Fórum - Téma


Jaký olej a značku použít na Vebe 1,8 85kw x18xe


Fórum Vectra B Jaký olej a značku použít na Vebe 1,8 85kw x18xe

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2  3

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-10-16 21:23:53

Tak by mě zajímalo, jak to kdo dokáže rozebrat a odtlakovat ve svěráku bez poškození funkce vyrovnávání vetilové vůle???

Venca49  
Václav
2013-10-16 21:29:05

kopejda: Ten kdo má letitou praxi

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-10-16 22:06:34

venca49: Důvod toho lisování je jaký? Evidentně dochází k nadměrnému namáhání ventilku komory. Nová hydra se dodávají již zalitá olejem v plně vysunuté poloze a mají jasně určenou transportní polohu. Hydro i při svém plném vysunutí nemůže natolik vytlačit ventil, aby došlo ke kontaktu s pístem.

2013-10-16 22:37:23

Já jsem to ve svěráku nikdy nedělal měl jsem strach z poškození. Já rozebírám hydra bez použití jakéhokoliv nářadí :-D

2013-10-16 22:45:02

Colommbo : s filtrem myslel to co já věděl ale nechtěl jsem rozpoutávat debatu o olejích pro a proti když je sám nepoužívám jak jsem psal. Pokud by něco mělo ucpat díru do hydra (dle tebe ventilek) který tam jen tak mimochodem není jak jsem již psal a do hydra je díra o několika milimetrech a filtr je udáván většinou v mikronech (doufám že se označením nepletu nejsem si jist) tak by to asi ucpalo filtr že než nekolikamilimetrovou díru do hyder.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-10-16 23:10:47

hansdob: Viděl jsi řez hydrem INA ? Že stále tvrdíš, že tem není ventil (kulička s perkem) viz předchozí příspěvek KopA. Nevím, jestli v hydrech jiných výrobců to je jinak a možná jdou i rozebírat. INA dost těžko. Osobně jsem vyzkoušel zrovna INU a ještě AE - to nedoporučuji, nic moc kvalita. Ty AE také nejdou rozebrat - jsou zavařené. Střed je zevnitř zajištěn segrovkou, podobně jako INA. Hydra ostatních výrobců jsem neviděl, tak připouštím, že je možné je rozebrat i když tomu moc nevěřím. Jsou ještě hydra, o které se opírá jen vyhadlo ventilu (mají menší průměr) - staré 8 mi ventily. Ty jsem neměl v ruce vůbec - je možné že je lze rozebrat, to nevím. Každopádně mluvím o tech, které jsou mezi vačkou a ventilem ( novější 16 ti ventilové motory) mají průměr cca kolem 32 mm.

2013-10-16 23:15:45

kopejda: Áčková 2.6i měla totok:

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-10-16 23:19:40

colommbo: JJ to je to užší mezi vahadlo naproti ventilu. Podobné jsou i v Corse X10XE. Ty jsem v ruce neměl, jak píšu výše.

2013-10-17 07:56:08

Kulička tam je asi se to dá nazvat ventilkem (je to jen o slovíčkaření) Stále mi ale nikdo z vás nevysvětlil co ucpe několika milimetrovou díru hydra když olej jde přes mikronový filtr??

2013-10-17 09:50:40

sorry letěl jsem to udělat na rychlovku telefonem zdvihátko INA original VOLVO

http://hansdob.rajce.idne...aulicke_zdvihatko_ventilu

2013-10-17 11:17:55

Asi spíš jsou použity tyhle.

Existují 4 druhy hydrostavů.

Mimochodem pánové Peter Sailer a Oliver Schnell z Schaeffler KG (což je INA) mají ty hydrostavy patentované.

Chvíli jsem to četl a je tam mrtě vychytávek na který běžný člověk nemá šanci přijít.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-10-17 22:35:18

hansdob: Co ucpe? Jednoduše uvolněný napečený karbon ze starého oleje v mazacích kanálech již daleko za filtrem. Stalo se mi to osobně, nejvíc to je patrné z druhé strany ventilového víka - taková ta loupající-se žlotohnědá . Toto se přesně stalo cca 500 km po výměně oleje (původní přesmažený a černý jako bota neznámého typu a původu) a filtru za nový 5W40 ACEA A3 - tento dokázal za pár kilometrů tak vyčistit motor, že se vše chytlo do filtru a ten se ucpal a pak vše frčelo obtokem bez filtrování.

