Fórum - Téma


Hlučnější motor po vyměně oleje


Fórum Zafira A Hlučnější motor po vyměně oleje

Informace o modelu: Opel Zafira A

Diskuze o vozidlu

2001 Zafira A 1.9

19 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 900 ccm (116 cui).



2016-08-20 21:36:46

zdravim lidy poradí někdo mam hlučnejši motor při vyměně oleje byl tam puvodní olej 10w40 mobil a vyměna za novi 5w40 mobil značka oleje při vyměně oleje dělal se pruplach jak tam byl puvodní olej 10w40 tak motor byl tychejší že by tím olejem by to bílo dik za radu

2016-08-20 21:45:39

karbon: Ahoj, je to možný, 10w40 je hustější olej, 5w40 je řidší, vzhledem k opotřebení motoru lépe vymezí vzniklé vůle hustý olej než řídký. Vrátil bych se zpět na 10w40.

2016-08-20 21:45:41

5x40 tam nepatří to je syntetický očisti všechno nečistoty máš ve vaně výměna na 10x40

2016-08-21 13:15:44

Vobec by si nemal davat 5\40 ked si tam mal 10\40 uz len mozes ist nahor napr. 15\40 uz dole vobec hmmm.

2016-08-21 13:47:24

Ono to není zas tak úplně jednoduché, jak se na první pohled zdá, přátelé...

1. Že 5Wxx byla "plná syntetika", 10Wxx "polosyntetika" a 15Wxx "minerální olej", už nemusí být (a velmi často taky není) pravda.

2. Oleje viskozitních klasifikací 5W40 a 10W40 budou při zahřátí na provozní teplotu motoru plus-minus stejně "husté". Rozdíl mezi nimi je hlavně v "zimním" čísle před W, pětka je ve studeném stavu "řidší" a tedy (rychleji) čerpatelnější.

3. Přechod z 10W40 na 5W40 osobně nevidím jako zásadní problém, důležitější je dodržet specifikace oleje uvedené pro ten který motor (ACEA, API.)

A je všeobecně známo, že některé oleje (i stejných klasifikací) si s motorem prostě "sednou" a jiné příliš nee. Zajímalo by mne, proč a čím se dělal "proplach" motoru a o jaké konkrétně oleje se jednalo před a po výměně. Pokud některý olej motoru vyhovuje, je zbytečné (a jak se nyní ukázalo i poměrně nevhodné) přecházet na jiný.

2016-08-21 14:22:20

colommbo: PRESNE ad 1. dovolim si doplni a zaroven tvrdit ze toto co si napsal uz neni pradva dobre 10 let. Je napr. znamo ze 1.3 cdti - toliko proklinany olej pouzivany Opelem jsouce z dilny Fiatu - je treba zasadne krmit Selenii k tomu presne urcenou a olej menit co max. 15 tkm a neni problem. Pri LL intervalu a nebo jinem oleji se motor sype jak...

u starych aut je treba se drzet oleje ktery tam byl a nevymyslet nic noveho "lepsiho" protoze v tomto pripade byva dost casto pravdou: ze aktivni blbec je horsi nez tridni nepritel. osobne dam radej obycejny olej ale vymenim ho co 8-10tkm nez tam cpat predrazene nesmysle s intervalem 30tkm. a pak uz jen plakat nad zakarbonovanou spousti.

2016-08-21 21:52:47

zdravim nojo pravě jsem chtěl koupit 10w40 ten samí co tam bíl a prodejce mí to nedoporučoval že 10w40 tam nema co dělat že spravně tam ma byt 5w30 ale že je to starší auto tak to taky nedoporučoval mam strach at se něco neposere pravě při te vymění tak auto nemá takoví výkon jak mělo

2016-08-21 21:54:27

biggest: "radej obycejny olej ale vymenim ho co 8-10tkm nez tam cpat predrazene nesmysle"

  • tohle vytesat do kamene anebo vtloukat do hlavy každému majiteli!

