Fórum - Téma


Jaký naftový motor do VeCe?


Fórum Vectra C Jaký naftový motor do VeCe?

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2

2015-01-30 16:32:23

Zdravim pani,potrebujem radu pre rodinneho priatela,chce vectru C ale s dieslovym motorom

Namoje rady aby si kupili benzinak nedaju a rozhodne chcu diesel

Jelikoz ja som som skor benzinovy oplak a moj posledny naftak u opla bol 1,6 D kadett tak v tomto Vas poprosim o odbornu pomoc.

Musim pripomenut ze pozadavky maju jedine na spolehhlivost a na co najlacnejsi servis,nehladaju ani vykon ani super usporne motory,na ccm nezalezi.

Moc krat dakujem

2015-01-30 16:40:56

Nafta : 1.9 CDTI 88 kW

Benzín : 1.8 16V 90kW

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-30 17:51:09

leonidas777: Jde o to, jaký ročník Vectry chtějí pořídit. Zlom byl v roce 2005. Do roku 2005 žádný nafťák nebrat, jen benzín Z22SE 108 kW tam pozor na hluk z rozvodů a od roku 2005 je ideální volbou diesel CR - Z19DT 88kW nebo silnější Z19DTH 110kW (u něj pozor na občasný problém s vířivými klapkami v sání), z benzínu je ideál Z20NET 129kW nebo některý z 2.8 V6......

U čtyřválců pozor na hluky dvouhmotého setrvačníku, vydrží tak max 200 tisíc km, to je asi nejčastější závada.

Ještě bych chtěl upozornit na to, že Vectra C je již poměrně složitá co se elektroniky týče, opravy těchto částí už nejsou jako na klasickém voze co obvykle známe, vše je řízeno všemi možnými jednotkami, které se programují a spravují jen diagnostikou. Vůz je provázán komunikačními sběrnicemi CAN-bus, celkem jsou použity tři druhy podle přenosových rychlostí. Tak se občas stávají velmi zajímavé jevy, které ze starších Oplů neznáme Zde na fóru se už toho dá najít celkem dost..

Stačí počíst článek v úvodu: http://www.club-opel.com/...malo-o-vece-a-signume-121

Sám jsem loni v létě pořídil rok 2006 s 88kW dieselem a zatím jsem spokojen

2015-01-30 18:14:16

myslim jednu z poslednych tak 07-08

2015-01-30 18:20:34

Ahoj, když naftu, tak Fiat 1,9,CDTI, 88 kW.

Mám to dva roky, skoro 70 000 km najeto ode mne, dalších 200 000 přede mnou, podle CEBIE to bylo stočeno o 40 000 km

A zatím jen nafta, olej,kotouče-destičky, rozvody (samozřejmě preventivně po koupi)

A teď mě bohužel čeká dvouhmoták se spojkou.

DPF zatím funguje.

Mrki

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-30 18:51:04

Tak to vidíš CDTi 1.9, 88kW, 280Nm......

Moc jich není.......

2015-01-31 11:54:58

Mám 2005 CDTi 1.9 88kw koupil jsem a měla 100tis.měněna dvouhmota dnes 355tis.pouze přetěsnění čerpadla šlape jako hodinky.Nemám DPF

2015-01-31 16:35:11

Diky,ako maju hladat je ich totiz velice malo,je sanca najst 2007-2009 bez filtru?Az ano jak to poznat na dialku podla vin ?Usetrilo by to spustu km nez tam clovek dojde

2015-01-31 16:50:31

leonidas777: Tyto 1.9cdti motory se do VeCe montovaly od počátku roku 2004 do poloviny roku 2008 a oficiálně bez DPF budou asi jen některé z počátku této doby. Odhaduju, že od r. 2006 budou mít DPF už úplně všechny. A co se hledání podle VIN týče, můžeš jej vložit do spodního políčka vlevo a systém ti vygeneruje kompletní původní výbavu vozu a tedy předpokládám, že i případný DPF...

http://ecat24.com/opel/catalog/models/1/

2015-01-31 17:34:29

A co 3.0 CDTi 135 kW po faceliftu? Ten byl uz ok ne?

