Fórum - Téma


Investice do servisu


Fórum Omega B Investice do servisu

Informace o modelu: Opel Omega B



2010-04-06 09:34:01

Omegu - 2.5 TDS Caravan, 1999 - mám rád, je to moje čtvrtá. Nicméně je hlavně dopravní prostředek a ne hobby věc jako třeba motorka. Už v zimě se ukazovalo, že chce servis, na podvozku tlouklo, brzdy, koroze, no znáte to. Všichni říkali ať ji prodám že se to nevyplatí, ale právě - co se vyplatí? Dostanu 50 tisíc, vezmu dalších x desítek tisíc a koupím Omegu 2001, kterou neznám a do které budu do roka a do dne investovat. Nebo vezmu x tisíc a dám do pořádku auto, které znám a které mi vyhovuje, navíc "béčka" se mi líbí. Tak jsem to vzal z gruntu, nicméně to nejnutnější - olej, filtr olejový, palivový, pylový, vzduchový, všechny brzdové desky včetně paken ručky, nutné byly i zadní kotouče. Výměna mlhovky, zatím provizorní oprava zkorodovaných dveří, výměna mechanismu aretace dveří, čidlo oleje, pod jehož konektorem unikal olej, spousta věcí na podvozku, oprava klimy (rolna+řemen), nová brzdovka atd. Většinou díly v replice, kamarád servisák na tom pár dnů dělal, suma sumárum 27.000 Kč. Je to hodně a není to hodně, jsem rád že jsem se tak rozhodl, na Velikonoce jsem ujel na Slovensko 1500 km a Omega si přede, je stabilní, nic netluče. Nejeli jsme rallye ani pomalu, hodně v kopcích a serpentinách, spotřeba po 1.tankování 6,7 l/100km což je dobrý, domů jsem svištěl po dálnici hodně přes povolený limit takže bude spotřeba vyšší, ale když ona to Omega tak miluje....

Čeká mne další kolo - kryt pod motorem i izolace kapoty, kontrolka stupně větráku, pořádná oprava zkorodovaných míst (není jich naštěstí moc), rozsypaný displej počítače atd. ale mysím že Omega ještě pár let vydrží.

Co vy? Jste příznivci udržovacích investicí nebo prodat, investovat sice víc ale mít novější typ?

2010-04-06 17:50:03

Dle mého názoru vyhozené peníze jsou už když člověk koupí auto,a je jedno zda ho opravuju nebo ne.Má rada je mášli rád toto auto udělal si dobře horší je když ti leze na nervy nebaví tě a stojí neustále opravy.

2010-04-06 21:53:31

JE TO TAK A MYSLÍM PROČ KUPOVAT DALŠÍ OJETÝ VRAK .JE TO ASI TAKTO ,KDO SI MŮŽE DOVOLIT NOVÉ AUTO TAK SI HO KOUPÍ A MÁ VYSTARÁNO. POKUD JDE O NORMÁLNÍHO DĚLNASE KTERÝ SE CHCE,POKUD NĚKAM VYRAZÍ, POVOZIT A KOUPÍ STARŠÍ OJETÝ MANAŽERSKÝ KORÁB.PAK NASTANE ŘADA PROBLÉMŮ.KDE SEHNAT LEVNÉ DÍLY ,SLUŠNÝ SERVIS,JAK HO UDRŽET V PROVOZU.A POKUD UŽ JEDNOU ZAČNE ČLOVĚK INVESTOVAT VÍ CO TAM MÁ A JE HLOUPOST PRODÁVAT AUTO PO REPASI A JÍT DO JINÉHO KTERÉ BEZTAK BUDE MUSET ZASE OPRAVIT. TAKŽE POMALU ŠETŘÍM AŽ SE MI TO ZAČNE SYPAT.ZATÍM MÁM KLID ALE JEDNOU TO PŘÍJDE. OVŠEM MUSÍM PODOTKNOUT ŽE JSEM KOUPIL UŽ 4 OJETÉ AUTA A ŠTĚSTÍ VŽDY STÁLO PŘI MĚ.VŽDY JSEM KOUPIL AUTO CO JEZDÍ A JEZDÍ.JEN BĚŽNÁ ŮDRŽBA NIKDY JSEM NEMĚNIL ANI VÝFUK,TLUMIČE,NEBO NĚCO V MOTORU???TAKŽE SOUHLASÍM S TVÝM POSTUPEM A VÍM ŽE PÉČE O VŮZ SE VRÁTÍ.JAK PÍŠEŠ

