Fórum - Téma


Jaký olej a značku použít na Vebe 1,8 85kw x18xe


Fórum Vectra B Jaký olej a značku použít na Vebe 1,8 85kw x18xe

Informace o modelu: Opel Vectra B


1  2  3

2013-10-12 13:41:17

Dobrý den,

chci se zeptat jaký olej použít do motoru 1,8 85kw X18XE. Mám tam 10W/40 ale někdo mi říkal v servisu, že tam je lepší dát 5W/40. Tak se chci zeptat vás jaký použít a jakou značku oleje. A ještě bych se chtěl zeptat mám najeto 182 000 tisic km. A chtěl bych se zeptat kde seženu přímo na ten můj typ auta převodový olej, tešnění a rovnou asi bych vyměnil i ten spínač zpatečky.

Děkuji

bad64  
2013-10-12 14:25:56

horvy03: No co se týká oleje,já s Omegou i Corsou jezdím na 10W40 od Valvoline nevím aby ti nezačaly klepat hydroštely po nalití 5W40.Nejjednodušší dát olej od GM přímo do Opelů a převodový také pokud nemáš možnost ho někde u vás koupit tak ho seženeš na internetu i těsnění.

2013-10-12 17:25:05

Tak tak, kdyz uz auto jezdilo na 10W40 tak dej stejny SAE na znacce moc nezalezi ale urcite bych nedal ridsi olej jako zminovany 5W40 - v servise ti reknou ze je to lepsi ovsem pro ne protoze na nem maj vetsi marzi.

Tesneni vany prevodovky a prevodovy olej kup v mistnim Opelu - taky jsem to delal a neni to drahe koupit v Opelu (ostatne jinde ani nekoupis to tesneni, nejaky olej mozna ano).

2013-10-13 11:34:06

kopa: Obecně: pro motor s hydroštely, na kratší jízdy a na zimu vůbec je lepčí 5Wxx než 10Wxx, ale pokud na desítku motor roky normálně jezdil, nebude mít problém ani dál, v tomto případě přechod na pětku nutný není. A převodový olej opravdu raději od Opla, jak radí kluci.

Krcinek  
Zdeněk
2013-10-13 12:08:51

Ja mam tez motor1.8 X18XE ale mam trochu vice koni najeto 220 000 a tez pouzivam celorocne olej 10W40 ke spokojenosti.

Olej 5W40 je ridsi a pokud by nekde byla mala netesnost tak tam bude vzlinat. Jinak preji mnoho uspechu " Krcinek"

2013-10-14 08:39:05

netěsností bude olej 5W-XX vzlínat uplně stejně jako 10W-XX či 15W-XX v tom rozdíl v olejích jistě není 5W je řidší z důvodů v jakých podmínkách a průběhách motor bude jezdit a ano na naše klimatické podmínky je z 80% 10W-XX dostačující a průběhy používání motoru to záleží na každém uživateli

2013-10-14 08:39:46

jinak myslím že cena versus kvalita je ted docela dobrá u olejů liqid moly

2013-10-14 11:15:23

hansdob: Jen drobnost k olejům Liqui Moly: prodává se 5W40 s přídavkem molyky (MoS2, sirník molybdeničitý) pro zlepšení mazacích účinků a eliminaci tzv. suchého tření, olej je už jako nový šedočerný, jistě kvalitní olej ale pro motor osazený hydroštely se nedoporučuje, neboť obsažená molyka může zanášet jejich ventilky...

2013-10-14 20:42:53

colommbo: Já měl auto v servisu před 8 tisicich km. Tam mi měnily olej daly tam 10w40. A pak asi za tyden zacli hydroštely cvakat. Pak jsem to dal znamýmu a něco tam nalil nechal to běžet a pak už to nedělalo. Tak právě nevim jestli tam dát zas 10w40

2013-10-14 21:05:22

horvy03: Ono těžko něco konkrétního poradit, aby byl výsledek nastopro... Kvůli rychlejšímu naplnění hydroštelů (ve kterých ale za jejich normálního stavu olej stejně má zůstávat) bude někdo (třeba já) doporučovat 5Wxx, přitom spousta (nejen) Omeg jezdí zcela běžně celoročně a bez problémů na 10Wxx... Někomu hydroštely cvakají či pocvakávají s pětkou, jinému s desítkou ani nehlesnou, je to asi kus od kusu. Můžu ti doporučit pětku a přesto se hydroštely můžou (začít) ozývat zase, je to hodně o oleji ale zase ne jen a jen o něm... Liqui Moly dělá speciální aditivum do oleje mající za úkol hydroštely (kanálky a ventilky v nich) vyčistit a vrátit jim původní funkci, může to být to, co použil tvůj mekánik a prý to nefunguje špatně...

http://aditiva.heureka.cz...draulicka-zdvihatka/#!o=2

2013-10-15 12:05:08

liqvid se nedělá jen s molybdenem ale i bez .

Za další rád bych si to nedoporučení pro motory s hydroštely někde početl máš nějaký odkaz??

