Fórum - Téma


Hlídání tlaku v pnematikách


Fórum Meriva Hlídání tlaku v pnematikách

Informace o modelu: Opel Meriva


1  2  3  4

2015-05-15 22:37:33

Nevíte někdo od které ho roku jsou povinné elektronické ventylky v nových autech. Jak to čtu tak s tím jsou jen trapení. Dobrý biznis pro prodejce. Jestli není lepší nový tip, starší. Třeba 2013. Díky za odpověď

Venca49  
Václav
2015-05-16 00:12:53

pavlisdv: Nečteš příspěvky na předcházející stránce.Je třeba také pročítat fórum,než se zeptáš.

jazeta

501 příspěvků

2015-03-12 17:47:00 (2 měsíců, 4 dnů)

tech60: Od listopadu 2014 jsou výrobci povinný vybavit vozidla snímáním tlaku v pneumatikách na vozidle. Takže to se bude týkat všech vozidel na trhu. K tomu ještě bude ten E Col v autech a to bude masakr. Kraviny do kravína.

2015-05-17 09:24:10

Vcera som si preberal auto, pytam som sa na nove pneu aj na diskom a na senzory. Dostal som informaciu, ze pri pouziti origo senzorov Opel a pri prezuti na druhu sadu, by nemala byt potrebna navsteva servisu a prestavenie palubneho PC.

Venca49  
Václav
2015-05-17 12:47:53

laky7777: Ale musí se dodržet umístění kol na autě,LP,PP,LZ,PZ. i po přezutí.Samosebou senzorů.

2015-05-17 13:28:10

Ja chcem kupit celu sadu senzor aj druhe (mensie) disky a kolesa, aby som to mohol prehodit sam...

Inak v manuale je moznost opatovne nacitat polohu senzor pri ich vymene...

2015-06-17 13:35:54

Kdesi uvnitř fóra jsem se v příspěvku zmínil, že ke svému objednanému Opel-Meriva jsem si nechal dát celoroční pneumatiky. Strhla se lavina spíše záporných reakcí, ale byly i některé kladné a měly svou logiku. Návštěvou prodejny v ČB jsem zjistil značku pneumatik - Goodyear Vector 4Seasons, v testech celoročních pneumatik žádný "propadák", šípový vzorek je z kategorie těch "zimních".

Vzhledem k současné povinnosti (nevím přesně, od které doby) mít na nových autech ventilky s přenosem aktuálního tlaku v pneumatice, ušetřím za sadu zimních pneumatik, vybavených drahými ventilky. Zajímala by mne politika dopravní policie, pojišťoven a případně servisů při provádění záručních oprav, zda si "všímají" prohřešků v uvedené oblasti.

A má-li někdo povědomí o technologii těch ventilků, vyhodnocovacím systému, možnostech huštění na různé úrovně a kde jsou minima, resp. maxima huštění, tak se rád o tom něco dozvím.

2015-06-17 21:00:00

tomis271: Od kdy je povinné snímání tlaku v pneumatikáš máš o 4 příspěvky výše, tedy od listopadu 2014. I o celoročních pneumatikách se tady vedla diskuze a z vlastní zkušenosti, všecho "universální" je tak trochu na Švejka jak v létě, tak v zimě. Ano, ten co najede přes zimu 500, 600, nevím do 2000 km a ne v horských oblastech, tam asi universal jo. Ale ten kdo jezdí denně 100 a více km každý den zima nezima tak zimní pneumatiky zcela určitě. Jak může být universální pneumatika platná po 3, 4 letech, kdy je i ze zimní pneumatiky spíše letní - trochu ztvrdne. Nějak nechápu kdo si má všímat prohřešků v uvedené oblasti. Je potřeba si uvědomit, že snímání tlaku a vůbec systém, kontroly součástí vozidla je hlavně pro toho, kdo to řídí a vůbec to není pro ty, kteří jsou jakožto kontrolní orgán, reps. při likvidaci případné škody tzn. pojišťovna. To je potřeba si přečíst všeobecné podmínky, tam těch výluk je poměrně slušná řádka. Jinak pokud nemáš v autě přímo snímání se zobrazením konkrétního tlaku u jednotlivých pneumatik, v podstatě to snímá "jen" pokles tlaku jednotlivých pneumatik v okamžiku kalibrace. Tzn. když si nafoukáš každou pneumatiku jinak a tím pásem blbě, bude ti to hlídat blbé tlaky, to tak prostě je.

