Fórum - Téma


Hlava válců


Fórum Vectra B Hlava válců

Informace o modelu: Opel Vectra B



2011-12-19 12:39:50

Ač jsem myslel, že se toho vozu zbavím, ještě se tomu tak nestalo a prosil bych opět o radu.

Problémy s chlazením byly nejspíš způsobeny (ještě jsem to rozebráno neměl) tlakováním do vody přes shnilé vložky vstřikovačů, tak chci vyměnit hlavu za jinou, z funkčního motoru Isuzu. V příručce Jak na to jsem našel postup jen pro sundání hlavy u benzináku, pro diesel ne. Na co je třeba si tam dávat pozor?

Moná to nechám vyměnit v opravně, kde mi ji dříve ledacos udělali vhodně, ale nevím, jeslti se to podaří domluvit, v krajním případě bych se na to vrhnul sám, sic na ulici to není ideál.

Jde mi o to, jeslti je nutné hlavu kvůli pnutí za provozu pří výměně přebrušovat nebo ne?

Díky.

2011-12-19 19:05:31

hlavu přeměř a pokud nebude uhlá moc či vyžrana od antifréézu nebrousit .

2012-03-04 16:06:20

Zdravim pánové,potřeboval bych poradit.Koupil jsem starší motor astra 1,6 F.Před montáží do vozu jsem nechal srovnat hlavu a přetěsnit celý motor.Po krátké době cca 3 měsíce,jsem zjistil že se mi ztrácí olej.Podle mého názoru špatné dotažení hlavy válců,protože olej začal prolínat pod těsněním hlavy na straně rozdělovače.Motor byl v běžném provozu,ale kvůli velké korozi bylo auto odstaveno,pak motor nejezdil asi půl roku.Při jízdě v nižších otáčkách motor škube.A ještě bych měl jeden dotaz,když přidám na těsnění pod hlavu těsnící tmel,jestli je to špatně nebo jestli je to spíš dobře?Prosim o rady díky.

2012-03-04 19:02:29

Teoreticky: hlava každýho motoru má předepsaný způsob montáže, tzn. pořadí utahování šroubů a postupné utahovací momenty popř. pootáčky šroubů. A šrouby by se měly dávat nové (což se ale nedodržuje vždy.) A pokud se dotahuje dle postupu, měla by hlava těsnit. Jestliže netěsní, byl buď špatný postup, nebo je křivá hlava (ale píšeš, že byla přebroušená) anebo se nepovedlo těsnění. A v žádným případě nepoužívej žádnej "dotěsňovací" tmel. Asi nezbude než pokus č. 2, tzn. sundat hlavu, nový těsnění a znova utáhnout

2012-03-04 19:13:04

Ok.K tomuto kroku se právě chystáme,takže uvidíme jak to dopadne.Ještě bych měl dotaz na těsnění pod hlavu,jestli je nějaký velký rozdíl mezi těmito těsněními.Kupoval jsem tam od auto kely,ale nevím co to přesně bylo za typ,jsou nějaké velké rozdíly jako třeba síla těsnění nebo kvalita materiálu?

2012-03-04 19:30:53

V téhle věci neporadím, to spíš někdo, komu jich prošlo rukama víc...

2012-03-04 19:40:12

A kdyby to po výměně těsnění dělalo znovu,je možná nějaká jiná vada?Třeba špatný blok motoru nebo něco takovýho.Myslím že v něčem takovým je malá pravděpodobnost asi teda.Co myslíte?

2012-03-04 21:02:08

Tož zkroucená dosedací plocha na bloku motoru mě prvně napadla taky, ale to je podle mýho hodně nepravděpodobný, to by s tím motórem předtím musel někdo dělat vyloženě psí kusy a to dycky odnese spíš těsnění a hlava, blok je oproti hlavě mnohem masívnější, teplotně stabilnější a odolnější. A že by byla prasklá hlava, mi taky připadá divný, ale absolutně to vyloučit neumím. Tedy pokud to zjevně prosakuje v prostoru těsnění pod hlavou. Lze udělat i tlakovou zkoušku hlavy, ale přesně nevím, zda se to týká jen chladících kanálů nebo i mazacích. Nicméně když už budete mít hlavu dole, zkuste pro sichr přeměřit dosedací plochy, jestli je skutečně rovná, po přebroušení by stopro být měla, ale výjimečně být taky nemusí...

2012-03-04 21:08:41

Dobře zkusíme a pak uvidíme,kdyžtak se ozvu jak to dopadlo.Díky za vaše rady

2012-03-04 21:19:27

Ještě nemáš zač děkovat, nemáš práci hotovou... Nicméně pokud se vám to podaří dát do richtiku, napiš sem zprávu, prosím, ať máme zpětnou vazbu a poučení.

2012-03-05 19:19:55

otlakování hlavy 500kč těsnění victor reinz a rovnost hlavy a bloku mužeš přeměřit , tmel pod těsnění pod hlavu nikdy, tlouštka těsnění se počítá z přesahů.

2012-03-05 22:42:50

Když vám řeknu,že mám motor c16nz bude možné říct jaké jsou u tohoto motoru ty přesahy?Nebo je to různé?Rok výroby motoru je 1994 a typ je jak jsem již psal c16nz.Diky za vaše stanovisko,každá rada dobrá.

2012-03-06 15:13:39

ppřesahy jsou různé dle toho jsou i různé tlouštky těsnění.

2012-03-06 15:19:36

Rekl bych ze u motoru C16NZ nejaky presahy nehrajou roli ... tesneni je 1.3mm (Elring 775.578) a mista na ventily je tam dost i kdyby tu hlavu liznul o pet desetin. Si myslim

2012-03-06 17:36:46

beawer no je fakt že na této staré kaši je to asi jedno.


Odpovědět