Fórum - Téma


Jakou máte nabíječku


Fórum Technický koutek Jakou máte nabíječku



1  2

2014-05-29 11:20:15

Zdar pánové, troufám si říct že skoro každý z nás má doma starou těžkou nabíječku autobaterií ( i já ji mám Made in Russia )

Jsou to sice staré spolehlivé strojovny, ale dnešním baterkám už moc neprozpívají, zvlášt těm bezúdržbovým.

V každém autě doma mám bezúdržbovou baterku a tak sem přemýšlel že koupím nějakou tu inteligentní pulsní nabíječku která je jim určena.

V testu jsem našel dobrého kandidáta CTEK MXS 5.0

Máte někdo podobné myšlenky ?

2014-05-29 11:47:57

vojta90: Vybral sis hodně dobře, Vojto...

http://www.club-opel.com/...2871_240620131512-002.jpg

2014-05-29 12:13:08

Mám tuto z Lidlu a zatím velká spokojenost. Nabití sice není bůhvíjak rychlé, ale za 500,- Kč fakt dobrá...

2014-05-29 14:25:38

fannyfofr: Ano, tahle bývá občas v prodeji, ve srovnání s CTEKem stojí třetinu, sám s ní zkušenost nemám, ale reference na ni jsou překvapivě velmi pozitivní...

 p.s.
Pavel
2014-05-29 19:26:25

já mám tuto od abssar a sem spokojen

2014-05-29 19:40:36

p.s.: Podobnou od téhož výrobce a na stejném principu mám doma taky. Několikrát jsem ji použil i na dobíjení akumulátoru v Omče a to jsem jej ani nevyndal z auta ani neodpojil. Pak jsem od několika znalejších kamarádů dostal za uši, že prý taková nabíječka v určité fázi dává moc vysoký napětí (snad 15V či ještě trošku víc), které může poškodit řídící jednotku. Té mojí se, zaplaťpánbu, nic nestalo, ale nejsa (auto)elektrikář se doporučením nadále raději řídím - když použít tuhle, tož aku aspoň odpojit a možno dobíjet bez obav, pokud jej nechám připojený, použiju výše zmiňovaný CTEK...

2014-05-29 22:21:59

Domnívám se, že u nabíjení nejde ani tak tolik o napětí, jako o proud a právě ta má dává pulsy o nižším proudu (proto ta delší doba nabíjení) a proto se hodí i pro nabíjení gelových akumulátorů. A také proto při nabíjení neodpojuji baterku... Snad nedělám špatně!

2014-05-29 22:47:06

fannyfofr: Neodpojení u těchto pulsních nabíječek akumulátoru nevadí a samosebou, že důležitý je proud, nicméně mám takový dojem, že tyhle pulsní věcičky (sám mám ten CTEK), co se napětí týče, jdou právě max. někam ke 14,5V, což řídící jednotce nevadí, 15V a víc by už vadit mohlo...

viki  
viktor
2014-05-30 16:19:47

jak řekl colombo pulsní není třeba odpojovat navíc je můžete zapojit třeba jen na údržbu když se s autem dlouho nejezdí sama se odpojí připojí dle otřeby

u obyč nabíječek jednoznačně kontakt odpojovat

2014-05-30 17:08:44

Colombo: Odpojovat baterku při nabíjení obyč nabíječkou nemusíš , jen musíš nabíjet při vyplém klíčku ! Jinak by mohlo dojít k poškození elektroniky v autě.

A rozhodně s takovouto nabíječkou nestartovat.

viki  
viktor
2014-05-30 19:42:48

breathlless: pokud jde řeč o elektroniku spousta krámů zůstane zapojeno i při vypnutém kličku př.alarm radia zesilovač atd-

druhá věc při použití tzv hloupé nabíječky nevíme v jaké je kondici ani nabíječka ani baterie ani ona elektronika staršího vozu opravdu bych nedoporučil nabíjet takovouto nabíječkou zapojenou baterii naopak a dokonce bych doporučil vyjmout mimo vůz

jasně ve většině případů je vše ok na druhou stranu v horším případě jsou známé případy vyhořených vozů v lepším sem tam odpálená nějaká ta elektronika

mě samotnému při nabíjeni baterie nakládaku bouchla a jsem rád že v daný moment jsem nebyl v dílně

2014-05-30 20:18:51

viki: Ona ta baterie bouchne i po nabíjení jelikož se v ní hromadí plyn a to může více faktory hlavně hned nedotahovat běžnou baterii ale jako přebíjení vadí ampéry ale není vyloučeno volty. Jen by se měla nechat po nabíjení odpočinout ( nechat odvětrat ) Nabíjecí jednotka kolísá na ampérech ne na voltech .

2014-05-30 20:25:58

colommbo: je možné že některé z nich mohou dávat vyšší napětí i když jsem se s tím nesetkal ale určitě po dobu nabíjení napětí nemění. Autobaterii nabíjím vždy mimo vůz . Jelikož sebelepší jistíč neochrání před nárazem proudu do sítě. A to mi tolik času nezabere ji jednou za několik let odpojit . Základ je dobíjení alernátorem. To je můj názor.

viki  
viktor
2014-05-30 21:20:43

franta63: myslím že v jednom nebo druhém byla nějaká zrada ale petelice to byla

teď mám impulsní páč mám čtyřkolku a tam je gelovka nerad bych ji oddělal tak tu už neodpojuji tam si mysím že je to na pohodu

2014-05-31 15:48:43

viki: hlavně že je spokojenost na gelovku jsou jiné požedavky než na olověnou. Já měl poslední baterii 8 let v autě a dal jsem ji pryč že jsem na zimu chtěl mít jistotu že zrovna neodejde v nevhodnou dobu. A vzal si ji kluk a má ji přes rok a pořád jede tak jsem ji určitě tou nabíječkou nezničil ,v autě nabíjím jen minimálně to je asi 2x za celých 30 let

Tak mne někdy takové rady, že je něco špatného když to ani nezměří zlobí. At ti to šlape jak nejlíp to jde

2014-07-11 23:58:26

Vedu CTEK XS 800 - na autobaterii je to jen tak tak, ale na druhou stranu pomalejší nabíjení pro baterii šetrnější. Je čipem řízená a jelikož to používám i na baterky na mašiny, byl to takový kompromis.

Pak testuji tu Lídl je levnější , asi je to taky funkční výrobek, ale krká mne že automaticky při zapojení do sítě se musí nastavit co má vlastně vůbec začít dělat.

2014-08-23 21:47:05

battledragon: Pomalejší nabíjení je určitě lepší , jen alternátor nabíjí daleko rychleji nežli nabíječka .

Já mám klasiku nic nenastavuji jen sleduji kolik dává Amper , která vlastně dává proud podle procent jak by to mělo být do 50% kapacity baterii do 10%A kapacity a pak procenta klesají když už je skoro nabitá nabíjí sotva 1 procentem poté už jen udržuje .

2014-10-08 20:36:07

Dovolil jsem si příspěvek zkopírovat do tohoto vlákna o nabíjedlech, děkuju za pochopení.

Jinak reference na tento přístroj jsou veskrze kladné...

Vojta90

203 příspěvků

2014-10-08 20:28:58 (4 minut, 24 sekund)

Pánové oblíbená nabíječka z Lidlu je opět v prodeji

http://www.lidl.cz/cs/nab...ction=showDetail&id=17680

2014-10-08 20:37:17

colommbo: Díky pane

2014-10-08 20:38:16

vojta90: Děkuju, že to bereš, Vojto...


Odpovědět

1  2