Fórum - Téma


Hreje sa minusový kontakt na baterke


Fórum Zafira A Hreje sa minusový kontakt na baterke

Informace o modelu: Opel Zafira A

Diskuze o vozidlu

2000 Zafira A 1.6

1 fotek  |  21 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 5300 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X16XEL .



2015-02-07 19:42:23

Zdravím a prosím o radu. Na mojej Zafke sa dosť silno hreje mínusový kontak. Zistil som to po jazde a trvá to už dlhšie.

Servisák mi povedal že je všetko v poriadku a prestriekal to sprejom na kontakty. Žiarovkou pri štartovaní premeral kábel a povedal že je OK.

(Ja som myslel na prechodový odpor kábel - koncovka.) Stále mám dojem že je tam niekde prechoďák lebo štart studeného motora je ako so slabou batériou.

Najskôr to začne strašne tažko pretáčať ale potom to točí rýchlejšie. Ak vás niečo napadne čo to môže spôsobovať tak mi prosím oraďte.Hreje sa kontakt na beterke

2015-02-07 19:46:40

bruno2: A co druhý konec toho kabelu, zkontroloval jej taky...?

2015-02-07 19:52:23

colommbo: No on sa tou žiarovkou pripojil na kontakt baterky a niekde na kostru. Vraj keď som štartovak tak nesvietila a to znamená že je kabel dobrý a nemá prechdový odpor.

2015-02-07 20:13:27

bruno2: Tož ten druhý konec kabelu (připojený na karoserii) zkontroluj sám - jestli není zoxidovaný nebo špatně dotažený. Kabel může být vadný i uvnitř a nemusí to být na pohled patrné. Každopádně hřeje-li se koncovka u akumulátoru, není to dobře.

2015-02-07 20:20:22

colommbo: A dá sa k tomu kontaktu dostať aj bez montážnej jamy?

2015-02-07 20:30:36

bruno2: Já tedy nevím zcela přesně, ale kabel od minus kontaktu na akumulátoru bude krátký a předpokládám, že bude hned někde blízko akumulátoru přišroubovaný na kostru auta, kupř. na podběh, ten nepovede někam bůhvíkam daleko nebo pod auto...

2015-02-07 20:34:28

bruno2: Prostě jdi po minus kabelu od svorky na akumulátoru až na jeho druhý konec a jeho připevnění zkontroluj.

2015-02-07 20:35:39

colommbo: Dík za radu a zajtra sa na to pôjdem pozrieť ak počasie a chrípka dovolia.

2015-02-08 08:37:32

Ahoj je docela možné že pod tím kontaktem kde se ti hřeje může zůstat vrstva oxidace kterou spray pouze zneutralizuje ale lepší kontakt nebude nebo rez karoserie nemělo by se to v tomhle místě moc hřát takže bych doporučil rozpojit vyčistit vše možná i více stisknout svorku třeba kleštěmi a řádně přitáhnout . chyba je určitě v místě kde se to hřeje . Ale pozor pokud nemáš paskartu k vozidlu vymazalo by se ti rádio . A na kartě máš kod

2015-02-08 10:21:01

Jestli se hřeje svorka na baterii tak je oxydace na svorce a na mínusovém kontaktu.Mínus kontakt mechanicky očistit např.ocelovým kartáčem a vyškrábat šábrem nebo nožem vnitřní část svorky.Máznout jemně vazelínou a zapojit zpátky.Určitě se to už hřát nebude pokud není na kabelu svorka lisovaná a není ten problém tam.Pak už nezbívá než vyměnit svorku.

2015-02-08 11:48:29

bruno2: čus něco podobnýho se startováním jsme řešili na tchánově scéniku, prvně to vypadalo na špatnou baterku ale nakonec to byla kostra na kastli.Vyměnili sme ji a starty i ve velkym mraze v pohodě. Zkontroluj kostry pozdotahuj všechny šruby a zkontroluj jestli kabel v očku drží dobře.Ať se ti zadaří čus

2015-02-10 21:46:51

jasne udelej si falesnou kostru a uvidis colombo ma pravdu

2015-03-01 10:26:45

Tak a je po probléme.

Servisáka som prepustil.

Nakoniec som odrezal káble tesne za koncovkami a namontoval tam univerzálne.

Je to síce LTT ale kontakty sú studené a to štartovanie jedna báseň.

Ďakujem za vaše odpovede a odporúčam občas po jazde skontrolovať takú blbosť ako teplotu kontaktov na baterke.

A ešte fotky pred a po výmene.

2015-03-01 11:03:43

bruno2: Řeklo by se minusový kontakt na baterce - taková blbost, ale všecko souvisí se vším. Kdysi ještě s áčkovou Omčou jsem jel na ryby, zaparkoval u vody, asi po čtyřech hodinách jsem se vrátil, klíčem přes centrál normálně odemkl, strčil klíč do zapalování, otočil jím a... úplně mrtvo, nic, tma, nula... Otevřel jsem kapotu, sáhl na svorku minus kabelu a ejhle, velice nepatrně povolená. Povolil jsem matku, koncovku stáhl, znovu nasadil, pokroutil trochu sem a tam a dotáhl a fertig! Čas od času (jednou ročně...?) není od věci koncovky z baterie stáhnout, vše pěkně očistit, zlehka máznout vazelínkou a znova nasadit a s citem dotáhnout. Jen bacha na zakódování rádia.


Odpovědět