Fórum - Téma


Jaký olej do 5Q automatu 5L40-E a kolik?


Fórum Omega B Jaký olej do 5Q automatu 5L40-E a kolik?

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2002 Omega B 2.5

4 fotek  |  5 servisních knížek  |  88 diskuzí

Výkon motoru 110 kW (150 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 497 ccm (152 cui), 6-válec, Řadový, 24-ventil, Y25DT.


1  2  3

2016-09-19 14:03:15

morfeus007: Člověk nechce nikomu nutit svůj názor. Pouze píši vlastní zkušenost. Protože jsem měl nutkání olej taky vyměnit, tak jsem se obracel více směry na lidi se zkušenostmi a jak jsem dopadl , jsem už psal. Třeba toho budu taky jednou litovat. Kdybych chtěl olej vyměnit, tak jedině v KAPS v Kojetíně. Tam jsem si nechal přetěsnit i převodovku v sieře. Demontoval a namontoval do auta jsem si ji sám. Je tam možnost se objednat na konkrétní termín a výměna je i na počkání(asi 2h). Čas ukáže.

636787: Co mám omegu tak jsem vepředu měnil kotouče, desky a tlumiče. Ostatní zavěšení mám zatím původní. Vzadu jsou nové desky a dofukovací tlumiče, zbytek je původní.

2016-09-19 14:30:06

jenda: ono nejde jen smíchat dva oleje dohromady musí se koupit 12 litrů oleje a udělt min 2x proplach olej musí být stejné specifikace jako trvalá náplň aby jsi měl naprosto novej olej i v měniči pokud toto neuděláš tak je po převodovce jak píšeš proto je dobré si všechno pročít a poslechnout si odborníky do konce takže ja sem zastancem měnit ale pořádně ne jak a ted nechci nikoho urazit nebo se ho dotknout ale skoro každej druhej pepan z dílny bud jen doleje olej nebo vypustí jen vanu a vymění filtr plácne to zpět na silikon aby ušetřil vrzne tam olej a ten novej se smícha s tím starým co je v měniči a je vymalováno ...a pak je po převodovce tohle se stává poměrně často a pak samozřejmě tvrděj radši neměnit proč asi :D :D neber to jako urážku mluvím všeobecně :) :) :) už jsem se setkal s takovými pepany a to je pak průser ....:D

636787: jinak co jsem se dočetl tak krátké trasy ježdění po městě výrazně snižují interval výměny oleje tam odborníci doporucují měnit jednou za 20 tis km takže nevím omegu kterou jsem koupil je po ženské která jezdila skoro jen po městě a nechci nic podcenit ono potom oprava převodvky převýší hodnotu celého auta ...:(

2016-09-19 15:31:24

morfeus007: Po 20tis...........to se mi nechce věřit. To by musel taxikář s omegou v Praze měnit měsíčně. To už je přeopatrnost a myslím zbytečná. Vidíš že sem píšou lidi s najetými 250tis a nic se neděje. Čet jsem, že někdo při výměně když kapalinu vypustil, tak měla stejnou barvu jako ta nová, nevím už která to byla diskuze.

Ta převodovka by se nerozsypala na fleku...........nejdřív by se něco hlásilo, potom na to přijde čas - začne blbě řadit, škubat při tom, ječet nebo vrzat při rozjezdu, aj. U mě jde jak lupen, tak to nebudu pokoušet.

2016-09-19 15:47:03

"Čet jsem, že někdo při výměně když kapalinu vypustil, tak měla stejnou barvu jako ta nová..." - To jsem byl, s dovolením, já a týkalo se to mého manuálu.

2016-09-19 17:46:58

636787: ja tedy nevím jak vy všichni ale jste asi boháči jinak si to nedovedu představit .... spolehat se až něco začně hlásit si myslím že je pozdě ... nezapomínej je to BMW převodovka a všude o tomhle 5 kvaltu píšou že jsou hodně náchylný ja nevím preventivní udržba auta kor když sem tuhle převodovku neměl nikdy a navíc v jednom svém příspěvku tady sem psal že ta převodovka knourá a jsou slyšet v tom knouravém zvuku kvalty jak přeřazuje takže evidentně neco bude blbě .... proto chci výměnu a taky si jí udělám už mám objednáno 14 litrů oleje a filtr abych měl klid

2016-09-19 18:30:11

morfeus007: Já ti netvrdím abys to neměnil - zvláště když je nájezd přes 200tis a když dělá pazvuky, to pak jo. U mě je to trochu jinak, proto ještě počkám..........

