Fórum - Téma


Insignia 1,8 103Kw namontování LPG


Fórum Insignia Insignia 1,8 103Kw namontování LPG

Informace o modelu: Opel Insignia



2016-06-10 16:00:30

Ahoj,

chtěl bych se zeptat, vyplatí se do insignie 1,8 103Kw domontovat LPG? Nevím jestli tím nezničím motor nebo jiné součásti na autě.

Chtěl jsem si ho nechat namontovat ve firmě v Neptun Harfa.

Děkuji moc

2016-06-10 16:28:13

Zalezi kolik km najedeš,jak dlouho si auto chceš nechat.. U tohoto motoru už doporučují přimazávání (JML,FlashLube.....) To by ti měli vše vysvětlit v montážní firmě. Počítej cenu od cca 25000Kč = při ujetí cca 30000 km jsi na nule.

2016-06-10 18:47:22

omega123: maj tam samy dobry firmy (systemy plg) takze za me

ja jdu do sve žirafy dat lpg taky - bude to STAG - mam s nim velmi dobre zkusenosti i z BMW - coz samo o sobe je unikum, motor M54 je velmi citlivy na elektroniku a Stag to ukociroval jako nic.

Navic ma trvanlive a pritom cenove prijatelne vstrikovace, narozdil od BRC systemu napriklad.

System lpg si vybirej podle toho kde vsude ho delaji a kam jezdis. Abys nezustal odkazan na servisu co bude 100km daleko.

2016-06-13 07:17:17

Ahoj. Já mám v přesně tom samém motoru také STAG a naprostá spokojenost. Už jsem na něj za 2 roky najel 40 tisíc bez problémů. Už ho mám dávno zpátky a už bude jen vydělávat

2016-06-21 23:07:38

ludva10: Ahoj, můžu se prosím zeptat, je možné, že když chci předjíždet tak to jde stěžka, moc se jí nechce táhnout, máš to se svojí insignii také? Když tam máš LPG klesl ti výkon?

Děkuji

2016-06-22 01:08:40

omega123: 103kW na cca 1800kg neni zadna hitparada. to je treba si priznat. Na toto bylo treba myslet drive. "Problem" provozu auta na LPG je nasledovny: ECU motoru nevi, ze jede motor na palivo LPG coz je problem. Proc? Protoze LPG ma o dost vyssi oktanove cislo nez BA95, je nekde na urovni 105.

ECU si mysli ze je na BA95 s nizsim oktanem a tomu odpovidaji benzinove mapy - rano se na to startuje atd... ECU si zapisuje korekce a po ohrati najednou bum z niceho nic jedes na neco jineho. S timto by se jeste jednotka srovnala... mame jeste cidlo det. spalovani atd atd.

Jenze tu je dalsi problem: LPG hori podstatne DELE nez BA95. Takze by potrebovalo byt o neco drive zpaleno - tzv. predstih. To vse se ale necha resit. Dnes uz se toto vsechno vi, existuji na to "kouzelne krabicky" atp.

Vykon na LPG? Realne JE VYSSI Diky pomalejsimu horeni je vsak NIZSSI kroutak = vyssi spotreba. Pokud je zplynovani skutecne dobre nastaveno pak auto jede LEPE! Nutno vsak priznat ze vetsina dilen nastavuje tzv. optimalni krivky podle LS, coz je spatne. Na kazdy pad na mot. brzde namerite vyssi vykon ale i onen mensi kroutak.

Zitra jedu pro novy vyfuk a hned na to na montaz LPG do sve Žirafy. LPG je pecka a pri te zlodejske cene BA je snad i hrichem nejezdit na "alternativu". Dnes uz LPG velmi dobre davaji i Turbo motory. Jediny problem jsou primovstrikove motory = chlazeni/zapekani ale i to jde resit i kdyz za cenu snizeni navratnosti lpg.

