Fórum - Téma


Hýbající se řadící páka


Fórum Insignia Hýbající se řadící páka

Informace o modelu: Opel Insignia

Diskuze o vozidlu

2011 Insignia 1.8

9 fotek  |  6 servisních knížek  |  55 diskuzí

Výkon motoru 103 kW (140 PS) . Točivý moment: 175 Nm (129 ft/lb) . Hmotnost 1 675 kg. Palivo benzín + LPG. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, A18XER.



2016-05-31 17:44:59

Ahoj. Dnes jsem si při pojíždění po uzavírce do jednoho pruhu na dálnici D5 všiml, že po ubrání a přidání plynu na 5 rychl. stupeň se páka hýbne tam nebo zpátky. Tak jsem to pak zkoušel podrobněji a děje se to pouze na 1. a 5. rychl. stupeň. Samozřejmně jsem se to tady snažil hledat, našel jsem diskuzi o vrzání v převodovce a tam odkaz na nějakou tu slovenskou diskuzi, kde se píše o axiálně radiálním ložisku. Ale moc z toho chytrej nejsem a když jsem hledal na googlu, tak tam se v diskuzích o jiných autech píše, že je to třeba silenblok motoru nebo většinou že je to normální a není to třeba řešit.

Jaký na to máte názor vy? Jinak dle rady Kopejdy vyměněn olej v převodovce v cca 100 tis. km s přelitím 0,2l.

Moc díky

2016-05-31 17:46:42

2016-05-31 21:11:25

Unavené silentbloky motoru nebo převodovky (vůle v uložení).

Nebo zkusit seřídit mechaniku řazení.

2016-05-31 21:22:14

beny9700: Díky. To jsem právě v těch diskuzích vyčetl. Ale v pár článkách bylo ( např. http://prevodovka-opel-m3...ode.sk/otazky-a-odpovede/ třetí odstavec ), že je to problém převodovky.

To by tedy být neměl? I když to dělá jen na 1 a 5?

A s problémem, kdy mě při plném rejdu doleva cvaká někde v levém kole ( zřejmě homokynetický kloub ) by to nejspíše souviset nemělo?

Moc díky za každou radu a názor.

Jinak nejeto mám nyní cca 112500 km.

2016-05-31 21:40:00

ludva10: Vadný (vůle) vnější homokinetický kloub se většinou projevuje rázy či klepáním při záběru v plném rejdu na OPAČNOU stranu, než je vadný kloub (tedy při jeho větším zatížení)...

2016-05-31 22:05:17

Nj, pokud je to M32, tak to spíš vypadá na problém převodovky.

Já mám F40 a i když je najeto přes 130 000 km, žádný pohyb páky nemám.

To cvakání při rejdu vypadá na klouby, ale je to dost brzo.

2016-05-31 22:09:18

http://prevodovka-opel-m3...-lozisk-v-prevodovke-m32/

Nic radostného.

2016-05-31 22:43:53

colommbo: začalo to opravdu v plném rejdu na stranu toho kola, teď už to dělá i když není úplně plný rejd a trochu už to dělá i při opačném rejdu.

beny9700: Já mám rok 2011, každopádně co tam píší je trochu zarážející. Tak málo km? Můžete prosím napsat postřehy o tomto jevu a kolik máte najeto, kdo máte stejnou převodovku? To abych to snad raději prodal. Díky.

2016-06-01 10:10:28

No výrobce nechápu, navíc si dělá potenciální problém. Protože pokud s tím někdo bude hůř zacházet, může mu převodovka odejít ještě v záruce.

Dřív převodovky při výměně oleje (i když tvrdili, že je tam trvalá náplň) a normálním zacházení většinou přežila auto.

První calibra 245 000 km, převodovka ok (už je pryč, sežrala ji rez). Mám druhou calibru 2,5 V6 a najeto přes 200 000 km, převodovka ok. Na popojíždění OI 1,8T, najeto 270 000 km, převodovka ok (jen výměny oleje).

