Fórum - Téma


Hladina oleje 19cdti 74kw


Fórum Zafira B Hladina oleje 19cdti 74kw

Informace o modelu: Opel Zafira B

Diskuze o vozidlu

2008 Zafira B 1.9

1 fotek  |  3 servisních knížek  |  19 diskuzí  |  1 otázek

Výkon motoru 74 kW (101 PS) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 910 ccm (117 cui), 4-válec, Řadový.

Snažím se ho pochopit a seznámit:



2015-09-28 21:51:33

Ahoj Opláci. Prosím o radu. Koupil jsem Opel Zafira r.v. 2008 motor 1.9CDTI 74KW, najeto 149000km, rozvody vyměněny letos v srpnu- servis Rakousko, olej ve 148000km tady v ČR.

Problém je v tom že mi stoupá na měrce oleje hladina. Po první jsem si myslel že to přelili v servisu. Reklamace olej upustili a povídali hlídej hladinu. Dnes jsem kontroval olej a opět jsem cca 1cm nad horní ryskou. Olej byl mezi ryskami jak má být. Po dnešním zjištění jsem ihned kontaktoval prodejce ať začne něco taky řešit. Auto vlastním měsíc. Auto jezdi v režimu jednou týdně tak 20km jednou za 14dní denně 80km+město. Voda se mi neztrácí a emulze se na měrce ani na víčku nedělá.Jinak jede na 1 podtrženou. Starty trochu dlouho točí, prý normální. Jsem zvyklí na otočení nastartovat, tady to prý nejde. Prosím máte někdo zkušenosti nebo podobný problém. jinak olej na měrce není citit naftou, smrdí klasicky po oleji. Díky za rady. Standa

2015-09-28 21:54:00

standahad: Navyšovat objem olejové náplně mohou jen dvě látky - palivo nebo chladící kapalina - jiná možnost není. Pokud píšeš, že nezjišťuješ emulzi, tož jedině nafta... Anebo je každá kontrola v jiných podmínkách. A tvrzení, že delší točení při startu je normální, je hloupé.

P.S. Buď Poradna nebo (lépe) Fórum. Vlákno v Poradně tedy mažu...

2015-09-28 21:59:10

colommbo: Klidně mužeš mazat. Teprve se tu seznamuji. Kdyby to byla nafta (palivo) takby to bylo cítit po naftě. Jak to tu někdo s benzínem.

2015-09-28 22:07:13

standahad: Palivo do olejové náplně proniká prakticky vždy. V určité míře a záleží na tom, v jaké. Benzín má tu výhodu, že jeho lehčí složky se po zahřátí oleje odpaří, u nafty tato možnost není. Osobně si myslím, že čichem lze benzín v oleji poznat vpodstatě lehce, s naftou už to může být horší. Ale nic jiného než voda nebo palivo do oleje fakt jít nemůže...

2015-09-28 22:11:14

standahad:Co filtr DPF jeho regenerace?...Pokud máš DPF filtr a začne probíhat cyklus čištění, to znamená ze se začne vstřikovat více nafty do válců, a pokud se neukončí cyklus tak jak má, nafta teče do oleje.

Venca49  
Václav
2015-09-28 22:15:59

standahad: Já.to je již dlouho,kdy stál benzín 8Kč,míchal benzín s naftou asi 20litrů benzínu a 5litrů nafty.Tatra 603 na to upalovala jako z praku,ale začal mi přibývat olej.Nesmrděl po naftě,jen po oleji.Hned jsem olej vyměnil a přestal míchat benzín s naftou a byl klid.Nejezdil jsem na to dlouho,jen dvakrát jsem namíchal.Motor to zbaštil,ale olej přibyl.Byl to jen takový blbý pokus.

2015-09-28 22:31:34

stafík: Ahoj. Filtr DPF je tam. Už mne to taky napadlo. Tyhle nový věci jsou trochu mimo mne. Jinak pěkný starý diesel se 4 dráty to byla věc. U toho jsem se nebál něco rozebrat , ale tady neee. čistil se, myslím si, asi před 2 týdny byla větší počítačová spotřeba, to jsem někde vyčetl. Teď je aktuální pěkně nízká i tak trochu reálná si myslím. Díky za odpověď.

2015-09-28 22:34:19

colommbo: S tím benzínem je to fakt dobře se odpařuje. Nafta je mrcha, ale cítiti by to mohlo být. Je mi jasný že jsou jen 2 složky co se tam dostanou. Necháme se překvapit co vymyslí mehanici.