Jo díky za obrázky, nějaká stará ještě mám, tak na to kouknu, jestli to taky jde takhle rozhodit. Co jsem je zkoušel, tak ten střed právě jen povylezl a dál ven nešel. Nechtěl jsem je tenkrát poškodit, byli jako rezervní. Teď už mi jsou na nic.

2013-10-17 22:53:49

kopejda: Hansovi (a tvojemu bráškovi taky) spíš nejde do hlavy, jak může připozacpat hydroštely molyka v tom oleji L-M, tyhle vášně jsem tady rozpoutal já svojí poznámkou o údajné nevhodnosti tohoto oleje pro motory s hydroštely...

2013-10-17 22:58:26

ano mě jde jen o tu molyku

2013-10-18 15:46:23

Já bych neřek že mi to nejde do hlavy - já to neřeším a svůj názor na to mám, stejně jako na lidi co si myslej že jsou snad chytřejší než firma s 56ti letou historií v oboru se zázemím, specialisty, testováním výrobků atd.

Co potom řekne čecháček na aditivum LM CERATEC - má to "bílou" barvu tak to asi nebude moc dobrý pro motor že.

Hansdob: s tím molybdenem je to nesmysl. To není žádnej hrubej prášek.

OK: trochu jsem bádal MOS2 se používá jako lubrikant v zrnitosti 1-100µm.

Pro představu:

roztoč na obrázku 0,5-50µm

zrkna pylu 5-100µm

lidský vlas 70-100µm

bakterie 0,35-10µm

saze, kouř (např. z výfuku diesla) 0,1-2,5µm

cement 3-100µm

červené krvinky 5-10µm

hořčice, antiperspirant 6-10µm

vlákno pavučiny 2-3µm

dětský pudr (mastek) 0,5-50µm

pigmenty barev 0,1-5µm

toner 0,5-15µm

Anthrax 1-5µm

radioaktivní spad 0,1-10µm

2013-10-18 19:01:26

kopa: Nakonec ze všech těch molyk budem míti v mozku dolík...

1. ať si každý leje do motoru, co se mu zlíbí, je to jeho věc...

2. pokud někdo někdy někde přišel s tím, že molyka kontra hydroštely fakt radši nee, tož k tomu, předpokládám, nějaký důvod měl (napadá mě paralela s E85 - někdo lije a chválí, jiný ředí a chválí, ten má zkušenosti takové a ten onaké.) Jak už jsem tu psal, hydroštel mi kdysi odešel, zda to bylo působením MoS2 v oleji, nevím a tvrdit nemohu, nicméně stalo se...

3. motorové oleje (v převodových je MoS2, tvrdím, naopak ku prospěchu) s molykou za sebe prostě nedoporučuju, nicméně opět platí bod 1. a kruh se uzavírá... A to je z mé strany asi tak všecko...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-10-18 21:15:53

colommbo: Jestli daný olej splňuje parametry požadované výrobcem daného motoru, pak asi není potřeba špekulovat nad tím, jestli lejt nebo nelejt do motoru. Tady se to značně liší od případu E85 - žádný výrobce motoru ve standartním provedení pro BA95 neschválí jako alternativní pohonné palivo cokoliv jiného. Ale toto vše vyčteme z návodu k obsluze vozidla.

Snad bych jen řekl, že je to s oleji jako se značkami aut, každému se líbí něco jiného......

A nejhorší olej je žádný olej......

Krcinek  
Zdeněk
2013-10-19 10:42:28

At si leje každý do svého motoru co uzná za vhodné souhlasím plně s colombem , kazdý motor má svůj doporučený olej ve svém rodokmenu tak nad čím spekulovat jinak vás všechny zdravím

2013-10-19 14:46:08

jde o to že nemužeš někomu napsat že olej s Molykou ucpe někomu hydra vždyt je to holej nesmysl

2013-10-19 19:32:59

Vážený kolego,

sám mám motor 1,8 16V, Z18XE, najeto mám 130 000km. Budu měnit olej a budu dávat do motoru 5W40 (Castrol Magnatec C3), do převodovky budu dávat 75W90 Syntrans Mogul koupíš zde http://www.superoleje.cz/...gul-syntrans-75w90-1-litr

Těsnění na víko diferenciálu, které musíš demontovat abys mohl vypustit olej z převodovky ( v případě že jej můžeš odsát vrchem, tak tím líp) koupíš zde

http://www.automatejcek.c...diferencialu_hridele-499/.

Několik let jsem prodával oleje BP, absolvoval několik školení, takže toho o olejích vím dost. Jestli nedáš na mou radu, tak se můžeš snažit orientovat sám, co je to viskozita-aditiva.SAE-API.ACEA atd.


Odpovědět

1  2  3