Fórum - Téma


Jak zvednout podvozek?


Fórum Zafira C Tourer Jak zvednout podvozek?

Informace o modelu: Opel Zafira C Tourer



2014-12-05 00:42:16

Je možno nějak bezbolestně zvednout podvozek o 2-5cm?

Mám trochu problém s příliš malým přejezdovým úhlem.

2014-12-05 10:16:16

Ano dá , vědšinou se to řeší podložkami pod pružiny , nebo gumovými mezizávitovími vložkami.

Ale nevím co na to STK ?

2014-12-05 11:06:35

No právě o to STK, ale především o pojištění, záruku mi jde.

Aby v případě průseru nebyly problémy s pojišťovnou a případně zárukou.

Dále samo sebou jak to hýbne s geometrií atp.

Zatím řeším prknem na nájezdu, ale chce to do budoucna něco lepšího. Nájezdy se mi moc předělávat nechce.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-05 11:08:27

b.cernik: Navštívit OPEL a přednést požadavek. Vůz máte nejspíš ještě v záruce. Mělo by jít použít silnější pružiny, otázkou je jaký tlumící systém je na voze instalován, tedy jestli nemáte adaptivní podvozek, tam budou úpravy složitější a finančně dosti drahé.....

Nebude jednodušší upravit terén, kde drhnete spodkem??

2014-12-05 12:01:57

kopejda: Osobně bych se podvozek auta nepokoušel řešit žádným způsobem... Zafira Tourer je auto (nejen vysoké) jako kráva a dokážeš si představit, jak se změní jeho jízdní a brzdné vlastnosti, když mu takhle zvýšíš těžiště...? Nemyslím, že by silnější pružiny řešily problém světlé výšky tak, aby přidaly požadovaných 2-5cm a zcela upřímně - být pracovníkem autorizovaného servisu či dealerem značky a přijít za mnou zákazník s takovým požadavkem, velmi slušně s ním vyrazím dveře, beru si půl dne dovolené a odcházím...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-05 14:01:55

colommbo: JJ, jen jsem to nechtěl napsat tak "na tvrdo".....

2014-12-05 15:04:19

kopejda: Mno, jednak jsem to měl adresovat přímo na tazatele a ne jako odpověď tobě, Michale, a druhak jsem možná trošku měkčí býti mohl... Dokážu pochopit montáž tužších pružin, vozí-li někdo často auto naložené až po střechu tovarem, dokážu pochopit montáž profi sady na zvednutí podvozku u aut, kde to má svůj účel (kamoš-mekánik si to na svůj Jeep objednal a namontoval taky, ale jezdívá se kochat mimo silnice), ale vážně uvažovat o nějakém zvětšování světlé výšky u takového auta, jako je Zafira Tourer (notabéne, předpokládám, v záruce) jen proto, že mi dělá potíže vjet do dvora nebo garáže, to mě prostě může vzít kozel... Ano, člověka takové věci napadnou (a kolikrát i horší), ale začít se tím doopravdy zabývat, to už jde nějak mimo moje chápání... Omča má při rozvoru 273mm světlou výšku asi 14cm, taky s ní leckde musím dávat hodně bacha a přesto si výjimečně semtam líznu břichem, ale musím s tím počítat a určitě se nebudu pokoušet (jen) kvůli tomu ji zvedat...

2014-12-05 21:08:04

Ahoj. Diky vsem za odpoved, netusil jsem, ze tim rozpoutam tak vasnive nalady. Auto jsem si koupil jako bezny spotrebak s velmi vysokou cenou od toho aby mi pokud mozno dlouho a dobre slouzilo k preprave z bodu a do bodu b.

Netusil jsem, ze zvednuti teziste vozidla odhadem o 5% pri pomerne velkem rozchodu by az tak vyrazne ovlivnilo stabilitu. Hledal jsem jen nejschudnejsi reseni. Obvzlaste s ohledem na to, ze obcas budu jezdit pres polnacky a parkovat na trave atp. Zadne rallye ani zavodeni v planu nemam, jen rychlejsi jizdu po nemecke dalnici na lyze atp. Najezdy a vjezdy toho co vlastnim samozrejme upravit mohu, jen je to investice cca 50000,- a mesice casu, tak jsem zvazoval i jine alternativy. To co nevlastnim upravim tezko.

2014-12-05 22:53:19

b.cernik: Já tě chápu, brachu, ale...

1. Auto je v záruce, takže minimálně po dobu záruky bych na něj nesahal a nevymýšlel, s odpuštěním, hlouposti...

2. Podle nějakých tabulek je světlá výška Toureru při max. zatížení 123mm. Kolik činí ve stavu beztíže, se mi (zatím) zjistit nepodařilo, nicméně může to být kolik - plusminus 170mm...? A pokud píšeš o jejím zvýšení o 2-5cm, je to současně zvýšení těžiště o zhruba 12 až 30% a to už nemusí být opravdu vůbec žádná sranda...

3 Zcela upřímně - pokud ti dělá potíže nájezd či vjezd tam, kam potřebuješ, nemůže za to dle mého soudu ani vjezd ani auto, příčinu vidím v samotném výběru vozidla...

