Fórum - Téma


Jak zatopit v Omeze?


Fórum Omega B Jak zatopit v Omeze?

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1999 Omega B 3.0 V6 VIN: W0L0VBF35X1074940

1 fotek  |  33 diskuzí

Výkon motoru 155 kW (211 PS) . Točivý moment: 6200 Nm (4573 ft/lb) . Maximální rychlost 260 km/h. Hmotnost 1 645 kg. Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 962 ccm (181 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, X30XE.

Je to moje treti Omega..tohle je nejsilnejsi motorizace co sem kdy mel.Predtim 2.0 16v a 2.5 Td.Jeste sem ji moc netestoval.Ted mi teprve vraceli papiry


1  2

2016-10-07 08:26:44

Zdravím chlapy.Asi ted budu vypadat jak trouba ,ale muze mi nekdo poradit jak ve sve Omeze zapnu topeni?.Kupoval sem ji v létě, takze sem to neřešil a v mych dvou predchozich Omegach byla ještě starší palubka kde to bylo jednoduchý. Ale tady proste nevim a nechci v zime zmrznout.Dik moc za radu

2016-10-07 08:38:46

Tam maš klimatizaci ne ? :D

2016-10-07 08:51:05

Jo klima tam je.To musim mit zapnutou klimu aby to topilo?

2016-10-07 08:59:01

To jako vazne??

2016-10-07 09:10:04

Ptam se vážně. Nevyznam se v tom.Pokud zapnu tlacitko ECO tak jde vzduch jen z motoru a klima je vypnuta ne?

2016-10-07 09:16:44

ANo , ale to nevadí i v případě automatického režimu , když si navolíš vyšší teplotu klima se zapne až v případě kdy je potřeba doregulovat aby nepřetopila. V zimě je tam hranice , kdy se ani klima nezapne , mohla by zamrznout. Tlačítkem ECO kilamtizaci zcela deaktivuješ , topení pak reguluje míchaním vzduchů bez ní.

2016-10-07 09:23:23

Breath.diky...takze mam vymacknout ECO?a topit bez toho?

2016-10-07 09:37:10

breathlless: Klima se nezapne aby nepretopila, proc by to delala? Proste se namicha studeny a teply vzduch. Pokud je zaple tlacitko ECO, je kompresor vyply. Pokud neni rezim ECO, klima bezi porad, i kdyz se topi. Klima neni to jenom o studenem vzduchu, ale i o odvlceni.

2016-10-07 09:48:22

wisastar: tím že kompresor běží stále si nejsem uplně jist. Jednak má tu dolní hranici a druhak odvlhčovaní při topení je trochu nesmysl - teplý vzduch vysouší sám do sebe. Takže pokud budeš topit na max , klapky budou nastaveny pouze na výměník tepla a klima pojede do zavřeného prostoru ? To se mi nezdá. Je to neekonomické. Docházelo by k přehřívání kompresoru) Navíc i kdyby tam byl poměr klapek třeba 90% topení a 10% klima , tak na výstupu kde by se ten vzduch míchal by děsně stoupla vlhkost ( mísil by se tam ledový a horký vzduch , takže by se to tam slušně vysráželo ne ? ) Jedině že by to tak bylo záměrně aby klimavýměník nezamrznul, když nemá jak odvádět teplotu okolí)

Pro příklad mám sice manuální klimu , ale i ta má v topení rozpínací kontak , takže klimakopresor běží pouze při voliči teploty na dorazu minima. jakmile pohneš kousek na teplo vypne to kompresor nezávisle na tom jesli máš tlačítko klimatizace zapnuté. Tento kontakt sem vyřadil aby bylo možno lépe regulovat, vždy není příjemné nachat na sebe v létě funět uplně ledový vzduch. Samozřejmě na to musí člověk brát ohled a nezapnout klimu a max topení dohromady...

Z toho usuzuju že stejně pokud dáš na topení režim MAX Teplo , tak klimakompresor je odstaven (stejně jako u manuální klimy). Nicméně pokud to snížíš na konkrétní telotu ( třeba 23°C ) tak pak je možné že už běží. Nevím do jaké míry je SW v automatické klimě sofistikovaný ale teoreticky pokud zná teplotu venkovního vzduchu (což určitě ví , má tam čidlo) bude schopen si klapkami regulovat požadovanou výstupní teplotu dle potřeby i bez zapnutého kompresoru , ten zapínat až třeba při určitých mezích v cyklických režimech.

mauspanzer: nic vypínat nemusíš , má to v sobě dost ochran. Nic neřeš a normálně to auto používej. To tlačítko ECO je tam pro lidi kteří nemají rádi klimatizaci a stačí jim foukat na sebe venkovní vzduch , pokud nechtějí jezdit s otevřenýma oknama.