2015-01-31 18:56:13

vdaka Vam

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-31 19:59:35

wisastar: Nebyl OK, nejporuchovější V6 co znám a četl.....

Co se týče DPF, tak 1.9 88 kW ve verzi kombi ho mají všechny a ostatní modely ho mít nemusí, je to různé podle zemí kam se vyváželi.....

2015-01-31 20:03:29

kopejda: Tenhle motor, co vím, míval údajně velké potíže s nadměrným zahříváním. Ale jen ve spojení s pětikvaltem, se šestikvaltem pracoval v trochu jiném režimu a byl na tom prý už líp... Tedy ten Isuzu V6

2015-01-31 20:39:00

Ale to byli vsechno problemy 130 kW... po faceliftu uz to byl bezporuchovy motor a mel 135 kW.

2015-01-31 20:43:30

wisastar: Myslíš tedy Z30DT (už s DPF), zatímco ty problémy se týkají předchozího Y30DT (ještě bez DPF)...? Je to možné...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-31 20:46:57

wisastar: Nic proti, ale Y30DT a Z30DT se liší jen tím, že Z má větší kroutící moment a 5 kW navíc a dostal DPF filtr. Jinak řídící systém Denso 0100 je u obou stejný.......

2015-01-31 20:47:22

Jj. Ma 135 kW. A mel by byt uz v pohode. Je to taky isuzu.

2015-01-31 20:55:58

Myslim ze tam jsou jine vstriky a jeste neco, to co delalo problem na tom starsim.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-01-31 21:01:31

wisastar: Jsou to stejné jednotky, jen ta Y hlavně trpěla malým průměrem mazacích kanálů a při přehřátí se velmi rády posunovaly vložky válců od hlavy, vzniklou mezerou začalo tlakování do vody... U Z je údajně tento problém odstraněn.....

Co se týče oprav a cen VT DENSO, no něco to stojí..... Jestli chce tento V6 tak jedině s nájezdem do 100 tis a po najetí dalších 50 tis se auta zbavit.....

Já do něj nešel a radši koupil o třetinu dražší Vectru s cca stejným nájezdem.....

2015-01-31 21:21:40

Vlastním motorizaci 3.0 V6 rok 9.2006 combi 135kw automat.S autem jsem maximálně spokojený pro jeho výkon, spolehlivost a slušnou spotřebu při normální jízdě a jen doufám, že to tak vše zůstane.Koupil jsem ho osobně od dědy, který si ho pořídil jako nový vůz v 66 letech a já ho od něj koupil, když mu bylo 72 let.Tak předpokládám, že 117t km bylo skutečných.Jsem druhý majitel a teď po dvou letech mám najeto 155t km.Byl jsem nucen koupit TZ, což jsem nechtěl kvůli automatu.Pořád něco vozím a tak jsem musel a mám o automat docela obavy.Na autě jsem měl za celou dobu takovou závadu, že se mi často nezavíral elektrický kufr a ten jsem s velkou pomocí otce opravil.Už jsem to tady někde dával i s fotkama.Druhá závada je taková a doposud neopravená, že se mi při nastartování nesklopí automaticky světla a tudíž ani nevrátí do původní polohy.Auto má bixenonová světla.Jinak nikde nic nevrže, neklepe a co mě překvapilo, tak motor nežere olej, i přes upozornění mechaniků, že plnou sintetiku by mohl žrát, ne protože je špatný motor, ale pro jeho řídkost.Od výměny do vyměny cca 13t km je po horní rysku a to pořád něco tahám, jak jsem psal výše.Tak buď jsem natrefil na dobrý kus, nebo tyto motory jsou prostě v pohodě.Ještě mám obavy o přední tlumiče, které jsou dost drahé cca 12t korun kus.Jsou to ty co při zmáčknutí tlačítka sport stuhnou a jsou tvrdší.Letos mě čeká výměna původních předních a zadních kotoučů.Jinak je vše původní např.baterie, výfuk, poloosy, ramena (po lonské stk červen bez vůle).Myslím, že servis bude dost drahý, protože tohle auto je samá elektronika s mnoha řídicíma jednotkama a taky protože většinu dílu nejde sehnat z druhovýroby.Pdf mám a zatím ok.Tak snad jsem nějak pomohl.


Odpovědět

1  2