2016-06-22 02:25:56

biggest: MOc děkuju. Myslíš, že se do tohoto motoru LPG vypaltí? V Praze ho chtějí za 22tisíc + 1500,- až 5tisíc za připmazávání

2016-06-22 16:36:49

LPG nemontovať. Mal som v troch vozoch. Dokonca ani ako taxi sa to nevyplatilo. Zisk nepokril stratu času a ostatné. Oplatí sa to iba ak by si mal ZIL kde spotreba benzínu na 100Km je 100 litrov. Pri tak nízkej spotrebe ako má opel je návratnosť v nedohľadne. Nimdy sa ti náklady nevrátia. Vyber si ZIL, potom sa to oplatí montovať.

2016-06-22 16:58:34

omega123: Realny provoz dnesnich LPG systemu je asi takovyto:

a) nechas namontovat LPG

b) po 1000km prijedes na serizeni, kdyz to sou babraci tak prijdes drive a ne jednou, nekdy proste trva nez si to sedne, do 3 pokusu by se to ale melo podarit i pseudoplynarum.

c) jezdis rok do kontroly tesnosti lpg - kontrola za 200 az 300,-

d) totez musis mit pred EM/STK - ne starsi tusim 2 ci 3 mesicu - zjisti si, je vhodne to sesynchronizovat, aby si neplatil 2x rocne a zbytecne...

e) ted uz zavisi od systemu co si zvolil - jsou znacne rozdily v trvanlivosti a spolehlivosti - to se tyka zejmena VSTRIKU - je hrca vyrobcu. Ceny rozdilne a trvanlivost taky o parametrech jako je rychlost a presnost by se dala napsat disertacni prace.

f) ja volim STAG protoze zplynovace maji super, jejich ridici jednotky umi skoro vsechny typy vstriku - i kdyz ne kazdemu motoru onen vstrik vyhovuje! a zbytek dilu? o nem nevis ze je vozis.

Ja jezdim na LPG uz cca 10 let, rocne najedu od 30 do 60 tkm. Navratnost pri soucasnych cenach je do 20tkm - zbytek je na tobe. Vsak umis pocitat... spotreba na BA95 je x, spotreba na LPG +2litry, cena polovicni, cena porizeni... a navratnost reknou najete km.

Ad tvuj konkretni motor: vim o mnoha lidech co maji 1.8 103kW v LPG a zadny problem. Primazavani staci podtlakove s cenou do 2000,- urcite. Elektronicke je zbytecne - je urceno pro TURBO motory s pretlakem v sani. Ad cena lpg - neumim se vyjadrit nevim jaky system chces.

2016-06-22 21:32:48

Taky LPG maximálně doporučuji. Mám ho už na třetím autě, celkem najeto cca 350 tisíc km, takže když počítáš 1-1,5 Kč úsporu, to je teda peněz..... Návratnost je cca po 25 tisících km. A pro mne další výhoda jako OSVČ - neplatím silniční daň = 3 tis. ročně = další výrazná úspora. Já dal za instalaci Stagu cca 25 tisíc s nádrží místo rezervy+ přimazávání. Nutno počítat, že nádrž má trvanlivost 10 let od data výroby, takže se pokusit pohlídat, aby nebyla několik let stará. Na Vektře jsem už kupoval novou, auto mám 11 let. U Insignie mám také raději přimazávání ventilů, ač v servisu říkali, že by to být asi nemuselo.

2016-06-22 21:38:58

i ja LPG doporucuji dost penez usetrim jinak bych musel omegu prodat

2016-06-23 08:26:28

Omega123 neviem, pozeral som že nemáš nový voz. LPG ti rozpustí všetky usadeniny vo valcoch, čím ti vznikne vôla. Tiež ventili budú trpeť, predpokladám, že po čase dosť krátkom tam bude tiež vôla. Ja z vlastných skúseností by som LPG dal len na voz čo má najazdené max. 15-tis. Km. Prvé nadšenie z LPG u mňa vystriedalo vždy neskoršie sklamanie. Po troch vozoch čo som prerábal na LPG vravím Nie! A na jazdený voz už vôbec Nie!


Odpovědět