2016-10-07 10:21:47

Breath.Oki,chápu, takze staci navolit na displeji teplotu a nechat zaply ECO?

2016-10-07 10:25:27

Vymenik klimy je pred topenim jako prvni. A kompresor je regulovatelny. Ma promenny zdvich pistu. A pokud neni zaple ECO, opravdu bezi porad. Horky radiator ti prece vlhkost nezkondenzuje, to udela ledovy. A nikde v okruhu neni cidlo teploty media, ale tim ze je velka zime, poklesne tlak media a klima se nespusti. Az se ohreje motor a od neho i medium, klima bezi. Me teda bezela i kdyz bylo hodne pod nulou. Bavim se o automaticke klime v becku a cecku.

2016-10-07 10:26:57

mauspanzer: navolit teplotu jakou chceš a to ECO nechat být ( aby nesvítilo ! .

2016-10-07 10:29:30

zda běží kompresor při vypnutém režimu Eco při navolené teplotě např. 25°C a výše nevím a celkem by mě to také zajímalo. Spíše si myslím, že kompresor při vypnutém tlačítku Eco běží nepřetržitě, čímž by tlačítko Eco bylo jen spínačem relé, které bude spínat elektromagnetickou spojku stejně jako ve starší manuální verzi klimy jen opačným principem z hlediska uživatele. Jednotka tak bude regulovat teplotu nadále jen klapkami s tím rozdílem, že za klapku netáhá lanko či podtlak řízené přímo člověkem, ale elektromotor na základě pokynu řídící jednotky dle hodnot navolené teploty a skutečné teploty v kabině.

Nejlépe asi zjistit přes diagnostiku, je-li tam údaj o sepnutí kontaktu elmagspojky nebo to vyčíst z hodnoty tlaku v trubce na vysokotlaké větvi.

wisastar: Je-li kompresor regulovaný, což jsem u tak starého auta nepředpokládal, pak je to jak píšeš, tedy při zhasnutém Eco seplá spojka neustále a regulace zdvihem pístu kompresoru.

2016-10-07 10:32:16

Najdi zde předchozí příspěvky, blbneme s tím již dlouho.

topení, digiklima, teče voda, třícestný ventil, servo, apod

2016-10-07 10:33:26

mirpie: Presne tak. Zaple ECO (sviti na displeji nebo tlacitku) - kompresor nebezi za zadnych podminek. Pokud nesviti ECO tak kompresor bezi vzdy v ruznem zatizeni at je teplota na max, nebo na min.

Jednoduche

Jinak v cecku je klima bud v automatickym rezimu, nebo v poloautomatickym rezimu. Plne manualni nikdy neni. Nejaky pozadavky proste neudela. Napr ruzne rezimy s ofukem predniho okna a jinne.

2016-10-07 10:35:17

wisastar: pár věcí se mi nezdá , ale budiž , necháme to být :)

2016-10-07 10:36:23

breathlless: tak povidej :) Ono je vsechno i v navodu k autu :)

2016-10-07 10:45:36

jenže s tím režimem "Auto" při vypnutém kompresoru je to jen jednosměrné z hlediska teploty. Tedy umí regulovat při vypnutém kompresoru jen je-li navolená teplota vyšší než teplota venkovního vzduchu. Režim Auto dle mě je jen automatická distribuce vzduchu (při navolení např. jen ofuku okna se režim Auto vypíná). Protože je-li to s teplotou obráceně, tedy navolená je nižší než teplota venku, tak režim Auto ti při zapnutém Eco kompresor nespustí a celá ta automatika pak postrádá smysl.

2016-10-07 10:55:38

mirpie: Ano pokud je venku 28 a ty das teplotu na min nebo treba na 20 a mas zaple ECO (vyply kompresor) tak jsou klapky otevrene na venkovni vzduch a nejdou pres topeni (ktere je tricestnym ventilem zavrene) a vetrak bezi naplno. Jako v beznem aute se studenym vzduchem a naplno vetrakem. Pak to samosebou nikdy pozadovane teploty nedosahne. Ale kompresor nezapne.

2016-10-07 10:59:21

mirpie: Ano to je logické a správné. My se bavíme o stavu v zimě se zapnutým kompresorem a topením na vyšší teploty.

WisaStar: Tak pokud už je tam ten proměný zdvih u kompresoru tak je to už jasné. Ve sníženém výkonu protéká kompresorem cca 2% media , tudíž výměník v autě skoro nechladí.

A druhak máš pravdu , popletl sem si pořadí výměníků v topení a to sem to měl v ruce rozdělaný když sem měnil expanzní ventil :) New light in my mind :D


Odpovědět

1  2