2016-08-21 21:55:08

karbon: průplach jsem dělal K2 500ml je to přímo průplach motoru dělal jsem to podle návodu

2016-08-21 21:58:03

karbon: Pohnojit by se nic nemělo, ale příště se raději řiď vlastním rozumem a kupuj, co chceš ty a ne co ti "doporučí" nějaký prodejce. Na oleje 10W40 se, obzvláště u starších aut, jež mají už něco za sebou, jezdí celoročně a bez problémů a Oply nejsou výjimkou.

P.S. Proplachovací K2 neznám a hlavně nebylo to vůbec potřeba, jen vypustit starý olej a nalít nový. Takové a podobné proplachovací vodičky stejně nic nepřinášejí.

2016-08-21 22:05:31

colommbo: zase ten pluplach je dobry šlo to poznat ono se průplach neděla když je stejní olej třeba 10w40 a naliju tam ten sami tak se nemusí ale když se dava jiny 5w40 nebo jiný tak se má propláchnout

2016-08-21 22:16:29

karbon: Takovýto "průplach" skutečně ničemu nepomůže, věř mi... Předpokládám, že se balení toho přípravku přidá/nalije ještě do starého oleje v motoru, pár minut se to potočí a vypustí... Nebo jsi toho měl čtyři litry, vypustil starý olej, nalil K2, nechal pár minut točit, vypustil, vyměnil filtr a nalil nový olej...?

2016-08-21 22:23:06

colommbo: nene nalil 500ml do stareho oleje nechal 5minut běžet motor a pak vypustil tak je to psané v navodu

Venca49  
Václav
2016-08-21 22:24:49

karbon: Dnes se již proplachování nedělá.Dnešní oleje již zamezují usazování karbonu a při včasné výměně se vše vypustí.Jestli je olej 5W40 nebo 10W40 je jedno.Kdysy byl problém s olejem třeba M6A a M6AD.(aditivovaný a neaditivovaný)

karbon: Co myslýš,že se za 5 minut se starým olejem a přísadou vyčistí?Akorát to svinstvo zůstane v kanálech a znehodnotí se nový olej.Je to jen prodejní trik,aby se vytáhly z člověka peníze.jedině propláchnout,když už chceš,tak stejným olejem co tam dáš a ten "proplachovací" nechat na příště.Alespoň je to stejný olej co zůstane v mazací soustavě.Ale je to zbytečné,hlavně měnit do 10tisíc km.

2016-08-21 22:35:58

nevim každej řika jinak co mě teda doporučujete nechat 5w40 co tam mam nebo přejít zpět na 10w40 a jakou značku měl jsem tam mobil i tet tam mam

2016-08-21 22:41:34

karbon: Po vypuštění oleje v motoru vždy zůstane trochu starého, odhadem tak +- deci, ten zbyteček maličko znehodnotí novou náplň, ale ničemu to nevadí a je s tím počítáno. Proplachovací přípravky jsou vesměs všechny na bázi petroleje a když je naliješ do staré náplně, stejnak ti po vypuštění ten zbyteček v motor zůstane, akorát že to není "čistý starý olej", ale obsahuje ještě trošičku petroleje, který v motoru taky nemá co dělat. Závěr si můžeš/musíš udělat sám, ale jak píše Václav, dnešní oleje mají aditiva zamezující tvorbě usazenin, proto jsou takovéto proplachy zbytečné.

Venca49  
Václav
2016-08-21 22:43:41

karbon: Já měl u CorsyB,nové, předepsaný olej 15W40.Dávám od začátku 10W50(RS) a nemám žádný problém,najeto za 20 let 97000km.Motor si jen přede.Měním jednou za rok a půl,asi po 8mi tisících.Protože mám i druhou CorsuD 4 roky,tak kilometry již moc nepřibývají

2016-08-21 22:52:50

karbon: Chceš-li mít klid na duši, sežeň si oplí desítku ( olej GM 10W40, přímý odkaz na obchod vložit nemohu), ten Mobil z motoru vypusť (motor jím budeš mít tentokrát krááásně propláchnutý a můžeš jej uschovat pro další proplach) a nalij desítku. A když vyměníš i filtr, taky se nic špatného nestane.

2016-08-21 23:33:17

colommbo: tak určitě i filtr najezdim z tím ještě aspon 2000km a pak to vyměním a dam asi orginal GM


Odpovědět