Fórum - Téma


Insignia 2.0CDTi 118kw - tlak oleje motoru


Fórum Insignia Insignia 2.0CDTi 118kw - tlak oleje motoru

Informace o modelu: Opel Insignia


1  2  3  4  5

2016-01-03 20:35:44

ma už niekto nejaký recept ako sa dá toho zbaviť ? lebo už sa my to objavilo znovu od leta ale jedno som si všimol zasa je cca 5000km do výmeny oleja teda ci to nespôsobuje naozaj ten olej alebo filter ????? pouzivam GM dexos2 5w-30 a filter tusim mann

2016-01-04 18:34:33

jean: ja tam mám taky filtr man

2016-01-04 18:41:09

snedovicak: Dík, zatiaľ konštatujem 3x preblikávanie kontrolky, 3x man filter. Začínam mať podozrenie.........

2016-01-04 20:57:00

po tom co som čítal na poľskom fóre, že to spôsobuje stvrdnuté tesnenie medzi sacím potrubím olejového čerpadla(to čo je vo vani) a olejovým čerpadlom, idem ho v piatok vymeniť. za stvrdnutie(a následne prisávanie vzduchu, keď je zima a olej je hustý pri prvom štarte, trvá dlhšie kým čerpadlo natlakuje systém a motor ide chvíľu nasucho, záleží aká je zima) môže vraj DPF filter, pretože pri procese vypaľovania sa dostáva nejaké množstvo nafty do oleja. takže viac procesov nedokončeného vypaľovania filtra(krátke trasy) + interval výmeny oleja 30000 km = tesnenie tvrdé ako plast

za hlásenie "nízky tlak oleja zastavte motor" môže aj olej a filter, keďže po výmene na dexos 2 sa mi doba svietenia tejto hlášky pri rovnakej teplote skrátila na 1 sec.(viď môj príspevok na prvej strane), ale zo znižujúcou teplotou sa táto doba predlžuje(motor ide dlhšie nasucho kvôli prisávaniu vzduchu olejovým čerpadlom ).

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-01-04 21:30:12

smarty: To už tady proběhlo na konci první strany. Vysvětlovalo by to zadření některých motorů. každopádně to není nijak závratně drahá oprava a dá se to udělat v pohodě doma.... Za zkoušku to určitě stojí, alespoň by se to ověřilo v praxi.

Kdo do toho ze zdejších půjde??

2016-01-08 10:32:43

smarty.Daj vediet či pomohla ta výmena tesnenia a dlžku opravy.Som sa na to pýtal v servise a tvrdia my že to tým nebude.

2016-01-08 12:06:56

Oil Man filter to bude. Môj typ. Ako som napísal: ročné VW golfy najazdené cca 5 tis. Km. A robili to po výmene oleja a filtra. Nemohli mať tu spomýnané tesnenie stvrdnuté. Ale tiež sa môžem mýliť.

2016-01-08 12:56:53

Bude me cekat behem mesice vymena oleje,tak zkusim dat bosch a uvidime.

2016-01-08 13:02:27

snedovicak: skús Činu. Bosh a Mann môže byť to isté.

2016-01-08 13:10:28

pater77: Určite budem informovať ako sa to správa po výmene toho tesnenia, ale robiť mi to bude až v pondelok, keďže bude tam treba zhodiť časť výfukového potrubia a možno aj niečo z nápravnice, aby sa dostal v pohode k vani. Ja som presvedčený o tom, že za to môže to tesnenie, pretože sacie potrubie oleja(to čo je vo vani) nieje nijak pevne spojené s olejovým čerpadlom, ale je len k nemu pritlačené cez toto tesnenie. A potom som o tom čítal na poľskom fóre, kde to menil snáď každý čo mal tento problém(keď nájdem pošlem link).

2016-01-08 13:46:42

link na poľské fórum o tejto téme:

https://translate.google....9%26t%3D13314&prev=search

http://www.opel-insignia....viewtopic.php?f=9&t=13314

myslím, že na 20tej strane sú fotky z rozobratej vane.

2016-01-08 15:39:44

Tak som to polske forum prečital ohladom nizkeho tlaku oleja za studena a pochopil som to tak ,že ked auto chcete vlastniť dlhsiu dobu a hlaška tam je, tak tesnenie bude treba vymenit. Celkovu sumu tam pišu 700-900 PLN čiže 160-200eur.

smarty ide tesnenie vymenit tak nam da vediet a uvidime ako to je.

2016-01-08 21:50:02

Toto som našiel, je to zo Škody Superb. Neviem či taký hriadeľ má Insignia, alebo čo vlastne poháňa v Insignii olejové čerpadlo..... Vie mi to niekto povedať?

