Fórum - Téma


Hlava 2.5td


Fórum Omega B Hlava 2.5td

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2010-01-09 11:41:42

Jen se chci zeptat, všude čtu jak má omega problém z hlavama,že vaří a každá druhá oma je uvařená či že má prasklou hlavu...Mám mnohaleté zkušenosti s turbodiesly a ještě jsem se s tím nesetkal. Neznám ani nikoho ve svém okolí.Jaké máte zkušenosti Vy??

2010-01-09 18:31:33

Taky už jsem těch nafťáků pár měl,ale problémy s motorem nikdy..mě spíš odešla převodovka 2X

Co vím z okolí,tak většinou vlivem počtu najetých km 400tis a více ztrácel motor tlaky.

2010-01-10 07:22:09

Minuly tyden znamemu odletěl pistni čep takou rychlosti že mu to protrhlo kryt pod klikou a vanu.Novy olej,nemrznoučka vše za 1200 kč v čudu.A nadělalo ryhy v hlavě jak prase.Ve většině připadech praskaji kliky na 2,5 Tds a ne na 2,5 Td.

2010-01-10 13:20:04

Ty motory jsou přece stejný,nebo ne?

2010-01-10 17:03:54

Tds ma ostřejši vačku

2010-01-10 17:40:00

Bmw nemá ostřejší vačku,má ale jinou hlavu a jiný softwer,omega má hydroštely bmw nikoliv.Pravě proto se tady ptám zda má někdo zkušenosti stou opláckou hlavou.Prý je náchylnější na uvaření než bmw.A to se mě právě nezdá.Ási moc čtu.

2010-01-10 17:43:23

no to asi moc čteš blbosti.Bmw motor ma vic věci jinych.Ja jen řikam jaky je rozdil mezi omegou 2,5 td a 2,5 tds

2010-01-10 18:30:43

No to já říkám taky jaký jsou rozdíly,jiný rozdíly nejsou nebo onich zatím nevím.Co se týče toho čtení mám namysly ty hlavy,rád bych si udělal nakej obraz toho co píšou a kde je pravda muj názor zatím je že kecaj ale třeba mě to tady vyvrátíte. Nyní třeba vozím děti do školy a ujedu pouze 5km a víc ani tuk a všude mě říkaj a píšou na tuto vzdalenost ti časem praskne hlava,mají pravdu nebo ne ?

2010-01-10 19:15:07

ja vozim maleho do školy asi 600 metru ale nechavam to vždycky radši zahřat protože jsem hodně četl že se to porouchava.Co ja vim tak to hlavně děla bordel když tam leješ nekvalitni olej,neměni se tak jak ma a celkově stylem jizdy.Pokud tomu davaš pohulit,vytačišto a maš to celkem dost zahřete a pak zastaviš,zamkneš a jdeš pryč.To je podle mě to nejhorši.

2010-01-10 19:19:29

No to je pravě ono co čtu ale ještě jsem nikoho nepoznal že by mu to prasklo nebo že to uvařil a pod..

2010-01-11 09:57:16

Já taky než jedu tak pěkně zahřát a pak,když zas zastavím tak ještě cca 1 minutu to nechám běžet. Tak mi to poradil jeden ze servisu.

Nemá se za studena tomu dávat kotel Td se nemá podtáčet a přetáčet.Td nemá rádo krátké jízdy z mnoha starty a vypnutím motoru.

Nevím možná jen kecám

2010-01-11 10:38:54

ono to s tim nebude tak horke ja jsem svoji omegu koupil v německu z prasklou hlavou ale když jsem viděl jak se k motoru choval puvodni majitel tak se vubec nedivim ono je to z 99% procen v lidech. Sehnal jsem jinou hlavu ted mam najeto po opravě 126000km a žadny problem ale ja už nemam hlavu opel ale BMW . ta by měla byt na všech motorech od rv 1997.

2010-01-26 21:46:45

Ahoj,

máme stejný problém-všude straší s praskáním hlav, ale mluvil jsem se 4 lidmy, kteří 2,5 TD mají a žádný s tímto neměl jakékoli potíže. A i když jsem se díval na mobile.de během 1/2 roku hledání na té pravé, tak žádné z poškozených aut nemělo prasklou hlavu. Vynechme, prosím, polemiku, že by to tam asi nikdo neuváděl, když chce prodat. Zkrátka odborná literatura/servery to vidí jako velký nedostatek, ale z praxe to tak černé není.

Taky jsem tohle téma otevřel s lidma, kteří u Oplu pracovali a říkali, že praskání nezažili. Zato potvrdili velkou citlivost na olej. A i v Etzoldovi v plánu údržby se doporučuje výměna po 7.500 Km a pak byla prodloužená na 10.000 (H.R.Etzodl - Údržba a opravy automobilů Opel Omega B, str. 298, 2. vydání, 2006).