2016-09-19 22:38:36

no tak sem přestal řešit olej do převodovky jelikož auto dneska kleklo :( nevím jestli turbo nebo něco jiného ale motor normální klidnej zvuk bez vybarcí hulí to jak tank a v 2000 otáčkách se sekly otáčky a začaly bez přidávání plynu stoupat stihnul sem to ještě chcípnout

smrdí to trochu olejem ale kouř je takovej nevím sedo modrej

Venca49  
Václav
2016-09-19 22:48:32

morfeus007: Pravděpodobně turbo. Chytnul olej z turba a měl jsi štěstí,žes to chcípnul.Jinak motor by točil víc a víc.... až by mohla padnout rána,nebo vyšlehnout plameny.

2016-09-19 22:52:54

venca49: taky mi to příde jako turbo ted otázka je možné dát na 2,5DTI turbo z 2,5 TDS ??

Venca49  
Václav
2016-09-19 23:25:00

morfeus007: Jestli jde o motory X25DT a Y25DT, tak budou turba jiná a pasovat asi nebudou.

2016-09-20 09:44:34

morfeus007: Tos měl teda fakt velkou kliku, Martine, žes to stačil zdechnout, pokud skutečně začal motor nasávat olej přes turbo... Jak píše Václav - když se to takhle stane, motor už velmi často vypnout nelze, jedině přes zařazený vyšší kvalt, což u automatu je velký problém...

2016-09-20 10:02:51

colommbo: no jako po pravdě nedavno sem viděl na internetu turbo oktávku které se toto stalo a tam už destrukce zastavit nešla a motor explodoval .. tady sem zavadil o plynový pedál otáčky vylítli ke 2000 a sekly se a začaly stoupat tak první reakce r´vypnout klícek zapalování motor zdechnul pomalým pádem otáček ale zdechnul takže okamžitě odpojit baterku a turbo pujde ven ,,, no myslím si že to bylo za vteřinu 12 hodin a bylo i po motoru

2016-10-08 01:56:25

ja bych chtel petistupnovy automat do omegy

2016-10-08 11:44:42

kitrop: ten se dával jen s motorem 2,5 Dti a poslední roky vyroby a někdo tady dokonce myslím psal že byl i na zakázku ,,,

2016-10-08 11:59:40

kitrop: Mno, nevím, přecjen 2.5 DTI je řada a 3.2 V6, tedy kratší (a zcela jiný) blok motoru a tím pádem asi taky uchycení převodovky... Je fakt, že za celou dobu, co trochu brouzdám po oplích fórech, jsem se s touhle záměnou ještě nikdy nesetkal...

2016-10-08 12:39:31

colommbo: osobně si myslím že ta záměna asi problém nebude protože na 3,2 se strkal 4kvalt a ta převodovka si je docela podobná ale 5ti kvalt nelze sehnat stím je ten problém protože jich bylo málo ...

2016-10-08 19:44:41

morfeus007: On ten pětikvaltový automat namísto staršího čtyřkvaltu možná taky nemusí být žádná výhra - co jsem koukal, tož třeba pětka v novém je o maličko kratší (0,75) než čtyřka ve starém (0,723.) Ano, záleží i na stálém převodu popř. převodu v diferenciálu, na druhou stranu taky mnohdy platí "čím blbější motor, tím víc kvaltů v převodovce" (staré ameriky V8 big block si vystačily se třemi a výjimečně dokonce i se dvěma stupni)...

2016-10-09 08:33:45

colommbo: jo s amerikama souhlasím to je fakt .... a je taky fakt že u mojé omči používám na krátší trasy 4 protože ten 5 kvalt využiju jen když jedu dál protože na povolenou 90km/h točí 1500 ot./min a to je docela už málo a když jedu ve městě tak ten automat na 50tce je schopnej tam tu 5 fouknout a jet na 800 ot./min a to je příšerný ... :D takže 5 je fajn ale je to asi jako u manualu 6 jo a jak sem tady řešil že mi kňourá automat tak to automat nebyl ten je naprosto v pořídku řadí hladce všechno to dělalo turbo a spečenej a ucpanej katalizátor kterej vracel výfukové plyny zpět na turbo a tím ho zničil ..

2016-10-09 11:02:06

Vím že 5q se dávala prave do 2.5dti.

ale co treba varianta z Vectry C 3.2? tam byl taky 4q automat?

2016-10-09 11:08:55

kitrop: vectra c je předokolka tudíž převodovku nepoužiješ ........


Odpovědět

1  2  3