 21:45:04

colommbo: Jirko,napsal jsi to i za mojí maličkost,já jen nechtěl dále polemizovat o tomto.


Odpovědět

1  2  3