Fórum - Téma


Jak určit zavážnost narušení - pevnost rámu?


Fórum Astra G Jak určit zavážnost narušení - pevnost rámu?

Informace o modelu: Opel Astra G



2014-05-13 16:08:11

Zdravím do club-opel fora,

na části rámu - nosníku u pravého kola jsem registroval trhlinu. Korozi jsem trochu očistil a nosník nafotil (viz. obrázky).

Pohledově jsem na voze nikdy další výraznou korozi - trhlinu nezaznamenal.

Na internetu jsem četl obecně o kontrolní stolici a měřících systémech (ultrazvukové měřící systémy, s rovnacími úhelníky, svařované měřící systémy)

. Nemám ale představu o adekvátnosti použití v mém případě a o ceně za použití.

Chtěl bych se informovat jak lze "jednoduše" určit, že je narušená a ohrožená pevnost - konstrukce vozu?

Díky předem za odpověd.

2014-05-13 16:15:05

No na nějakou ultrazvukovou stolici bych nešel ... na laserovou už ano.

Jinak tloušťka se dá změřit speciální sondou s přístrojem .

Nějakou trhlinu zjistíš asi jen rentgenem.

U nás ve fabrice to používáme na potrubí

Chtělo by to odstrojit a pořádně obrousit. Pak by se dalo uvažovat svaření trhliny a přeplátování.

2014-05-13 16:34:39

breathlless: Díky za reakci. Prosím o cenu u 1) laseru, 2) speciální sondy s přístrojem 3) rentgenu ...zhruba.Díky

2014-05-13 16:55:04

roman13: Jen drobná poznámka: Opravy nosných částí karoserie auta (nosníky, výztuhy) např. svařováním jsou z bezpečnostních důvodů zakázány. Běžně se to však dělá, poškozené místo se prostě vyřízne až na zdravý materiál, vevaří se záplata přiměřené tloušťky a přetře příslušným nátěrem. Na nějaké měření čehokoli čímkoli bych se vykašlal...

bad64  
2014-05-13 16:59:23

roman13: Opět zajet do servisu nebo více servisů a tam požádat zda by to udělali a za kolik a pak se rozhodnout.

2014-05-13 17:10:09

míla-bad64: Díky za reakci, dotaz směřuje k tomu, jestli vůbec opravovat. Chápu, že z fotky nejsou vyčerpávající, ale přesto. V servise mi logicky řeknou "každopádně udělat", každá práce je pro ně finanční přínos.

2014-05-13 17:13:45

colommbo: Díky za odpověd. Mohl by jste odkázat na zákon, případně paragraf, který takové opravy zakazuje. To jsem vůbec nevěděl.

2014-05-13 17:27:53

roman13: Kdysi kdesi jsem o tom četl, ale už si přesně nepamatuju, jsem už taky starší pán, takže nějakým odkazem, bohužel, posloužit nedokážu... Ještě pro upřesnění - ty nosné části není dovoleno opravovat ("vyvářet") s ohledem na jejich programovanou deformaci při nehodách, připouští se však, jestli si to dobře pamatuju, CELÉ je vyměňovat za nové a ty následně vmontovat svářením - cítíš ten rozdíl...? Jistou logiku ze strany výrobců vozidel to má, aby se vozidla pokud možno neopravovala a kupovala nová... Ale tím se netrap, prostě to nech vyvařit. Každý se tím ale nebude chtít zabývat, je to celkem blbá (a hlavně odpovědná) práce a lidi se při placení mnohdy dost ošívají... A jen tě ještě poprosím, až budeš zase psát do vlákna, odškrtni si před odesláním příspěvku čtvereček "odpovědět s citací" vlevo pod oknem s odpovědí, máš jej zaškrtnutý... Ať šetříme místo a naše lesy, děkuju!

2014-05-13 18:40:39

@ Colommbo + Roman13:

Panove .... dochazi vam, ze se bavite o ... Astre G?

Tohle auto je pixla od sardinek, osobne bych to -vubec- neresil, jen zapatlal nejakym asfaltem a cely spodek jakoby nastrikal tim nejlevnejsim co se da sehnat (a rychle prodal).

Varit to nema cenu, skoda prace a penez, do roka a do dne je to stejne venku.

2014-05-13 19:05:23

beawer: Taky řešení, Jene, ale když ji miluješ, není co řešit...

P.S. Resp. co řešit naopak je...

2014-05-13 19:10:47

colommbo: díky za upřesnění. Já to okno s citací aktivoval záměrně kvůli přehlednosti. Ale pokud by si tedy někdo chtěl tisknout na papír, tak je pravda, že by to zabralo více místa...budu tedy šetřit lesy.

2014-05-13 19:25:40

beawer: díky za reakci. Právě proto jsem tak formuloval otázku. Chtěl jsem se informovat zejména na metody, které určí závažnost poškození rámu a pak kalkulovat jestli vyvařit nebo jen očistit, upozornit a prodat. Pokud bych zjistil, že je rám v takovém stavu, který by mohl zásadně snížit jeho pevnost a ohrozit provoz, tak bych ho nechal opravit nebo upozornil kupujícího. Rozhodně bych v takovém případě nekamufloval nějakým asfaltem a žil s tím, co všechno s tím daný "štastlivec" může způsobit. Zatím to celkově na podvozku vizuelně i poklepem nevypadá tak zle, ale pohled a poklep se mi nezdají jako nejlepší diagnostické metody.


Odpovědět