Fórum - Téma


HELP:omega B 2.5td nejede


Fórum Omega B HELP:omega B 2.5td nejede

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2011-01-11 18:54:00

Čus chlapi pořidil sem omegu B 2.5td.Asi po dvou dnech ježdění sem zastavil na červené a auto mi zdechlo.Znovu nastartovat se mi už nepodařilo.Auto sem odtlačil bokem a nechal stat do druhyho dne.Ráno sem přijel z druhym autem a auto rotzahl.Hned mi to chytlo.Jel sem domu a jak se auto zahřálo na 90 tak začalo chcípat na volnoběh.Jak chcípne tak už ho nenastartuju .Počkám až schládne a po dlouhým startování nestartuje.Ale zase se zahřeje přidám plyn a otáčky spadnou na volnoběh a chcipne.

Byl sem s tím na diagnostice a ta napsala:

Celková chyba sistemu předžhavení

Snímač teploty chladící kapaliny-vysoké napětí

Tu první závadu sem odstranil.(byla špatná jedna žhavička)

A u druhé sem odpojil to čidlo ale chová se furt stejně.

Dál sem přišel na to že když to mám nastartovany a přidám plyn a zdechne mi to tak kdyš povolím odvzdušnovací šroub na filtru tak tam není nafta.Když sepnu relátko na čerpadlo tak naftu hned dotlačí a začne vytíkat ven.Když zapnu klíček tak čerpadlo běží tak pul minuty.Někde sem tu četl něco o tom že čerpadlo má bežet furt.Tak teď nevím.Ani nevím jestli mi dává správnej tlak to čerpadlo.Na autokelly sem se dočetl že by mělo dávat něco okolo 5bar.Když mám povolenej ten odvzdušňovací šroub a zapnu čerpadlo tak to udržím prstem což si myslím je málo ale nevím.Filtr sem vyměnil a sitko co je v nádrži na čerpadle je taky čistý.

Už fakt nevím co s tím.Sem z toho nemocnej fakt :D

Poradí někdo co dál ?

Předem díky za rady

bad64  
2011-01-12 19:16:38

No nějak se asi v NDR něco podělalo nic na tom odkazu není jen bílá stránka asi soudruzi z NDR udělali někde chybu

2011-01-12 20:43:04

Čerpadlo v nádrži má mít 3,0bar, v tlaku chybu nehledej. Je napojený na relé žhavení, takže po zapnutí klíčku zapne a po dobu žhavení (ne jen po dobu svícení kontrolky) jede čerpadlo v nádrži. Když je to ohřátý a nežhaví, tak to ovládá zase jiný relé a po nastartování je to čerpadlo ovládaný od altíku, takže tady to taky nebude.

Ty čidla teploty to má 2, jedno pro budík a druhý pro řídící jednotku a jestli ti to diag napsala, tak tam chyba bude, buď na čidle, nebo v kabelech, ale sázim na to čidlo, to přesně umí to, co popisuješ.

2011-01-12 20:59:31

Takže to čidlo mám vyměnit?který to je?Když sundám saní tak nad tou plastovou lištou co z ní vedou dráty ke žhavičkám.Ty čidla tam jsou dvě.Do jednoho vede jeden drát(je myslím černy to čidlo)to by mělo být pro budíky.teda aspon se tak chová.když ho odpojím neukazuje mi teplota na budíkách.A druhy do toho vedou dva dráty(je tuším zeleny to čidlo)To by mělo být čidlo pro žhavení.Ale nevím.Nebo je ještě někde nějaký čidlo na ktery jsem nepřišel?Ješte zkusím prozvonit vedení mezi těmi čidly a jednotkou.

Jinak zatím dík za radu.

Budu rád když mi někdo napíšete ktery to čidlo to teda je pokud to není jedno z těch dvou o kterych vím já

2011-01-12 21:09:16

popřípadě dá se to čidlo nějak změřit?Vím že na učnáku jsme to měřili multimetrem a měřil sme myslím odpor ale nejsem si jistej.

2011-01-12 22:02:08

tak jak sis je popsal tak tak to je ,jeden drat pro budiky a druhy s koncovkou por žhaveni! jina tam neni

2011-01-13 00:19:50

Takže jestli to dobře chápu tak by měli byt špatny to zeleny z dvouma vývodama? petas438 psal o tom že tam sou dvě jedno pro jednotku a jedno pro budíky.Z jedním vývodem je teda pro budíky a ze dvěma pro jednotku?

Dá se nějak změřit to čidlo?

 rendys
René Čamek
2011-01-13 11:35:50

ahoj to čidlo neměř, vezmi ho a zahoď do hajzlu! kup nový a máš jistotu!

http://www.autokelly.cz/#...T=1|SHT=0|SD=0|ST=0|LNG=0|

2011-01-13 13:22:28

Takže čidlo dnes vyměněno a chová se to furt stejně.Ješte sem skoušel vyměnit čerpadlo v nádrži a je to taky furt stejny.Ješte mě jedině napadá stop ventil na čerpadle skusím ho vytahnout a odskoušet jestli otevírá.