2015-06-19 11:54:11

Vím, že se svým rozhodnutím pro celoroční pneumatiky, budu v menšině. Pro můj styl jízdy mi budou vyhovovat.

S nikým nezávodím, předvídám, předjíždím na místech s dostatečným výhledem a jen auta jedoucí výrazně pomaleji.

Většinou si můžu při dešti či napadanému sněhu jízdu odsunout na pozdější dobu, žádná kalamita mne nezastihla na cestě.

Úspora za disky, pneumatiky, ventilky, montáž s vyvažováním a 2x do roka za servis při výměně sad pneumatik, mne vedla

k mému rozhodnutí při objednávce nové Merivy. Mohl jsem si auto dovybavit o tažné zařízení, mlhovky a LED světla.

Zatím jsem s octavií a yetim najezdil ročně 10-12 tis. km, v zimě maximálné 2500 km, nyní to může být i méně,

přesto jsem zvědav, kdy vzorek dosáhne před zimou hloubky 5 mm a pneumatiky budu moci dojezdit

v následující letní sezónu a pro další zimu budou nepoužitelné.

Na současném Yeti dosluhují letní Continentalky 6. léto (hloubka vzorku 2-3 mm, na zimních bych odjel ještě nejméně dvě zimy.

Odhaduji, že ty celoroční vydrží tak 40 tis. km, takže už za tři roky před zimou budu zvažovat, zda bude vzorek cca 4 mm,

(a projedu s ním zimu + další léto), nebo budu muset koupit nové "obutí". Jaké - to rozhodnou získané zkušenosti.

2015-06-19 19:54:20

tomis271: Tady asi nejde zda jsi v menšině nebo většině. Já osobně najedu tak mezi 2200 až 2600 km za zimu no pravda je ta, že jsem před letošní zimní sezónou sundaval pneušky zimáky a měly vzorek 5 mm ale už byly 9 roků staré. To se u těch universálních zpravidla asi nestane, pokud ti to "dobře" vyjde a na konec zimní sezóny budeš mít 4 mm přes léto se ještě o kousek sjedou no a pak vyhodit, asi. Já jsem chtěl jen sdělit můj názor, že všechno universální stojí tak trochu za prt, jako letní jsou moc měkké a jako zimní budou asi trochu více tvrdší. A je pravda, že dnes s různými snímači TPMS je to celkem drahý sport mít 2 kompletní sady pneumatik.

2015-10-10 16:29:52

Blíží se doba na výměnu pneu na zimní. Má již někdo zkušenost jestli po výměně kol musí servis znovu nakonvigurovat v počítači změnu ventilků, nebo se výměna načte sama? V servise mi řekli, že musím přijít, ale slyšel jsem (u jiných aut), že si nové ventilky počítač najde sám.

Dík za radu.

2015-10-10 19:34:30

Pisal som o tom vo vseobecnej teme.

Uz mam zimne pneu. Davam som do nich senzory Schrader 3062 s cislom origo dielu GM.

Senzory bolo nutne nacitat cez palubny PC (automaticke programovanie senzorov) a pocas aktivacie cez palubny PC bolo nutne nacitat/aktivovat jednotlive senzory cez diagnostiky nastroj (servis mal VDO diagnostiku).

Postup prebehol do bodky ako je to uvedene v navode k autu

2015-10-12 19:12:47

Ahoj,

dnes se mi poprvé po nastartování rozsvítila kontrolka hlídání tlaku pneu a po ujetí asi 500 m zhasla. Správně bych to asi měl řešit, ale dneska mi potvrdili objednávku zimních gum a kol, tak už to nechám

2015-10-12 20:06:47

senda: Ahoj, tak mě se dnes kontrolka rozsvítila taky. Možná to je proto, že klesla teplota a tak klesl i tlak v pneu. Nechtělo se mi již před výměnou dofukovata a protože jezdím s tlakem nastaveným na ekonomickou jízdu, tak jsem jen přehodil počítači na jízdu komfortní, kde je požadovaný tlak mírně nižší a kontrolka zhasla. Do výměny už mito snad vydrží.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-12 21:45:27

Domněnka o vlivu teploty je správná, jen nerozumím tomu, proč i přes tuto nenáviděnou funkci vozu se nezachováte jak by každý předpokládal, tedy zastavit u nejbližší čerpací stanice a dofouknout kola na patřičný tlak........