Ďalším problémom je modul vyvažovacích hriadeľov, ktorý je slabinou aj v Passatoch B6 (B5.5) či Audinách s motormi 2,0 TDi. Väčšinou po 150 000 - 200 000 km sa začne výraznejšie prejavovať opotrebovanie šesťhranného hriadeľa, ktorý poháňa z modulu olejové čerpadlo. Nadmerne opotrebovaný šesťhranný hriadeľ sa začne tzv. pretáčať, čím slábne/zlyháva mazanie olejovým čerpadlom. Postupne sa však hriadeľ pretočí úplne a následne prestane mazať olejové čerpadlo. Dôsledok pre motor tak býva neraz fatálny, obzvlášť ak sa okamžite po rozsvietení červenej kontrolky mazania nevypne motor. Odporúča sa preventívne po 100 000 km vymeniť šesťhranný hriadeľ a po ďalších 100 000 km aj celý modul s protikusom k šesťhrannému hriadeľu

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-01-09 10:40:21

jean: O kousek výš je obrázek čerpadla...... Vnitřní kolo je přímo nasazeno na klikové hřídeli, která jím prostupuje a pokračuje skrz gufero čerpadla, pak kolem rozvodu a na konec hřídele se montuje řemenice která pohání alternátor, klimu atd....

Tedy když by se to v osazení protočilo, bylo by nutné vyměnit celý klikový hřídel.... Ne jako u VW šuntu, nějakou mezikusovou rozvodovku v motoru..... U staršího typu je řetězový pohon hřídele čerpadla, u novějšího je pohon ozubenými koly a jsou přidány vyvažovací hřídele...

VW and Audi TDI oil pump failure and balance shaft FAQ

Here is more info on this issue and video examples. Here is the DIY procedure.

2016-01-09 16:47:46

kopejda: Díky, díky. Ešte to potrvá než so mňa bude opelMechanik. Ale čítal som na nejakom, niekde už neviem kde, že dávali menej kvalitný olej do motora a všetko bolo OK a keď prešli na olej, ktorý tam mal ísť vtedy im začala presvecovať kontrolka oleja na voľnobeh. A vraj to robia aj trocha zasvinené sitká nasávacie u motorov, ktoré už niečo majú najazdené.

Ja som tak zvedavý až to niekto poriadne rozlúskne. Normálne mám chuť rozobrať svoju Klaudiu jak som zvedavý. Keby som mal kde už ju rozskrutkujem aj keď nemám tie problémy z olejom. Ešte raz dík.

2016-01-10 13:06:44

kopejda: No ak je tam až také jemné a malé sitko ako je zobrazené na videu, tak to budem musieť rozobrať Klaudiu a vymeniť ho za nové. Aj keď nemám stým problémy, tak práve preto ho v lete vymením.

2016-01-12 00:13:27

Tak gufero vyměněno stálo 19€u opla práce bylo dost celkem pakarna ale nojo .Musel vejfuk dolu plasty a bacha na šrouby mezi setrvakem a blokem setrvak je vybranej aby se dalo na ně dostat .Od výměny několik ranních startů i mínus a dobrý tak jsem rád tak filtram a olejem to není to je přeci blbost pokud olel splňuje specifikaci tak je to cajk a man si myslím že je minimálně dobrej jako originální.

2016-01-12 00:21:00

tspg2409: U filtru leda, že by byla vložka špatně nasazená...ale sám jsem se přesvědčil u oleje o tom, že i když splním viskozitu, specifikaci a kdovícoještě, tak u oleje od jednoho výrobce mi na polovině km mezi výměnami, začaly při ranních startech cvakat hydrostavy a celkově ten motor nebyl na poslech dle mého... Hned se olej vyměnil (zkusmo) za jiný od jiného výrobce a problém byl fuč, takže ten už tam nenaleju nikdy

Každopádně dobré vědět a pro budoucí majitele Insignií tím spíš, s čím mají počítat

2016-01-12 07:15:57

tspg2409: Daj vedieť aj po roku, keď vymeníš olej. Či ti to ide. Nezabudni na nás.

2016-01-12 17:36:40

Tak už to mám aj ja za sebou. Tesnenie som kupoval v opel Žilina a stálo 17,22 euro. Staré tesnenie bolo stvrdnuté a na dvoch miestach navyše prasknuté. Robota ma vyšla na 120 euro, olej GM dexos 2 + tmel na utesnenie vane 40,43 euro. Dúfam, že sa podarilo a už mi to nezasvieti. Zajtra ráno ma čaká prvý studený štart, tak držte palce .


Odpovědět

1  2  3  4  5