Fórum - Téma


Jaký motor do Vectry?


Fórum Vectra C Jaký motor do Vectry?

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2  3  4

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-09-21 19:39:39

tchubi: Za mě jednoznačná volba byla 1.9 CDTi 88 kW, má 280 Nm a když potřebuješ zrychlit a šlápneš pedál plynu na podlahu, tak se dějí věci. V tomto směru je jistě lepší verze 110kW, neboť má 320 Nm a to už je trochu větší mazec. Troufám si tvrdit, že obě strčí benzínový direct do kapsy jak tahem od nízkých otáček, tak spotřebou. U 110 kW verze je použita spolehlivější (silnější) převodovka ale motor má v sání údajně poruchové vířivé klapky(jde o přívěry jednoho ze dvou sacích ventilů pro jeden válec), někdo říkal o problému s praskáním klikových hřídelí ale na to jsem zatím nenarazil.

Ono je další věcí to, že jiná motorizace, než 1.9 se velice těžko hledá. Slušnou VeCe v kombi jsem hledal cca 2 roky a 2.8 V6 je nemožné splašit za rozumné peníze, občas se objeví 2.0 turbo, ten je fajn (původem od saaba). Direct (114kW) jsem viděl za celé dva roky jen jeden. Zato v 1.9 CDTi lze poměrně dobře vybírat celkem dobré a zachovalé auto za rozumné peníze - tj. 100 až 150 tisíc dle najetých km...

2014-09-21 19:51:41

tchubi: Těžko radit, každý má jiné priority a obliby a přestože souhlasím s Kopejdou, že (už italské cdti) naftové jednadevítky jsou dobré, osobně bych volil klasickou atmosférickou benzínovou 3.2 V6 s manuální převodovkou...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-09-21 20:05:32

colommbo: To je dobrý motor, ale dával se jen do předfejsu (do 2005) facelift přinesl "náhradu" v podobě 2.8 V6 turbo Jenže ji sehnat s tímto motorem je nadlidské

2014-09-21 20:23:28

kopejda: Máš pravdu, Michale, to jsem si neuvědomil...

2014-09-22 11:04:53

Jen se zeptam ,co se deje pri 280nM tak zasadniho?Signum ma asi o sto vice a nedeje se v celku nic.Ale kazdy ma jiny nazor na to co ,,jede,,ci nejede.

2014-09-22 12:33:57

jozin: při 280nm se pro někoho děje hodně pokud předtim byl zvyklej na slabší auto...je to jen pocit když každej přesedne do silnějšího auta tak mu po čase připadá že se nic zásadního neděje protože už si zvyknul na ty koníky... dneska bych neřešil tolik výkon jako spolehlivost a udržbu.......

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-09-22 12:50:47

jozin: Jak píše čeza. Vectru střídám s Corsou, tak chvíli mám 280 a chvíli 83 Nm... Tím jsem chtěl říct, že 200 Nm je zásadní rozdíl

2014-09-22 14:35:26

jozin: Kluci mají vpodstatě pravdu, Jožine - pokud jsi zvyklý na benzínový osmivál, tož ti pak přijde, že u třílitrové nafty od Isuzu se nic neděje...

2014-09-22 17:53:46

jozin: Ono se taky nic moc dít nebude, když máš rozsah použitelnosti motoru asi 800 otáček a pak je to mrtvola, jako každá nafta a to 3.0 cdti snad největší A máš pravdu...každý má jiný názor na to, co "jede a nejede" a málokdo si taky vozí (_:_) v pětilitovým BMW, či co to máš. Napsal bych to jinak, ale nechci psát, ať nemachruješ, páč mi to přijde trochu blbý Neber to špatně, ale tak, jak si to napsal, to tak prostě vyznívá...