2015-09-28 22:37:14

venca49: Ahoj tohle jsem nezkoušel a ani mne to nenapadlo u tak nového auta dělat. Je pravda že za mladajsem zkoušel různý směsky ale to bylo z důvodu toho co se kde našlo tak na to se jelo. Bylo to u pionýrů a pak u škodovky. Dík za odpověď

2015-09-28 22:45:43

standahad: Když už budou mekánici něco vymýšlet, tož ať ti zkontrolují taky množství oleje v převodovce, ten manuální šestikvalt je na to poměrně choulostivý, už jsme to tu před časem probírali...

http://www.club-opel.com/...ti-sestikvalt-m32wr-77397

2015-09-28 23:18:20

colommbo: To myslíš jako preventivně? Protože přes spojku se olej nedostane k motoru.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-29 06:31:17

standahad: Ale né, Jirka myslel případné problémy s převodovkou a že by bylo dobré nechat zkontrolovat správnost naplnění olejem. Že by se olej z převodovky přelil do motoru je samozřejmě nesmysl a nikdo to tu neřekl.... Přečti si ten odkaz o převodovce.

Co se týče motoru, určitě to je nafta v oleji. Napiš kolik jsi najel kilometrů od doby kdy byla hladina upravena mezi rysky měrky do doby kdy jsi zjistil že je hladina centimetr nad rysku max. Tento údaj znamená, že se do motorového oleje dostali rovné DVA litry nafty.... S takovou náplní v motoru se jezdit moc nedá, takto naředěný olej již neplní správně svoji funkci......

2015-09-29 09:03:32

kopejda: Standa se na ten odkaz asi ani nekoukl, bo by se tak zvláštně neptal... A pravda je, samosebou, i to, že jednak olej takto naředěný naftou už nemá v motoru co dělat a druhak únik paliva do olejové náplně, je-li skutečně tak masívní (nevíme, jak to kdo kontroloval), nutno bezodkladně řešit...

2015-09-29 10:39:55

colommbo: Ahoj,je pravda,že jsem ten stejný "problém"taky nedávno řešil,neproběhlo vypálení PDF a hladinka poskočila nad horní rysku.Tak jsem tady bádal(děkujeme bohu za tyto stránky) a něco vybádal. Po následném ujetí asi 200tě km a proběhlém vypálení PDF kontrola hladiny a olej na původním místě.Je teoreticky možné,že by se ta nafta po zahřátí motoru mohla odpařením dostat přes sání do spalovacího prostoru a takto se spálit? Kde by se jinak ztratila. Je fakt,že při procesu vypalování ta spotřeba brutálně stoupne,velké množství nafty letí jak do filtru,tak do motoru. To vymysleli pěkný "kurvítko"soudruzi ekologové.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-29 13:21:14

pavča: Je to zvláštní ale u naší VeCe se hladina oleje drží na stále stejné úrovni a nekolísá. Regenerace probíhá pravidelně "jednou za nádrž".

Nikde jsem nedohledal konkrétní funkci systému u motorizací Z19DT(H,J), všeobecně platí, že nafta se do výfuku dostává právě vstřikovačem paliva který vstřikuje nejen v pracovním cyklu válce motoru ale právě i tzv. "do výfuku" tedy do spálené směsi která odchází do výfuku se uměle přidává nafta která začne hořet až v DPF a tím zvýší jeho teplotu.....

Otázkou je proč se tato nafta dostane do oleje v motoru???? Tato "regenerační dávka nafty" není stlačována kompresí motoru protože je přez otevřený ventil vytlačována do výfuku..... Jediný odpor klade právě filtr DPF a potažmo celá výfuková soustava, což nebude nic oproti klasické kompresi válce....

Jediné co mě napadá je to, že se stále nedokončuje regenerace a vůz v tomto režimu jezdí dlouhodobě.... Osobně si nedokážu představit, že by se touto cestou (přez pístní kroužky) dostalo takové množství nafty do oleje..... To je prostě šílené.....

http://www.dfens-cz.com/v...hp?cisloclanku=2013050504

https://www.youtube.com/watch?v=aMKpo74P6SE

https://www.youtube.com/watch?v=jTXAzAJTrxk

2015-09-29 14:00:44

kopejda: Podle mně se nafta do oleje může dostávat přes válce i tak, že některý vstřik má zhoršené rozprašování a tak se nafta úplně nespálí a jde do oleje. Asi by nebylo na škodu přezkoušení vstřiků. Je na zvážení s tím jezdit!...Za prvé není mazaný motor stou směsí, a za druhé jestli to teče vstřikem, tak hrozí propálení pístu. Což je skoro na vyhození motoru....

2015-09-29 17:55:59

Ahoj radcove. Na ten odkaz o převodovce jsem koukal včera jen tak v rychlosti. Můžu vám po pravdě říct ze hrůzou trnu co tomu je. Děkuji všem za rady a moudra za chvili to jede směr servis. Budu doufat ze je to nevypálen filtr DPF. Až budu vědět tak napíšu. Jěště jednou dík s pozdravem Standa.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-29 20:15:55

standahad: Nenapsal jsi kolik kilometrů trvalo, než v motoru přibyli dva litry?? Jen tak pro zajímavost.....

Venca49  
Václav
2015-09-29 21:40:14

stafík: Určitě se dostane nespálená nafta do oleje přes pístní kroužky.Proto jsem nahoře psal o mém blbém pokusu u Tatry.Prostě nafta v benzínu se nestačila všechna spálit a přibýval olej.


Odpovědět