2010-04-07 08:34:24

Já měl pár nových aut, ale většinou starší a taky jsem měl vždy kliku. Jasně, pokud to mám 4 roky a najedu dalších 150.000,- tak holt vyměním kus výfuku, nějaký ten čep, udělají se brzdy... ale vždy to bylo za relativně směšné peníze. Paradoxní je, že když jsem kupoval v r.1998 funglovku Oktávku za tehdy šílených 600 tisíc, brzy se na ní začalo dost věcí sypat - čidlo váhy vzduchu (tehdy 13000Kč), ABS atd., paradoxně se jednou stáčely a jednou měnily kotouče stále na původních deskách a na dotaz "Co je vlastně u Octavie spotřební materiál - brzdové destičky nebo kotouče?" jen pokrčili rameny a reklamaci neuznali, takže toto nové auto mne stálo na servisu nejvíc ze všech včetně ojetých.

PS: Blbý je, že v obýváku mám 2 motorky, v garáži třetí plus mazlíka autoveterána, no a všichni občas něco chtěj...

2010-04-07 14:44:47

Pořád je to lepší vrážet do aut než být každý den na kašu.co máš za veterána?já jsem tatrovák a měl jsem T603 ale pak přišla koupě domu a musela pryč ale mrzí mě to .kdybych měl trochu peněz tak tatra Nové auto jsem nikdy neměl a to co píšeš o škodě tak jsem mockrát slyšel.Ale nedej bože sáhnout někomu na škodu nebo vw.Jsou to jedinci co kupují octavie jako na běžícím pásu pak je to stojí majlant a při prodeji zapřou nos mezi očima.Jednou jsem psal do rubriky autobazaru s-auto do zkušeností s oplem psal jak známí koupili vw passat a octávii rs.Každý se napálil.Přetočené tachometry ,turba ko,váhy vzduchu,nápravy atd.A to ten passat je z roku 2003 a koupil 2008 za 250000kč z D.najeto 150000km???? opravdu 300000 pak do toho vrazil 70000kč a ted ho nabízí za 200000kč a nemůže ho prodat a je zoufalý jak skočil na špek ale musel mít vw protože je to nejlepší auto jak se doslechl a do mojí omegy stále rýpe že mě sežere mých 155kw on má tdi1,9 jenže já jsem dal do oprav za 4roky 9000kč? on za rok 70000 Nedávno jsem sledoval černé ovce a tam řešili vadu fabie.jsou tam vadně vyrobené nosníky takže do nich zatéká voda s předního okna do prahu.jakmile se ucpe díra v nosníku prahu ,třeba blátem nebo,sněhem tak voda nemá kam vytékat tak to teče do auta.majitel to raklamoval až u výrobce a tam tvrdili že to tak má být ale z výzkumného ústavu má doklad že jde o vadu která narušuje strukturu a nosnost vozu protože tam již po roce vznikla koroze dutin nosné části.Takže nebrat fabii 2generace protože se za 5 let rozpadne a škoda pak vyjela s faceliftem podezřele brzo??

2010-04-08 08:39:33

Známý teď T603 restauruje, jiný známý dovezl z Itálie (!!) Tatraplán v super stavu.. Já mám jako hlavní hobby motorky, ale vždy mne fascinovalo Porsche 928, tak stojí v garáži - v dobrém stavu co se týká důležitých věcí aby mohlo spolehlivě jezdit, ale jinak by nějakou investici chtělo, no ale mám taky nový barák, znáš to. V8, 4,7 litru, 300 koní, 385 Nm, omezovač na 250 km/h - kouzelné svezení.