2014-09-22 19:26:39

Mel jsem par aut v zivote,bmw tady neresim.Machrovat neni cim,jak pises,je plno podstatne lepsich a silnejsich aut.Obycejny Passat 1.8T 110kw benzin s mensim kroutakem nez ma Opel v nafte mi pripadal podtatne zivejsi,plynuly tah od do.na rozdil od nafty co jezdi stylem bumprask nic.Kroutak neni vse.

2014-09-22 19:37:32

jozin: Však taky benzínová 1,8T 110kW je jeden z nejlepších motorů, co u das Auto dokázali vymyslet...

2014-09-22 20:01:21

Hlavne to jede uplne prirozene,potichu,plynule,zadny bum efekt.prijemny motor.Bohuzel jsem ho uz prodal

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-09-22 20:30:13

Tou 1.8 od VW jsi nejsem zcela jist.....

Nebudeme se tu přít ale tvrzení, že CDTi od Opla jede jako bum prásk a pak nic je naprostá hovadina. Takhle se chovají stará TDi od VW... Vekina začíná neznatelně táhnout už od cca 1200 otáček a nárůst zátahu je naprosto bez jakéhokoliv turbo efektu pěkně hladký a stoupavý. Nejdál jsem byl na 3500 a stále chtěla táhnout dál..... Ale ono není ani potřeba jít dál..... Žádný kopanec a pak mrtvo.......

2014-09-22 20:41:52

kopejda: Tady je teď spíš asi řeč o tom třílitru a jestli si to dobře pamatuju, tož mezi jeho hlavní nectnosti patří právě ten bum-bum efekt, kdy odspodu nic moc a pak najednou prásk! a 400Nm přivádí k šílenství spojku i dvouhmotu, vyrazí to jak kuna a pak zrazu zase áááááách a konec... Proto je taky (zcela výjimečně... ) lepší tenhle motor kombinovat s automatem, který ten bleskový nárůst točivého momentu stačí v prokluzu pobrat...

2014-09-22 20:45:17

Vsak zkus a uvidis,jaky to je dnes problem koupit?Aut je mraky.Aspon ten muj VW tak jel.Na rozdil od signumu,kde vyuzijes par otacek,jak pise muj koleg.Ondra.Jako ne ze by to nejelo,myslim tim Signum,ale je to take divneTo ze se to ,,trepeee a rachoti,, neni treba snad psat,myslim tom proti 1.8T.

2014-09-22 20:57:44

To bude nekonečná debata- dej tam už proboha nějaký ten motor. Tady se asi nikdy neshodnem.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-09-22 22:06:42

colommbo: Tak to ano, ale nevidím důvod si pořizovat tak nespolehlivou a na opravy drahou pohonnou jednotku..... Ta se fakt japoncům moc nepovedla. A pardon, jestli jsem to tady nějak rozvířil špatným směrem. Za mě platí 88kW protože sehnat benzín s turbem a kór ve V6 je v našich zeměpisných šířkách takřka nemožné......

2014-09-22 22:09:59

kopejda: Ač nerad, nezbývá mi nic jiného, než s tebou souhlasit...

2014-09-23 08:25:10

Jedna se o motor V6cdti?Zatim ta leji jen naftu teda.mam to sice jen dva roky,olej netece ani nezere,chyta to na prvni uvrat,realna spotreba do 7litru mesto,mimo to klesa samozrejme jako u kazdeho.Az se neco vy,sere,dam to sem.Tento tyden udelam vymenu oleji a filtru vsech,bez doliti kapky oleje.Asi jsem trefil na dobry kus teda,chapu.ktomu automatu co tady je-ma to sice jen 5kvaltu,na rozdil od druheho auta co mam ale řadi to naprosto plynule nahoru dolu bez zavhaanii a cukani,lepe nez na bavoru bych rekl,a too je co rict.Vzdy se jen pousmeji nad ,,odborniky,,pres automaty a jejich nazory.

qpc
petr
2014-09-23 14:00:01

pořád bych bral osvedčený 2.0T


Odpovědět

1  2  3  4