Fórum - Téma


Jak zvyšit výkon 2.0 16V 100kw??


Fórum Technický koutek Jak zvyšit výkon 2.0 16V 100kw??




2011-07-05 11:21:24

Ahojte zajimalo by mě jak co nešetrněji jde zvyšit vykon motoru x20xev aniž by se nějak zasahovalo chiptuningem atd..diky

2011-07-05 14:00:39

Sportovni sani,lepsi svicky,otevrenejsi vyfuk,benzin z vyzsim octanovym cislem popripade nejake aditivum na zvyseni oct. cisla ale pocitej ze se Ti zvedne spotreba a nebude takovy narust vykonu jako treba u cipovanyho tdi. Nekdo me treba doplni.

2011-07-05 18:43:01

to je investice tak za 15 tisíc a narust vykonu by byl asi jaky?? v kw

2011-07-05 19:17:16

sani , filtr ,svody ,vyfuk ,vstriky a vyrubat kat pak to trochu pojede

2011-07-05 19:18:41

ty sajrajty na zvyseni oktanoveho cisla tam nelij to nefunguje -vyhozene loveeeee.............

2011-07-05 20:05:18

O kolik kw to ti nereknu ja mel do ted golf 3 tdi a golf 4 tdi a tam je cesta jednoducha chip a narust velkej. Ale jak Ti radi kolega ale levny to nebude.

2011-07-05 20:38:41

no to teda asi nebude levny asi vyměním svíčky a dam tam kn filtr a uvidíme.jinak diky

2011-07-05 21:15:24

Jo....vyměň svíčky, dej tam KN filtr,.....a a a a nepoznáš vůbec nic. Ani bych se nedivil, kdyby to s těma "tuning" svíčkama jelo hůř (vlastní zkušenost).

Pokud chceš opravdu zvýšit výkon aby to za něco stálo, tak si připrav "pořádnej" ranec peněz a možnosti v podstatě vidím dvě. Tou jednodušší a někdy i levnější je stávající auto prodat a koupit si silnější.

Tou druhou je v podstatě tohle:

Začal bych kompletní generálkou motoru (motor ven, rozebrat, "vyměnit co jde", přetěsnit atd..možná se budeš divit, ale fakt to udělá hodně).

No a potom už ty úpravy: Náporové sání, větší škrtící klapka, větší vstřiky,větší sací kanály, přesně spočítané a vyrobené svody(potažmo celý výfuk,....materiál, průměr, atd.), odlehčený setrvačník, odlehčené řemenice,..atd ( a určitě jsem na spoustu věcí zapoměl). A takové věci jako jiná převodovka, štelování rozvodů,...atd. už ani nezmiňuji.

A jestli tím přidáš 20-30 koní??? Myslím si, že možná ani to ne. (Páč ono je ve finále nepřidáš, jako spíš "oživíš", ty které za ty léta provozu pochcípaly.)

Takhle to vidím já.

2011-07-06 08:59:37

to jsem taky přemýšlel bud si koupím omegu mv6 anebo upravím ted tu svoji ale jak to tak vypada tak tu svojí budu ještě nějaky čas udržovat a pak pujdu do te mv6 tam ten narust vykonu bude určitě viditelnější a hlavně investice bude par tisíc

2011-07-06 09:12:14

KN filtr je uplně k hovínku. sportovní filtr má uplně stejný odpor vůči vzduchu jako normální filtr v airboxu jen víc hlučí.

2011-07-06 17:49:00

A zkoušeli jste do sání přidávat injektorama obyčejnou vodu?Nevím sice jak to bude makat u 16V ale u 8V vectry a to šlo.Jen více trpěl motor korozí.Nevím přesně co to má za účinek,někdo říká,že je menší spal.prostor a jiný že se při spal.voda rozloží na vodík a kyslík.A pokud vím,tak obojí podporuje hoření.Já se přikláním k této variantě. Já takhle jezdil jen chvíli,pak jsem auto prodal,ale rozdíl byl celkem znát,hlavně na dálnici a v plném obsazení auta. Auta WRC mají nějaký ten obstřik vody běžně,jen nevím jak je udělaný a co má přesně dělat.

2011-07-07 08:05:38

No pockej vtrik vody ... to fakt meli kdysi daaavno rally auta (treba R5maxi), ale co vim tak to bylo v radu 1ml na valec, a mozna jeste min. Tam to melo za ucel dodatecne ochlazovat smes a ten efekt rozkladu na vodik a kyslik byl neco jako bonus. Fungovalo to udajne jen pri poradne rozpalenym motoru a hlavne pri preplnovani. Atmosfera ti neudela ve valci takovej tlak a teplotu, aby se voda rozlozila na vodik a kyslik. Nevim jak by se s tim poprala atmosfera v beznym provozu.

Aspon tak mi to vypravel jeden Andersen, co se celej zivot hrabal v motorech, kolik je na tom pravdy, nevim

2011-07-07 16:23:26

Pokud neberu v potaz náklady na systém.U běžného motoru to asi nebude fungovat.O těch R5maxi turbo jsem cosi četl a mělo to ochladit směs pro lepší stlačení nebo tak nějak.Přesně nevím jen hádám.Osobně bych řešil zvýšení výkonu nejlevnější cestou.Prodat a koupit

2011-07-16 20:38:53

nechcu se plés do debaty,ale o vodě v sání sem už toho moc přečetl a sám pracuju na prjeku který chci uskutečnit v obou autech (calibra,vectra)... je pravda že to není až tak učiné u atmosféráku,nebo u motoru co nejede pořád na plný plin. voda potřebuje saze aby neco udělala,pak to má význam a poznetelný nárůst energije... na druhou stranu SAAB 99 nebo nějaké takové auto- mnělo z výroby střikování vody do sání a mnělo o 20kw víc než ten samí motor v tom samém autě bez střikování vody :-D takže je to na uváženou destilovaná voda stojí cca 6kč 1L


Odpovědět