Ty máš Omegu 2000, uvažuju časem o téhle poslední verzi, hlavně kvůli korozi - má to nějaké typické vady nebo je něco, na co je třeba si dát při koupi pozor?

2010-04-08 09:04:33

KORODUJE JAKO KAŽDÁ OMEGA LEMY A ZADNÍ DVEŘE.JE TO DIVNÉ ,PRÝ JE PIZINKOVANÁ OSOBNĚ MÁM MODEL 2000 S MANUÁLEM.JINAK POSLEDNÍ MODELY 3,2 JEN AUTOMAT.JINAM MĚ TO JEZDÍ FURT 4 ROKY A 50000KM 3 MENŠÍ PORUCHY. SLABÉ STRÁNKY TEČE OLEJ POD VÍKAMA VENTILŮ A HLAVNĚ VĚTŠINA MÁ PŘETOČENÉ TACHOMETRY? VIDĚL JSEM ODRBANOU OMEGU S 47000KM! TOŽ NEKUP TO.POZNÁ SE TO VĚTŠINOU KDYŽ ČÍSILKA NESEDÍ KRÁSNĚ V ROVINĚ JINAK OSOBNĚ MĚ ODĚŠLO SERVO ALE TO BYLO V ZIMĚ A TOČIL JSEM TO OD DORAZU K DORAZU NATVRDO TAK SE SEKLO V KRAJI .PAK HODNĚ ODCHÁZÍ ČIDLA NA KLICE VAČKY A TEPLOTY A PO 1600000 MÁ BÝT HYN KAT A LAMBDY.ROZVODY SE MĚNÍ PO 96000KM..........SPOTŘEBA NA 3,0 U MĚ V POHODĚ 8-9 MĚSTO A OKOLÍ.DOVOLENÁ 7,2L

2010-04-08 10:35:00

Ta koroze mne zaráží, taky jsem myslel že to má pozink. Kdysi jsem měl 16 let staré Porsche 924, nebyl to pozink ale spíš kadmium, takový zlatavý povrch, přes to lak - po té době tam nebyl ani náznak koroze a karoserie i lak byly jako když to vyjelo z továrny. Myslel jsem že poslední Omegy taky drží, pokud ne, asi to přehodnotím a budu udržovat tu svou..

Kdysi jsem měl Omegu 3000, to bylo ještě Áčko, řaďák šestiválec, originál snížený podvozek, lepší motor jsem od té doby neměl..

2010-04-09 09:23:26

Ten 6V z omegy A si vzal taky do práce lotus a vytvořil nejrychlejší limousine té doby prý fičela 298km!! S korozí je to těžké nemyslím že dnes 7let po ukončení výroby se narazí jen obtížně na omegu po slušném majiteli a bez oprav kastle .prostě jakmile se omega odře tak hnije a pokud se majitel nestará tak je to to samé a viděl jem prohnilé i audi ,bmw,mercedesy,ovšem nejhorší škody.Služebáky jezdí co to dá a bez kvalitní údržby to nejde.Nedávno byla omega 3,2 stříbrná na s-bazaru za šílených 245000kč.ovšen 70000km a 1 majitel ji koupil a garážoval a jak psal vše doloží a potvrdí a dá záruku a nevím co psal mobil přímo na sebe a dával ruku do ohně za svoje auto.pokud to bylo tak .nestyděl bych se připlatit.ovšem tato nabídka rychle zmizela a další se hned tak neobjeví.málo kdo prodá kvalitní a dobré auto Na netu je spousta omeg a nejde vidět korozi takže to nebude tak šílené nechtěl jsem plašit.Zase má omega slušné prodejní ceny, ovšem narazit na stroj po prvním majiteli bude zřejmě z říše snů .Japonci mají asi nejlepší antikorozní ochranu ovšem ceny dílů jsou jak na s-classe.měl jsem mitsubischi eclips a čudlík do podběhu za 70)omega 5kč) a filtr na vzduch 1600kč.rozvody 17000kčale 14let ani trocha koroze.takže si člověk nevybere.Pokud jde o porsch to je kapitola sama pro sebe .dlouhodobě jsou porsche nespolehlivější auta po 5-10-15 letech kde se jiné sypou porsche stale jede.je to ikona a hlavně se majitelé o své milačky starají Osobně jsem zachytil korozi při prvím náznaku a nechal to opravit od profíka za 2500 a mám 3roky klid.letos začali dveře tak to opravím .jinak to jede a jede.Osobně myslí že je jedno o jakou značku vozu jde a jestli má v ADAC dobré preference pokud je to ojeté auto tak jde o štěstí a zkušenost kupce aby nekoupil vranu ze šrotáku.