Já osobně tyto vymoženosti na Oplíkách nemám a přes to kontroluji dohuštění pneu každých 14 dní, asi jsem nemocen......

2015-10-13 18:30:53

kopejda: Možná si jen úplně nerozumíme, jak jsem psal jezdil jsem na eco a nyní na komfort. Jen využívám možnosti auta. Podhuštěné kola tedy v žádném případě nejsou. A nevím jestli věřit tlakoměru u pumpy nebo počítači v autě (ty dvě sady ventilků přišli na nějakých 16,000,--Kč) mám doma tři tlakoměry a každý ukazuje jinak.

2015-10-14 00:31:10

tech60: Věřit, nevěřit tlakoměrům - roky jsem dělal na pumpě a když byl manometr pevně zabudován, žádný problém, jednou za rok se nechával cejchovat s kontrolou tlakových nádob. Různé přenosné, které půjčuje obsluha jsou nepřesné až hrůza. Každý s tím mrskne a je po přesnosti. Řeším to tak, že v pneuservisu si svoje dva zkontroluji podle nich, případně vím jak se rozcházíme.

Hezký den přeji

2015-10-14 09:51:53

Mám dotaz: Když bych si chtěl vyzkoušet funkci hlídání tlaku v pneumatikách a u některé bych upustil třeba 0,2 - 0,5 kPa (kolik nejméně ???), rozsvítí se kontrolka: 1. hned po zapnutí klíčku, 2. až po nastartování motoru, 3. po ujetí x kilometrů (kolika?). A naopak, kdy po dohuštění "testovací" pneumatiky na správnou hodnotu kontrolka zhasne (viz minulé tři možnosti).

Díky za odpověď a radu, mám-li si tuto funkci co nejdříve odzkoušet.

2015-10-14 11:08:41

tomis271: Myslim ze po nastartovani .Neco podobneho jsem zkousel jak jsem vyjel z garaze,nechal bezet motor a dofukoval pneu. Po dohusteni urcite pneu jsem pockal asi 7-10sek. a uz se ukazala zmena tlaku mezi budikama na obrazku auticka.. Bod c.1 jsem nezkousel a boc c.3 fungoval u starsich verzi aut. Ale jak stare verze to musi byt abys ujel nejake km a vypocitavalo to z obvodu kola a abs,to netusim. Ale nekde tady to uz nekdo psal a docela dost podrobne. Takze to bude velice dobre vedet.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-14 12:02:04

tomis271: Body netuším, určitě se to uvádí v návodu k obsluze vozidla. Co se týče reakce systému na změnu tlaku, tak hraniční rozdíl je o 0,3 kPa na obě strany - a +. Teprve o tento a větší rozdíl začne systém reagovat hlášením na displeji.

2015-10-14 15:10:01

Manuál k vozidlu si pročítám prostřednictvím počítače, ten obdržený s novým autem mám ve schránce před spolujezdcem.

V tom "elektronickém" manuálu je téma indikace změny tlaku v pneumatikách popsáno ještě podle starého systému, tj. vyhodnocováním otáček jednotlivých kol. Rok vydání toho el.manuálu je 01/2013. Od konce roku 2014 je u vozů Opel (u jiných značek případně dříve) používán systém s elektronickými ventilky. Svoje otázky tedy musím nejdříve konzultovat se správným návodem a pak se případně ptát na fóru.

Vyšel již aktualizovaný elektronický manuál ? Na stránkách opel.cz jsem našel jen ten z 01/2013.

Případně si prohlédnu manuály pro auta Astra, Mokka, Insignia, třeba mají ke stažení aktuálnější manuály.


Odpovědět

1  2  3  4