Fórum - Téma


Jaký naftový motor do VeCe?


Fórum Vectra C Jaký naftový motor do VeCe?

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2

2015-01-31 21:34:05

kopejda: Já taky četl o tom sesunutí vložek ve válců.Já mám Z, tak snad ten problém mít nebudu.S těch oprav bych se asi po...Motor je Isuzu.

2015-01-31 22:00:33

marekvectrac: Neber to, prosím, jako nějaké strašení, je dost dobře možné, žes kápl opravdu na kus v motoricky velmi dobrém stavu a já bych ti to jenom upřímně přál, ale neodpustím si drobnou poznámku k oleji. Každý, opravdu každý motor při svém provozu spotřebovává olej, není to chyba jako spíš konstrukční vlastnost. U některého motoru je spotřeba oleje prakticky zanedbatelná, u jiného je tomu právě naopak. A jestliže tobě se za celý interval výměny úroveň hladiny oleje na měrce nehne od horní rysky, může to mít celkem jednoduché vysvětlení: do olejové náplně se v určité míře dostává nespálené palivo (opět to není vada ale vlastnost spalovacího motoru.) U benzínových motorů se při dostatečném zahřátí olejové náplně benzín opět odpaří, ale u naftových motorů nespálené palivo v oleji zůstává a olejovou náplň do určité míry ředí a jistým způsobem vlastně i "doplňuje", proto se na měrce může jevit množství oleje po celou dobu intervalu výměny stále stejné. P.S. Jaký máš v motoru olej?

2015-01-31 22:34:47

V souvislosti s těmito V6 motory od Isuzu si ještě vzpomínám na nějakou už postarší recenzi, v níž psali něco ve smyslu "zhruba od 2000ot./min. se neděje prakticky vůbec nic, po překročení této hranice však brutální nástup točivého momentu přivádí spojku i setrvačník k zoufalství"...

Colommbo, 2015-01-31 22:00:33 napsal:

marekvectrac: Neber to, prosím, jako nějaké strašení, je dost dobře možné, žes kápl opravdu na kus v motoricky velmi dobrém stavu a já bych ti to jenom upřímně přál, ale neodpustím si drobnou poznámku k oleji. Každý, opravdu každý motor při svém provozu spotřebovává olej, není to chyba jako spíš konstrukční vlastnost. U některého motoru je spotřeba oleje prakticky zanedbatelná, u jiného je tomu právě naopak. A jestliže tobě se za celý interval výměny úroveň hladiny oleje na měrce nehne od horní rysky, může to mít celkem jednoduché vysvětlení: do olejové náplně se v určité míře dostává nespálené palivo (opět to není vada ale vlastnost spalovacího motoru.) U benzínových motorů se při dostatečném zahřátí olejové náplně benzín opět odpaří, ale u naftových motorů nespálené palivo v oleji zůstává a olejovou náplň do určité míry ředí a jistým způsobem vlastně i "doplňuje", proto se na měrce může jevit množství oleje po celou dobu intervalu výměny stále stejné. .. P.S. Jaký máš v motoru olej?

2015-01-31 22:40:27

colommbo: Ahoj, no já jsem rád za každou radu.Letos budu dělat třetí výměnu, dělám to po 12 měsících nebo ujetí kolem 12až13t km, což mi vychází na tech 12 měs.A opravdu to mám po horní rysku.Výměnu bych dělal častěji, ale vleze tam kolem 7 litru a to se prodraží.Olej dávám GM 5W-30 dexos ll.

2015-01-31 22:58:24

marekvectrac: Jestli dobře koukám na tu účtenku, tož cena je za 20 litrů oleje a to ti přijde drahé...?

2015-01-31 23:17:41

Za cenu litru ne, ale při 20l najednou jo.Nějak jsem špatně počítal jak tak koukám na datum účtenky.Auto jsem koupil 2012 tak jsem hned měnil.Letos bude čtvrtá výměna.Při koupi auta jsem narazil na obchod, kde měli slevu při větším odběru, tak jsem vzal 20l.Při poslední výměně jsem dokupovala a cena byla vyšší.Auto si ještě nechám a uvažuju, že budu měnit častěji, když se olej částečně ředí naftou a olej není v tom případě kvalitní.

2015-01-31 23:33:01

marekvectrac: Naftový řadový šestiválec 2.5 v béčkové Omeze má podle servisního plánu interval výměny oleje předepsán 10tis.km/1rok. Nevím, jaký interval je uveden u tvého motoru, ovšem nutno mít na zřeteli, že tyto intervaly jsou považovány za maximální a jen v případě tzv. ideálních podmínek provozu (málo studených startů a naopak převaha delších plynulých jízd s motorem zahřátým na provozní teplotu.) Pokud se tedy rozhodneš interval výměny oleje zkrátit, motoru tím nastopro jen prospěješ.

2015-02-01 09:18:37

Nekde sem cet ze je na 2.5 td interval snad i 8 tis...

2015-02-01 10:15:10

wisastar: Můžeš mít pravdu, Pavle, taky jsem se někde už setkal s údajem 7500km/1rok. 10tis.km je údaj ze servisního plánu v servisní knížce z roku 2000. Každopádně interval výměny oleje 12-13tis.km u naftového šestihrnku, byť má poměrně velký objem náplně, mi přijde už hodně.

2015-02-01 10:42:54

U svoji 2.5 DTi sem to stanovil na 10 tis. Dal sem magnatek, ale ted uz dam Mobil1, Elf nebo shell. Jeste uvidim.

2015-02-01 11:33:44

wisastar: Nechci plevelit vlákno, ale: 10tis.km je gut, nicméně s Magnatec(em) nevím, podle zkušeností některých uživatelů ty "inteligentní molekuly" zasírají motor, zanechávají na jeho vnitřních částech nějaký zvláštní červený povlak, osobně jej nepoužívám. Mobil1, Elf (Total) či Shell jsou prima!

2015-02-01 13:54:43

Kecam, je tam edge :) Ale to bude jeste vetsi srac....

2015-02-01 16:21:17

wisastar: Nebude, Pavle, proti Edge námitky nejsou...

leonidas777, 2015-01-30 16:32:23 napsal:

Zdravim pani,potrebujem radu pre rodinneho priatela,chce vectru C ale s dieslovym motorom

Namoje rady aby si kupili benzinak nedaju a rozhodne chcu diesel

Jelikoz ja som som skor benzinovy oplak a moj posledny naftak u opla bol 1,6 D kadett tak v tomto Vas poprosim o odbornu pomoc.

Musim pripomenut ze pozadavky maju jedine na spolehhlivost a na co najlacnejsi servis,nehladaju ani vykon ani super usporne motory,na ccm nezalezi.

Moc krat dakujem

2015-02-01 18:52:44

Nenašel jsem nikde interval výměny oleje pro vectru c 3.0 cdti a není ani v manuálu který mám.Je tam vše jen interval není, takže to snížím.


Odpovědět

1  2