PS: viděl jsi někdy ventilek v hydroštelu?? Já jich měl rozebraných spousty a žádný tam není

2013-10-15 12:11:02

Colommbo: ale jen ze zvědavosti ten olej nepoužívám ale vím že splnuje specifikace i pro PD u vw kde je nutno aby hydra byli 100% z duvodu vahadel ke vstřikům a tak bych to chtěl nějak podložit.

2013-10-15 18:43:16

hansdob: psali o tom kluci na fóru oleje.cz... Sám jsem 10W40 s molykou od L-M používal dvě či tři výměny na áčkové Omeze, bo mi přišel hodně dobrý. S hydroštely předtím nikdy problém, po cca 15tis.km používání tohoto oleje začal jeden hydroštel opravdu cvakat, takže výměna všech dvanácti - jestli to bylo v důsledku použitého oleje, to samosebou nastopro tvrdit nemůžu, ale prostě se stalo. Teprve před asi dvěma lety jsem se dočetl o možném negativním vlivu té molyky, předtím jsem o tom nevěděl. Prodávám, jak jsem koupil a hydroštely jsem viděl akorát vyndaný při výměně cca před šesti lety, žádný jsem víc nerozdělával...

Venca49  
Václav
2013-10-15 22:05:23

horvy03: Ahoj,

U těchto motorů,většiny Opelů,je třeba dávat olej 5W30 nebo 5W40,polosyntetiku nebo plnou.Záleží jaký olej tam byl dáván.Jestli,tam byla celou dobu polosyntetika,tak nedávej plnou syntetiku.Obráceně to jde,ale pak již zůstaň u polo.

V žádném případě nedávej minerální.

Hydraulická zdvihátka(zvané hydroštely)klepají právě když mají hustější olej.10W.. je nevhodný.Je to mylné si myslet,že když dám "hustější" olej nebudou hlučná,právě naopak. Na oleji nešetři,dej kvalitní.Je třeba také hlídat hladinu pomocí měrky.Někteří řidiči se nekouknou celých 15-30000 km a pak se diví,že to mlátí a při vypouštění oleje vyteče sotva 1 litr (mazutu) Snad jsem pomohl, ahoj.

Venca49  
Václav
2013-10-15 22:15:54

colommbo: Ahoj, máš pravdu s to molikou.Žádné přísady nejsou dobré.Kvalitní olej a výměny spolu s filtrem jsou potřeba.Jeli již motor "v pánu"tak nic nepomůže(možná krátkodobě) jen GO.Hydroštely,správně zdvihátka ventilů,

u novějších motorů jsou na olej velmi náchylná - rozmazlená.Vždy chtějí olej 5W30 max.40.

Klepání nemusejí dělat jen hydroštely,ale může to být opotřebovaná vačková hřídel,vahadla a misky.Všude trochu ojetí a klepání je tady.Někdy je jen jedna vačka téměř kulatá(nevačka) a pak to krásně tříská jak sekerou.

Venca49  
Václav
2013-10-15 22:29:02

hansdob: Ale je Je to ta dírka,která v nich je na plnění olejem. Pozor - před zpětnou montáží je třeba z nich olej vytlačit.Záleží na typu.Starší ( 8.ventily) se nechají rozebrat a olej vylít,novější (16.venily)nerozebírat,ale olej vytlačit ve svěráku.Samosebou bez poškození - OPATRNĚ Pak teprve dát zpět do hlavy a dát vačkovou hřídel.Po startu,dokud se neneplní jsou hlučnější až hlučné,ale po zahřátí motoru utichnou.Tak se to má dělat.Nekecám.Jinak nemusí dovírat ventily,nebo jen některý a mohou se i potkat u 16.ventilů s pístem.

Ještě k tomu ventilku, olej tou dírkou teče(pod tlakem) dovnitř a ven po zastavení motoru.Proto někdy zaklepají po startu,než se naplní.To je normální.

2013-10-15 22:51:52

rozebírám i 16ventily a jezdím na 10W40 a ročně jsem najížděl běžně 100000km a nikdy jsem neměl problém auta měli min nájezd 100000kč max 1250000km a běžná udržba a hydra jsem měnil na svém voze jednou jedinkrát. molyku nepoužívám ale znám desítky aut které ano a pohoda.

Venca49  
Václav
2013-10-15 23:58:45

hansdob: OK,vím,že jdou rozebrat,ale každý používá svá praktika. Také je pro použití oleje důležitý předpis výrobce ale to jistě víš.Samosebou praxe je také možná.Tak ať nám jezdí

2013-10-16 21:02:15

Opět nějaký bludy - na molybden a jiný přísady bych řekl toto: na co je na motoru olejový filtr? Víc myslím nemá cenu dodávat - snad jen že LM MOS2 LEICHTLAUF používám v obou autech asi 5 let a žadný problém nemám.

Ohledně hydroštosů vám dávám studijní materiál.

Říká se že je lepší 0W nebo 5W na hydra ale podle mě je to další mýtus viz. dokumentace INA (obrázek).

p.s. v nových motorech kolikrát hydra vůbec nejsou

2013-10-16 21:14:31

kopa: Argument s olejovým filtrem sice nějak nechápu, Martine, ale že ti motory na tenhle olej šlapou dobře, ti jenom přeju!


Odpovědět

1  2  3