Fórum - Téma


Horní miska uložení tlumiče


Fórum Omega B Horní miska uložení tlumiče

Informace o modelu: Opel Omega B



2016-05-18 17:54:28

mám problém po výměně tlumičů. Horní miska pod kapotou co drží pružící jednotku aby nevypadla a nehýbala se při propruženi je moc vysoko. Horní uložení tlumiče leze moc vysoko tak, že horní miska se již nedotýká karoserie. Podložky a vše jsem dal správně tak, jak to bylo. Horní uložení jsem dával nové, po přeměřeni s originálem je ten pryžový kužel na horním průměru cca o 3mm menší. Už jsem vytáhl celou jednu stranu a přeskládal to na původní uložení. Je to lepší, ale přesto to leze moc vysoko. Mám to podložit na tom kuželu? Už jsem hodně nasranej. . Měl jsem po geometrii a celé znovu a nevím jak.

Píšu z mobilu, nedaří se mi sem dát fotky. Jak to řešíte?

2016-05-19 07:01:37

z garáže jsem odcházel o půlnoci a auto stojí stále na špalkách. Horní uložení jsem podložil pásky gumy, ale nestačí to. Chce to víc, tak 10mm, miska pořád leží na první matici jistící horní uložení od tlaku pružiny a ke karoserii má hodně daleko.

Jediné vysvětlení, proč se tak děje, mě napadá jen to, že obě uložení, jak to nové (Ruville), tak to původní (originál Opel) je měkké (nový Ruvile ještě měkčí, protože s tím to bylo horší) a nový tlumič ho zdeformuje natolik, že jeho střed se axiálně posune vzhůru o větší rozměr, než který je limitní pro dosednutí misky na karoserii.

S jakou značkou uložení máte dobré zkušenosti? To podkládání mi jako dobrý nápad moc nepřipadá.

Již foto.

2016-05-19 09:54:42

Podle mě je to správně , ta miska nemá ležet na karoserii , ten tlumič se celý otáčí , miska by vydřela vršek karoserie. Je tam jen do toho aby ti nevypadli tlumiče když auto zvedneš na heveru. Na hupech to nevyskočí , to bys musel jezdit Rally.

2016-05-19 10:10:11

správně to určitě není. Pružící jednotka se otáčí až pod axiálním ložiskem - tedy spodní kroužek ložiska, horní miska pružiny, pružina a celý tlumič (mimo pístnice). Vše od horního kroužku axiálního ložiska včetně pístnice a horního uložení stojí a musí to být připevněno natvrdo ke karoserii přes tu misku horní maticí. Jinak to takto při odlehčení kol (zvednutí vozidla) sjede dolů, než se to opře o plech karoserie.

Prostě jsem asi narazil na zmetkové horní uložení, resp. vyrobené z měkké pryže. A původní je už měkké asi taky, že ho nový tlumič přetlačí.

Tak buď koupím pořádné uložení a budu doufat, že už to bude ok s tím, že to budu asi už na potřetí rozebírat nebo to uložení podložím.

Každopádně mě to už těžce nebaví. Kdo chce vytáhnout pružící jednotku z omegy poslepu, ať se staví, mám to dokonale nacvičené..

2016-05-19 10:57:00

no mam to takhle na více autech a nikde není problém

2016-05-19 11:12:57

podle mě je to špatně. Navíc před výměnou to sedělo na karoserii. Ta miska má stát při točení volantem a stát bude, když bude dostatečně silně přitlačována ke karoserii a bude tak nuceně přitlačovat zespodu horní uložení ke karoserii. To bys při každém rychlejším přejezdu příčného prahu nebo přeskočení přejezdu slyšel ranu od horní misky, jak by narazila do karoserie při poklesu pružících jednotek při odlehčených kolech a jednak hned další, jak by se uložení vracelo do misky v karoserii po tom, co by kola dopadly na zem. A měnil by se tak odklon kola při špatném dosednutí.

Takže máš stejný problém.

2016-05-19 11:29:02

Lítám tady přez přejezd který mě vždy nadhodí asi 90Km/h a žádný rány nejsou. Horní uložení sem dělal asi před 4 rokama a dával sem SKF s Tlumičema Sachs Sport na pružinách Irmsher. Před rokem sem přitáh druhou VB na díly a ta to má uplně stejně , miska je NAD karoserií.

Problém s odkolonem mam na zadní nápravě ( dle geometrie ale v normě).

2016-05-19 11:53:36

žádám majitele omeg, zda by se nepodívali, jak to má být.

A hodně mě bude zajímat názor Venci nebo Kopejdy.

Tázal jsem se jednoho zkušeného mechanika na jiném fóru a ten mi tvrdí to stejné co ty. Má tam být cca 1cm vůle....Pokud je to pravda, tak se s tím morduju zbytečně a nazval bych se debilem.

2016-05-19 14:54:44

tak téma se může uzavřít. Chytil jsem kolegu ve firmě, který má také omegu a tlumiče ještě od výroby. Otevřel mi kapotu a vůle na tloušťku prstu, cca ten 1cm. Takže to zase přeskládám na to nové uložení (mladší guma) a zítra podruhé na geometrii.

Moje hloupost a další zkušenost.

2016-05-19 14:57:42

nevadí , zase jsi o něco chytřejší .

2016-05-19 15:00:34

mirpie: nedávno jsem měnil pružiny na corse C a taky jsem myslel,že je to špatně ..ten vrch je zkrátka s fugou

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-05-19 18:49:53

mirpie: Sice pozdě ale jen potvrzuji zjištěný stav. Když je vše nové, tak je mezera malá, viz. obrázek s benzínovým motorem. Když to má už něco za sebou, tak se misky ještě nadzdvihnou, viz obrázek s naftovým motorem. Obě Omy najdeš u mě v profilu. Přední kola se sjížděla normálně a auta nikam netáhla.....

http://www.club-opel.com/...ll/9852_3109_img_0382.jpg

http://www.club-opel.com/...l/11664_4726_img_0808.jpg

2016-05-19 19:52:51

tak opět přehozeno na nové uložení a auto opět na kolech. Zítra geometrie. Všem děkuji za vyjasnění.

2016-05-19 20:04:47

mirpie: Tož jsem byl schválně kouknout na Omču (2001, 230tis.km na tacho, tlumiče původní) a opravdu to asi bude tak, jak píšou kluci...

2016-05-20 06:44:35

díky za foto.

2016-05-30 07:14:26

mám ještě jeden důležitý postřeh, kdyby to náhodou ještě někdo měnil. Na obrázku výše pozice 2 - horní miska pružiny. Není jedno, jak je vložená ve smyslu úhlového natočení. Při rejdu mi v tom od jednoho kola lupalo, jako když dosluhuje axiální ložisko. Po demontáži a vizuální obhlídce bylo jasno - horní miska dřela o karoserii, viz foto. Ani Etzold se o tom nijak nezmiňuje. Poškozená místa jsem zatřel barvou, po stlačení pružiny a demontáži horního uložení jsem misku pootočil o 180° a zase složil. Již ok.


Odpovědět