Fórum - Téma


Jak udělat výplach motoru


Fórum Vectra B Jak udělat výplach motoru

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu


1  2

2013-03-06 07:46:23

zdravim koupil jsem vectru rv96 1.6 a par lidi me radilo ze mam udelat vyplach ale uz me nerekli jak poradi nekdo prosim? a co tam dát pak za olej díky moc

2013-03-06 08:05:07

Vectra1.6: já používám tohle

http://www.autokelly.cz/#...s+mGneuPWo2oXYeWvy2MonLoA==

2013-03-06 17:46:55

Vectra1.6: Pokud se pravidelně mění olej včetně filtru a nepřetahujou se intervaly, jsou všelijaké ty pro- a výplachy zbytečné. Jednorázový proplach motoru po koupi auta se sice logicky nabízí, ale v podstatě nic nevyřeší. Doporučuju udělat normální výměnu oleje a filtru a po cca dvou až třech tisících km znova. Obecně se uvádějí v případě převažujících delších či dlouhých jízd výměnné intervaly 15tkm nebo rok, pokud jezdíš víc krátkých pojížděk např. v městském provozu s větším počtem studených startů, interval 12 nebo klidně i 10tkm nebo rok. Co se oleje týká, použij nějakou dobrou a osvědčenou značku (ne Starline apod...) 5W40 specifikace ACEA A3/B3, API SH a vyšší.

2013-03-06 17:51:55

Colommbo: díky za radu ale vyplach je potreba neevim kdy to naposled menily a co vtom je za sracky

2013-03-06 18:20:21

Vectra1.6: Právě proto ti to radím udělat takhle, bude to taky "výplach", ale mnohem účinnější. Jsou-li v motoru usazené nějaké srágory, pouhým přidáním "něčeho" do oleje těsně před výměnou je ven stejně nedostaneš, musí se to udělat pozvolna a postupně, proto ten postup, o němž píšu, věř tomu... Anebo jinak - udělej to, jak chceš, je to tvoje auto a bude to tvoje rozhodnutí...

2013-03-06 18:33:06

Colommbo: díky moc radeji si nechám poradit

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-03-06 18:39:28

Jo jo, Jirka má pravdu, když jsem koupil Omegu, taky tam byl pěknej sajrajt a udělal proplach - výplach.

Byla to největší omyl - úsady se sice uvolnily ale zničily přez polovinu hydroštelů. Nakonec jsem musel vyměnit všechny - asi takto (INA kus za 320,- x 16 = 5120,- Kč) a to nepočítám těsnění a práci......

A byl jsem rád, že to dopadlo jak to dopadlo......

Jen bych na proplach použil obyč 15W40 A3/B3 tak na 1000 km a šup ven, pak na dalších 5000 km dát 10W40 A3/B3 a pak už standartně používat předepsaný olej.

V první fázi doporučuji tak po prvních 200 km vyměnit olejový filtr a pak v 500 km, s dalším olejem v 1000 km a pak ve 3000 km. Doporučuju ten z prvních 200 km po výměně rozříznout a podívat se co vněm je

2013-03-06 18:46:56

Kopejda: a co s bílím povlakem pod víčkem? mám zato že je to už vyjetej starej olej jelikoz voda se nestrácí proto jsem myslel že výplachovej olej by tomu pomohl

bad64  
2013-03-06 18:55:37

Vectra1.6: Ten bilej povlak má 70%vozidel jednoduché v tomto období neuhřeješ auto na takovou teplotu a nejedeš tak dlouho aby se odpařili sraženiny v motoru.To je kondenzát a v lete se stačí odpařit.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-03-06 18:55:38

Vectra1.6: Bílá usazenina pod víčkem se tvoří, když je motor provozován studený - velmi krátké trasy. Je to kondenzát vlhkosti z motorového oleje, při běžném ježdění se toto po ohřátí motoru na provozní teplotu samo rozpusí. Kdyby se emulze tvořila i přez to, bude se dostávat vlhkost do oleje ve větší míře - tedy z chladícího okruhu.

Zatím bych to jen otřel a sledoval, kdy a jak se to objevuje.

2013-03-06 18:57:43

Vectra1.6: Ten smetanový šlem na víčku a pod ním se tvoří u všech motorů a v zimě a v chladnu obzvlášť, z toho si nic nedělej. Notabéne při krátkých pojížďkách a studených startech ho tam budeš mít i v horkém létě - sice ne tolik, ale budeš, zcela odstranit (rozpustit) by se mohl tak možná po letní cestě do Chorvatska... A ten postup čištění motoru doporučovaný Kopejdou je naprosto ideální, ale tím už jsem tě nechtěl zatěžovat...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-03-06 18:59:57

Colommbo: To je zvláštní, mě se u Omy i Astry nic takového nedělá ani teď v zimě. Asi pořád jezdíme do Chorvatska......

2013-03-06 19:01:21

Kopejda: To je právě ta pověstná výjimka potvrzující pravidlo...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-03-06 19:04:06

Colommbo: Fakt nekecám, v sobotu jsem preventivně kontroloval hladinky olejů, u Astry OK a u Omy jsem dopňoval cca 2 decky.....Obě víčka pouze od oleje....

Je fakt, že Oma dá každý den 60 km a astra 45 km.

2013-03-06 19:07:33

Kopejda: Však já ti to věřím a přeju, Michale - asi oba tvoje motory pracujou v tom nejoptimálnějším teplotním režimu. Já si to mažu na chleba...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-03-06 19:13:37

Colommbo: Jak to chutná? To jsem ještě nezkoušel - smrdí to pěkně. To brzdovka je taková ostrá chuť.

Že bych zašel dloubnout do tchánova rendlíka - denní nájezd km je úplně celé 3 Ochutnám a zbytek pošlu

2013-03-06 19:18:00

nooo kucí mám strach z vody v oleji i kdyz se nestrácí ale ted auto zatím stojí protoze mam strach aby se to nedok**** trosku i klepe no uvidim udelam vymenu oleje a uvidime co bude dál

2013-03-06 19:23:45

Vectra1.6: Vytáhni olejovou měrku a je-li na ní klasická černohnědá, tož buď v klidu. Jen kdyby na ní bylo mlíko, tož se začni bát...

2013-03-06 19:31:32

Colommbo: a čím by mohlo bejt to klepání? je to na 4válci podle odezvy aby nebyl chycenej motor podle jednoho kluka co tady byl a koukal na to :( rikal ze je tam voda ale nestraci se nechapu to ani tesneni nevypada ze by bylo KO ale tady oplaci asi ví co stim dám na vás nejspise

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-03-06 19:32:42

Vectra1.6: Strach zatím nech spát, jestli auto déle stálo, voda se vlhkost se naváže do oleje a při první jízdě se takto mohla vysrážet. Vyměň olej a pak to sleduj co se bude na víčku tvořit.

Voda v oleji, které je víc, třeba když praskne těsnění pod hlavou, udělá s olejem emulzi (žlutohnědá pěna) byla by patrná i na měrce hladiny oleje. Jestli máš měrku na špičce jen od čistého oleje, tak to zatím neřeš.


Odpovědět

1  2