Na závěr podpořím názor, že jak se s autem zachází, tak dlouho bude sloužit. Jízdou v nízkých otáčkách zahřát a před vypnutím zapalování nechat vychladnout.

2010-02-11 11:17:05

mě udivuje že někdo vozí dti do školy 600m to sme už jak v USA, bez auta ani ranu

2010-02-11 13:15:46

tam a zpatky to maš hned 1200 metru

2010-02-11 22:07:57

nic si z toho nedělej, já jezdím do práce 300m :D

2010-04-28 12:55:36

Zdravim! Já mám BMW 325tds a Cyrile to že bmw nemá hydroštely je hrozná blbost... :-D Nejradši bych ti je vyfotil.

Co se týče praskání hlav je nejhorší že to na motoru vubec nemusí bejt poznat. Některý sou prasklý tak že se motor přehřejvá, u některej se to prostě nepozná. Já sem třeba koupil auto, najezdil sem s nim 16 000km a najednou v tom začalo chrastit jak ve starym tranzitu a po sundání výčka na dolejvání oleje byl člověk ofouknut velkým oblakem páry. Po sundání hlavy sem přišel na to že hlava byla prasklá u čtyřech válců (!!) najednou a ty praskliny byl dlouhy třeba i 2 cm a široký klidně i 0,5mm a prochcávala jenom jedna díra.... Takže ta hlava musela bejt praskla když už pěkně dlouho protože já sem se k tomu auto choval maximálně slušně. Zato nějáký prase předemnou se tomu motoru řádně pomstilo. Jak to je to u Omeg přesně nevím ale co jsem se dočetl tak maj jinou hlavu než BMW udajně kuji zkušenostem s praskáním. Bohužel se to klukum u OPELU taky moc nevyvedlo. Šestej válec je špatně chlazenej a šiška se tuďíž ráda kroutí do vrtule. U BMW se auto přehřálo jen když praskly lopatky na vodním čerpadle které byly před rokem 93 ještě plastové. Pak už to s ocelovými lopatkami bylo v pohodě. JAk se přehřejvaj Omegy nevim. Ale podle mě na ten motor bude chlazeni adekvatně dimenzovaný takže si myslim že jedina situace kdy muze nastat prehrati hlavy je Když auto bude dlouho dostavat plnej kotel na dálnici. ( Jízda alá magor = jízda na plnej knedlík 20 km a víc...) Toť moje zkušenosti. Snad to nekomu pomůže.

2010-05-09 08:19:14

Zdravím Vás, letos v dubnu jsem si koupil svoji první omegu 2,5 TD r.v. 1998. Našel jsem inzerát na www.mobile.de a zkusil jsem tam zavolat (tedy znamý co umí dobře německy). Bylo to prodávané z Opel servisu, ale než jsem pro ni dojel, měl ji už na place "zasranej" polák Ten z ní vyškubnul nezávislé topení a originální autorádio CDR 500. V tom servisu Opel mi řekli, že motor má prasklé těsnění pod hlavou. Tak jsem jim věřil, a protože ten polák vyrval to topení, tak jsem to neměl jak vyzkoušet. Po dovezní do Čech jsem sundal hlavu, těsnění a ejhle ono nic. Vše v naprostém pořádku a bez poškození To mě dostalo, tak s kolegou laborujeme a závada je na světě. Prasklá plastová vrtulka vodní pumpy! Dokážete si chlapi představit, jak jsem byl nasranej? No nezbylo mi nic jiného než nechat srovnat hlavu. Zároveň, když byl vačkový hřídel dole, tak jsem vyměnil simeringy ventilů a zabrousil ventily. Dal vše nové a složil. Teď jezdí výborně zatím jsem moc spokejný. Je hold třeba opravdu dodržovat pár základních věcí. Včas měnit olej v motoru vč. filtru olejového a vzduchového. Také hlavně za studena nedávat sodovku a po dojetí nechat cca 1 minutku klapat, aby se motor dochladil Tyto zkušenosti mám i s motory Citroen XM 2,1 TD 12V. Najel bez problému 364230 tisíc km . Každý má svůj názor. V práci na emisích jsem slyšel dva negativní názory na tyto hlavy, ale více bylo těch pozitivních, s podmínkou dodržet pár základních zásad Tak zatím zdar.

2010-05-09 13:31:42

Jo poláci jsou odborníci na demotáž aut.

Tak ať ti to jezdí bez problémů

2010-06-06 22:23:42

ahoj kluci já ted řeším problém omega 3,0 uvařilo se mi to kuli pumpě tekla pumpu sem vyměnil a ted pořád vařím při uvaření sem dolil horkou vodou ne studenou a mám olej ve vodě co myslíte hlava nebo těsnění nebo mě napadá ještě termostat ale nevím


Odpovědět

1  2