2010-04-09 09:55:25

Omega Lotus je můj sen a jednou bych ho chtěl a budu si ho hýčkat. Ale i Omega 3000 byla skvělá, perfektní jízdní vlastnosti, výkon a hlavně krouťák, přitom spotřeba málokdy přes 10 litrů, kdysi jsem s ní otočil Anglii a byla to jedna z mých nejhezčích jízd. Vyměnil jsem ji za BMW 530 a byl to krok vedle - slušný výkon, horší krouťák, spotřeba i stabilita, méně místa uvnitř, na druhou stranu vyšší komfort odhlučnění apod.

Porsche 928 byl kdysi Rolls Royce mezi sporťáky, úžasné jízdní vlastnosti, výkon, krouťák, podvozek a rozložení hmotnosti nemají chybu, spotřeba kolem 10 litrů ale když se opravdu jede, jde výrazně nahoru. Ze 100 na 150 zrychluje stejně jako ze 170 na 220 a nebýt omezovače, jel by snad 280. Když jsem ho kupoval, byl jsem opatrný a říkal si jak je to živé auto. Když jsem poprvé přidal víc, kolem 4000 ot se razantně změnil zvuk a nějaká obrovská tlapa mne chytla za lopatky a vystřelila vpřed, byl jsem dost v šoku. Vloni jsem jel po dálnici asi 120 v koloně, podřadil na 3 a vyrazil k předjíždění. Po chvíli jsem cítil, jak zadní kola ztrácejí adhezi a auto lehoulince plave, naštěstí se to dá krásně kontrolovat. Bylo sice vlhko a zima, ale i tak mne to dost překvapilo. Při 240 jde pustit volant a je slyšet jen vítr a vzdálené hučení motoru, jinak je auto naprosto stabilní a jako by stálo a někdo posouval krajinou... To je ale příběh, který sem nepatří..

2010-04-09 10:45:46

No proč né.porsche je ikona a nikdo s krví ředěnou GM se snad nepohorší.můj sen je také omega lotus a nebo porsche.Porsche je bohužel dostupnější, origoš lotus nevím ale jěště jsem ho neviděl než na fotce.Moje 3,0 jezdí v pohodě do 10l na štreky 7,5?

2010-04-09 11:06:24

Lotusů Omega je na mobile.de několik, 20-35000 Euro...

2010-04-09 13:32:02

TO JE ALE ZAHRANIČNÍ SERVER.TOŽ SU ZAČÁTEČNÍK A ZATÍM SE SAMOSTETNĚ MOC NEPOUŠTÍM DO SAMOSTATNÝCH AKCÍ PROTOŽE MÁM STRACH ŽE POMAČKÁM NECO ŠPATNĚ A ZAVAŘÍM POČÍTAČ COŽ JSEM DOKÁZAL CCA 14 DNÍ PO KOUPI.ALE RAD BYCH SE KOUKNUL NA CIZÝ VEBY AUT .AJ NĚJAKÉ MAŠINY TŘEBA LAMBO,LOTUS,PORSCHE.ATD POKUD NECHÁŠ ODKAZY POKUSÍM SE TAM DOSTAT.TED SKOUKNU TY OMEGY


Odpovědět