Už fakt nevím čím jiným by to mohlo bejt.Pak už jedině hlavní čerpadlo

2011-01-13 16:27:23

Ahoj,to čerpadlo v nádrži nemůže dávat 3 bary to není benzinák...je to jen podávací čerpadlo...

Pokud není problém v elektrice (řj motoru a nebo tak něco) ,tak dej čerpadli napít naftu přímo z plastové flašky a hned uvidíš jestli motor naskočí a nebo ne...

Je to relativně jednoduchej motor...na stop ventil napoj 12voltů a jestli cvakne,tak je dobrej.Jestli to bude dobrý s tou flaškou,tak bude problém někde od nádrže po čerpadlo.

Jestli i tak to bude stejný,tak třeba váha vzduchu (jestli máš) a nebo hlavní řídící vstřik...ale tohle jsou závady,co by měla najít diagnostika.

2011-01-13 16:29:57

Jo a mě čerpadlo v nádrži jede až když startuju a motor běží...Jen na klíček mi to nejede.

2011-01-13 17:34:31

mě čerpadlo taky jelo jen při startu ale u některych jede při zapnuti kličku, myslim že u těch co maji už vahu! a čerpadlo mě u 3,0 v benzinu dava 3 bary! u nafty max 0,5 jinak odejde vstřikovaci čerpadlo!

2011-01-13 17:42:06

Čerpadlo v nádrži mi tlačí dobře až k čerpadlu.ŘJ mám druhou tak ji skusím vyměnit(to ale asi budu muset vyměnit i kliček z imo?)Jak poznám jinak že je špatnej ten řídicí vstřik?Dá se nějak odzkoušet?Váhu vzduchu mám(mám taky druhou tak ji skusím vyměnit ale to se mi nezdá že by to kvuli tomu nenastartovalo spíš by to mělo vetší spotřebu jako u jinejch aut ale budiž skusím to)Ještě mě napadá snímač otáček.skusím ho vytáhnout a kouknu jestli na něm nejsou piliny třeba(už sem to na pár autech řešil ).Stop ventil sem měl aji vytaženej a maká jak má.

2011-01-13 17:43:09

A čerpadlo mi jede při zapnutí klíče tak minutu asi

2011-01-14 06:41:16

Než tahat ven vstřiky a rozvrtávat spínačku,tak dej tomu čerpadlu naftu napřímo.To čerpadlo v nádrži je jen podávací a tak to jede i když bys ho tam neměl vůbec...Jen musí být v nádrži minimálně 20 litrů nafty...a taky motor ve 3500 ot/min. přestává táhnout..jinak se s tím dá jezdit.

Řídící vstřik by z elektrickýho hlediska měla zjistit diagnostika...z mechanickýho by to zjistili v boschu.

Já jednou (teda ne jednou,ale jednou se mi to podařilo) měl jsem vstřikovače venku a při zapojování jsem přehodil tontakty na tom řídícím vstřiku.Někdo už předemnou zku*vil svorkovnici a dal tam jen konektory.Auto nastartovalo v pohodě..jen se pochvilce zosvítila kontrolka motoru.Jet jsem s tím nezkoušel,ale na volnoběh to normálně šlo.

2011-01-17 15:27:39

Zdar, zkus vyměnit egr ventil. Já měl něco podobnýho na Zafiře. (3500,-)

Ahoj.

2011-03-13 22:14:56

čus chlapi.takže dnes sem se konečne dokopal k tomu začit se zase zabyvat mim problemem.sehnal sem druhy hlavni čerpadlo a vymenil ho.auto sem po chvili nastartoval jede ted v pohode akorat se mi zdá že čerpadlo trochu víc cvaká (možna špatnej předvstřik).když auto zdechnu a po chvili chci nastartovat tak strasne dlouho točí než chytne jak kdyby se zavzdušnilo nebo spadla nafta.nevíte nekdo čím by to mohlo bejt?Koukal sem na zvedaku jestli nekde pod autem neni prodřena hadice nebo neco a nic.takže už mě nic nenapada.

Ještě se chci zeptat kolik vám ukazuje okamžitou spotřebu za hodinu na volnoběh při zahřatym motoru?Mě to ukazuje ted 0,9-1,0

předem díky za radu

2011-03-13 22:53:30

čus, okamžitou spotřebu mi to ukazuje podle toho co tam mam zapnutý , když mam jen čistě motor tak se to pohybuje 0,3-0,4 , když zapnu světla topení radio mam tam 0,5

 rendys
René Čamek
2011-03-14 08:37:05

Ahoj dyplomat: to si děláš legraci ne? Mě to ukazuje 1,2-1,4 a je to zahřátý na provozní teplotu. Čím to tedy může být??? Snad na to nemá vliv, že je to automatická převodovka? Teplé starty v pohodě

2011-03-14 10:59:30

Je fakt,že když jsem ještě měl elektriku,tak někdy jsem měl na volnoběh taky 0,5 (jízda město a provozní teplota) ...ale stačilo jet ostřeji (dálnice) a bylo tam hned 1,2 ..

Má na to vliv teplota nafty.

V čerpadle je čidlo a podle té teploty jednotka prodlužuje a nebo zkracuje délku vstřiku.

Když ho ženeš,tak je moc teplá a toho mnžství tam dá víc.


Odpovědět

1  2  3