Nerozumím "úsporným" opatřením za každou cenu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-01 20:09:02

ludva10: U M32 pohyb řadící páky způsobuje pohyb v domku řazení na převodovce, ten pohyb vzniká oddálením a přiblížením hřídelů v převodovce (pohyb způsobí síla tahu a síla brzdění motorem). S prvním a pátým stupněm jde o vrchní hřídel ale je na něm ještě druhý a čtvrtý stupeň. Je otázkou, jestli to tak je. Podložil bych předek (kola ve vzduchu) a situaci nasimuloval. Jeden "jede" na 5tku a druhý sleduje, kde dochází k pohybu. Takto to lze nalézt velmi jednoduše. Když se bude hýbat páka řazení na převodovce, je jasno. Osobně to vidím právě v převodovce, neboť pohyb z řadící páky je přenesen na páku voliče na převodovce pomocí dvou lanovodů. Konce lanovodů jsou opřeny na držáku na převodovce a na druhé straně na spodku konzole řadící páky na středovém tunelu. Zde je jasné, že případný pohyb agregátu s převodovkou vůči karoserii vozidla, neovlivní pohyb řadící páky uvnitř vozu. Toto se děje u starších vozů Opel, kde je systém přenosu řešen zapeklitým systémem táhel a kloubů.

2016-06-02 21:05:03

Tak všem díky. Tak podle Kopejdy ( za to dík ) provedena v servisu ( jel jsem dneska na výměnu mot. oleje ) zkouška a opravdu se už trochu hýbe rovnou na převodovce. Takže je vůle tam. A také byly vidět kapky oleje na převodovce, tak provedena kontrole oleje v ní. Před 10 tis. km jsem měnil olej, dotáhli se povolené šrouby na převodovce ( což mě dost překvapilo, jací jsou tedy v Opelu lemplové ), kdy jsem přelil o 0,2 l, nyní vyteklo jen 0,1 l , takže dolito zase aby bylo navíc 0,2 l ( budu to muset kontrolovat. Každopádně co teď dál. Dle servisáka je vůle ještě malá a asi by počkal, co to bude dělat. Protože pak by už zbývalo jen auto prodat, sehnat repasi ( s nejistým stavem ) nebo převodovku zrepasovat. Takže asi počkám a uvidím, co se bude dít.

2016-06-06 09:23:48

Ahoj.

Jde to zkusit tedy vyřešit jen výměnou toho jednoho ložiska? Musí se převodovka demontovat z auta a otevřít? Nebo jak toto ložisko vyměnit?

Díky

2016-06-12 19:00:49

Tak včera jsem vypozoroval, že to trochu dělá i na 4.

Takže rekapitulace: páka se hýbe cca 3-5mm na rychl. stupeň 1 a 5 a úplně nepatrně na 4. Ostatní se zdají zatím OK.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-12 21:16:13

ludva10: Na autě to půjde dost blbě a uděláš jen ložiska ve víku směrem ke kolu. Jenže se to bude blbě dělat a skládat. Normálně se převodovka vyndá ven, položí se tou stranou co je spojka směrem dolů a rozebírá se od víka směrem dolů. Na hřídele se dá přípravek který je podrží v sestavené poloze a celá se to vyjme ven. Skládá se to obráceně.

2016-06-12 21:46:35

kopejda: Ted váhám, co dělat. Jestli počkat, co to bude dále dělat ( vůbec nevím, od kdy to dělá, prostě jsem si toho všiml náhodou až teď ) nebo to raději nechat opravit. Co to může stát na práci?

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-12 21:56:21

ludva10: Zeptej se tady: http://zraly.cz/opel/prev...opel-m32-sestirychlostni/

Firma je zdejším partnerem a s opravami M32 mají bohaté zkušenosti.....

2016-06-13 22:40:08

kopejda: Tak mám odpověď:

Dobrý den,

provádíme opravy i prodáváme ložiska. Ceny oprav převodovek M32 jsou různé , dle poškození převodovky, ale nejčastější jsou hlučná ložiska. Tzn. výměna ložisek hřídelí převodovky vychází na cca 20000,-Kč (materiál i s prací) a oprava trvá zhruba 7-10 dnů. U vás pravděpodobně dochází k tomu, že se hřídele v převodovce posouvají, proto se pohybuje i páka. Pokud to k nám nemáte daleko, můžete se u nás zastavit a my posoudíme na místě, jak velký problém to je.

2016-06-14 06:18:39

to jsou taky radosti... Pokud se posouvají hřídele, tak v důsledku nezachycených axialních sil vzniklých ze soukolí se šikmým ozubení. Tedy buď plave hřídel v ložisku nebo celé ložisko i s hřídelem. Tak či onak je to špatně pro zuby na ozubených kolech-jsou více namáhany a pokud by se vůle zvětšovala (má-li ložisko ještě kam uhnout) může dojít až k vypadnutí záběru soukolí.

2016-06-15 13:45:33

To pocukávanie čo je na videu je ešte normálne. Nie je to ideálne ale nie je to ani katastrofa. Vôbec by som to neriešil. Kľudne to takto môže najazdiť aj ďalších 100 000km takže v pohode.


Odpovědět