Fórum - Téma


Insignia - prý odchází diferenciál


Fórum Insignia Insignia - prý odchází diferenciál

Informace o modelu: Opel Insignia

Diskuze o vozidlu

2011 Insignia 1.8

9 fotek  |  6 servisních knížek  |  55 diskuzí

Výkon motoru 103 kW (140 PS) . Točivý moment: 175 Nm (129 ft/lb) . Hmotnost 1 675 kg. Palivo benzín + LPG. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, A18XER.


1  2

2015-10-15 16:35:44

colommbo: to logiku má ako meniť celú naplň

2015-10-15 16:41:51

Ještě bych s dovolením citoval Kopejdu z toho vlákna:

"Interval výměny oleje u převodovky M32WR/C je stanoven na 60 000 Km. Použitelný GM olej je změněný v roce 2012, kdy se začali objevovat problémy s ložisky na tento: GM 1940004 Nový olej vychází z italského oleje TUTELA SAE 75W-85 API GL4 (je stejný) a dále jsem našel olej, který němci vyvinuli specielně pro tyto převodovky později a je doporučován pro výměny. Je to FUCHS TITAN Sintofluid 75W-80"

Podle tohodle by se měl pravidelně měnit a je lepší ten žlutý, nebo ne? Kde to bylo zjištěno a je napsáno, když Opel servis to neví?

A tu hladinu oleje zkontroluju přes ten kontrolní otvor jak? Je tam nějaká ryska nebo jak?

Dík za trpělivost, moc se v tom nevyznám. Mám proto strach, aby mě někde v servisu nenapálili nebo naopak oni neudělali nějakou zásadní botu.

PS: Odpověď z druhého Opel servisu: "Dobrý den, U vozidel Opel Insignia není předepsána výměna převodového oleje. Jedná se o stálou náplň. ""

Takže další servis to samé, nemusí se měnit

2015-10-15 17:01:24

ludva10: Počkej na Kopejdu, já už napsal vpodstatě všecko... Jak má Insignia řešenu kontrolu a doplňování oleje do převodovky, to netuším, ale ryska určitě žádná nebude. Kupř. u Omegy se olej doplňuje kontrolním otvorem až do úrovně cca 9mm pod spodním okrajem otvoru. Tak nějak se domnívám, že převodovka bude +- stejná jako v Michalově VeCe a on to dělal, tož snad si bude ještě pamatovat a poradí podrobně...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-15 19:26:45

ludva10: Je potřeba koupit 3 litry oleje v celkové ceně do 800 Kč. Je to jedno jestli GM nebo Tutela - jsou to identické ŽLUTÉ oleje.

Výměnu zvládne běžný domácí kutil úplně v pohodě. Převodovka M32WR má tři šrouby na imbus klíče. Na diferenciálu je vypouštěcí, vepředu na víku je kontrolní a nahoře vedle domku řazení je nalévací. Po vypuštění oleje (100% červeného spáleného hnoje) a cca 2 hodinách vykapání, se vypouštěcí šroub uzavře a napouštěcím se do převodovky nalije 2,6 litru nového oleje. V tomto případě se kontrolní šroub nepovoluje, bo je v místě, které určuje stav náplně o hodnotě 2,4 litru. Tato náplň je nedostatečná, nejsou smáčeny ložiska horní předlohové hřídele.

Obrázky i s popisem výměny najdete u mě v profilu: http://www.club-opel.com/...mages_category.php?id=179

Olej kupte buď v Oplu nebo na netu...... Hlavně ŽLUTÝ

Zde na olejářském fóru jsem to loni řešil a v jednom příspěvku je odkaz na jiné oplí fórum, kde jsem to řešil také. Ten odkaz sem bohužel nejde vložit přímo.

http://www.oleje.cz/forum/post93943.html#p93943

2015-10-15 21:31:57

kopejda: Díky moc za všechny rady, hlavně ochotu poradit i po telefonu

PS: Samozřejmně díky všem za rady. Jsem rád, že ještě existují ochotní lidé.

2015-10-19 21:41:04

Tak dneska v Oplu koupený originál GM 1940004 -3 litříky ( jednen litr á 469,- Kč ). Malinko mám strach , proč na obalu je psáno, že je to až pro převodovky od roku 2012. Trošku se na mne i dívali divně, proč chci tento, když do roku 2012 jim to ukazuje jiný. Nadruhou stranu ale v druhým Oplu, kde ho neměli skladem říkali, že do roku 2011 neudělám chybu ani s červeným ani s tímto, ale že od roku 2013 je předepsaný ten nový.

A jinak barva se nezdá žlutá, ale spíš taková žluto-hnědo-červená. Teď už to pod umělým světlem nenafotím, bylo by to zkreslené, dodám fotku tedy zítra nebo ve středu.

2015-10-22 15:39:43

Ahoj,

Tak jsem se konečně dostal k tomu vyfocení barvy oleje. Vypadá spíš takový červeno-hnědý, takže originál GM asi nebude totožný se žlutou Tutelou.

2015-10-22 15:44:54

ludva10: Na obrázku vypadá jak dobré slámové... Jaké to má buket, synku...

2015-11-03 14:09:42

Tak podávám report o výměně oleje v převodovce.

Také jsme vypustili pouze cca 1,5 l starého oleje, ale kupodivu byl pěkně čistý a čirý. Nového jsme nalili tolik, až začal vytékat z kontrolního otvoru a pak dolili navíc ještě 0,2l. Celkem jsme tam tedy nalili 2,3 l nového oleje GM 1940004 ( holt tam zůstalo nějaké množství starého ). Po měsíci ježdění mám přijet, otevřeme kontrolní otvor a uvidíme kolik vyteče, podle toho zase dolejeme, aby bylo 0,2 l navíc. Nějakou změnu na řazení zatím nepociťuji, tak snad vše bude OK.

Jinak dneska jsem si všiml divné věci - jelikož byl špatný signál rádia, tak jsem ho vypl. A při rychlostech kolem 50-90 km/h se zepředu vozidla objevuje takový jakoby ševelící škrabací zvuk, jakoby třeba malinko přibrzďoval kotouč. Když ale přibrzdím, zvuk se nemění. Tak doufám, že to s převodovkou mít souvislost nemůže - dělá to i když vyřadím, i když zhasnu motor. Nebo možná nějaké ložisko? Ale ten zvuk je opravdu potichý, možná zbytečně sejčkuju.


Odpovědět

1  2