2014-12-06 05:29:49

colommbo:

Ad bod 1. není co dodat.

Ad bod 2. Těžiště bych odhadoval cca v 50-60cm přeci jen je ta kastle dost vysoká. Pro jízdní vlastnosti je předpokládám důležitá výška těžiště vozu a ne světlá výška. proto jsem uváděl cca 5%. Ale skutečnou reálnou výšku fakt nevím. K takovým informacím přístup nemám a zařízení na jeho změření také ne. Budou asi vědět jen ve fabrice. Ono dostat se i k informaci o světlé výšce vozu před koupí byla docela fuška.

Ad bod 3. Auto bych rozhodně neměnil. Ač má několik nepříjemných vlastností, z čehož asi nejzávažnější je mizerný výhled do levotočivé zatáčky, má tolik ostatních předností, že je dostatečně vyváží. Primárně má z toho co jsem zkoušel nejvíce místa na nohy v interiéru, slušný prostor pro zavazadla, slušné jízdní vlastnosti a i celkově se mi líbí. Navíc prodejce nabídnul konkurenceschopnou cenu a dodal vše co slíbil, takže z tohoto pohledu spokojenost. Co se přejezdových úhlů týče, ač jsem pátral jak jsem pátral nic jsem nenašel, ostatně ono změřit je na tom nájezdu s ohledem na to, že to nejsou dvě rovné plochy je docela problematické. A testovací jízdu s couváním do garáže jsem nezkoušel.

Samozřejmě nejjednodušší řešení by bylo kydnout na silnici dvě kolečka betonu a kdyby někdo nadával že je tam hrb tak mu ukázat vztyčený prostředníček, ale nepřijde mi to zrovna moc korektní.

2014-12-06 12:16:04

b.cernik: Zafiry jsou povedená auta, od A až po Tourer, o to nic. A předpokládám, že při jisté dávce opatrnosti a citu v nohách tam, kam potřebuješ (myslím tedy dvůr popř. garáž), stejně nakonec zajedeš, či nee...? Mimochodem, nebyla by k dispozici nějaká fotografie toho inkriminovaného místa...? A jakým autem jsi zajížděl (používal) dosud...?

2014-12-06 13:15:23

colommbo: Ani cit v noze nepomůže, jen ta fošna. Třískne to hned za předním kolem, zřejmě spojka předního výfuku. V podstatě cca 1m široký chodník 13cm vysoký, po kterém následuje sjezd do garáže. Asi bohužel nezbyde nic jiného než to vyrubat, znovu položit kabely, zabetonovat a položit dlažbu. Doposavad používaný klasický favorit. Přeci jen co jsem měřil, má světlou výšku o 3cm víc a kratší rozvor.

Jen se tak trochu bojím, kde všude to ještě narazí. Pokud někde budu potřebovat vjet na schod výšky chodníku, asi bude problém.

2014-12-14 15:47:31

colommbo: Tak nájezd toho co šlo jsem upravil. Už to aspoň nepráskne za předním kolem do úchytu nápravy či co to tam je za příčku.

Nicméně stále by bylo třeba alespoň zadek zvednout o 2 cm. Bez nákladu to již sice nešourá, ale až se utahají pružiny nebo budu potřebovat něco vyvézt ven...

Fotky nájezdu a přejezdu přidány téže.

2014-12-14 18:17:00

b.cernik: Tak to je opravdu o chlup, Břeťo... Dají se sehnat ty pryžové vložky do pružin, které ale auto nezvednou, pouze do jisté míry omezují poklesnutí auta po naložení či propružení, což tvůj problém moc neřeší...

2014-12-22 10:07:58

ty vložky nedavat právě to bránění v prohupu je špatná varianta. změř dirupod zadí pružinou zajed na vrakáč a kup gumove vymezovací podložky pod pružiny auta (astra F je má pěkné široké) odřízni z nich čep co jde do středu pružiny velikost přizpusob dle své originální podložky a dej pod ni a jen na zadní nápravu a mělo by to být ok a nikdo nic nepozná.

Toto se odvíjí z toho že to má pružiny do nápravy mimo tlumič (pokud je to má na tlumiči je nutno dát podložku pod matku ale to už bych z důvodu zaruky nedělal.

nebo sraž uhel vjezdu :-D

2015-04-20 16:50:29

Nevidím až zas tak moc do hloubky, ale udělal bych něco z tou hranou a první řadou dlažky.., tam bys mohl nahonit minimálně 2cm a určitě by to nestálo tolik :D

2015-04-21 00:07:11

josefus90: Nu aktuálně upraveno tak, že nedrhne, tak neřeším. Kdyby drhlo, tak již musím vybourat celý nájezd.Pod touto řadou dlaždic jsou již topné kabely. V opačném případě by ta řada byla již pryč.

2015-06-11 02:23:50

Ja bych zkusil změnit spád sjezdu a dal bych ho do rádiusu aby přední náprava šla později níže a jeto.


Odpovědět