Fórum - Téma


Geometrie


Fórum Omega B Geometrie

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2014-06-20 16:07:48

Tak už mám sjetý třetí pár kol na obou vnitřních bocích.Geometrie prosím dělaná 5krát píšu 5 krát.Blbne to od té doby co jsem měnil řídící tyč a už fakt nevím co,vše je nové a je to k hov...co dělat ?Dík

Venca49  
Václav
2014-06-20 17:23:29

cyril: Na Omege-B jsme dělali odklony co nejvíce do plusu,to znamená hořejškem ven,bez ohledu co bylo předepsané.Pak teprve jsme dělali zbíhavost.Nenutím ti to,ale je to z praxe odskoušené,ke spokojennosti.

Zvedli jsme předek a povolili šrouby na tlumiči.Kolo se vyvalilo na doraz,pak jsme šrouby utáhli.Pokud není person ohnutý,tak jsou plusové odklony stejné na obou stranách.

2014-06-21 10:28:29

venca49: Pokaždé jsem dělal geometrii jinde,že je to nenapadne s těma tlumičema .

2014-06-21 11:42:27

cyril: Pokud je to běžný servis zabývající se m.j. seřizováním geometrie, mechanika to napadnout nemusí, jezdí k nim hodně typů aut. Navíc - prostě zkontroluje a seřídí geometrii podle tabulek a šmytec.

2014-06-21 12:43:10

colommbo: Kam to dátzkusit po šesté.

vlastta  
vlastimil
2014-06-21 13:33:21

cyril: kamkoliv kde delaji geometrii slusne.......a rict jim co ti napsal "venca49"

Venca49  
Václav
2014-06-21 16:02:03

cyril: Povolit šrouby,které slouží pro nastavení odklonů,jsou označené šipkou.Horní otvor je podlouhlý a nechá se v případě potřeby napilovat kulatým pilníkem,pro dosažení stejných úhlů odklonu(po mírné deformaci personu)

2014-06-21 16:10:10

čau tak to je hustý...měnil sem si tlumiče sám doma a asi sem měl štěstí...udělalí mi klasickou geometrii a odklon byl OK

Venca49  
Václav
2014-06-21 16:38:19

milan61: Tam,kde dělají geometrii,by to měli znát.Jinak ať jí raději nedělají.Omegy na sjíždění gum zevnitř trpí,mají těžký předek a kola se roztáhnou.Je možné,že jsi se trefil právě podle mých rad.

PS: ona naní geometrie vozidla jen přední náprava,ale i zadní a osová souměrnost náprav atd.

2014-06-21 18:58:56

Jasně já vím...měl sem spíš štěstí

2014-06-21 19:37:47

Je možný geometrii rozhodit řídící tyčí tak že to zatím nikdo nedokázal seřídit.?Předtím vše v pořádku.

Venca49  
Václav
2014-06-21 20:58:22

cyril: Možný je všechno,hlavně by se neměl volant rovnat do přimého směru přesazováním.Vždy se musí srovnat seřízením na řídících tyčích.Záleží i na typu stolice na geometrii vozidla,ne jen předku.Volant se dá do přímého směru,zajistí proti otáčení a pak se směr kol a zbíhavost seřizuje tyčema.Když to někdo dělá blbě a pak přesadí volant,tak to je naho..o

cyril, 2014-06-20 16:07:48 napsal:

Tak už mám sjetý třetí pár kol na obou vnitřních bocích.Geometrie prosím dělaná 5krát píšu 5 krát.Blbne to od té doby co jsem měnil řídící tyč a už fakt nevím co,vše je nové a je to k hov...co dělat .. ?Dík

2014-06-28 15:53:40

cyril: hezký víkend přeji.. nějak jsem nepochopil, jen předpokládám, že se jedná o předek..

1) dělalo se něco na nápravě? (výměny dílu, atd.. ) (kolik je najeto od poslední výměny silentbloků a čepů?) (horní uložení tlumičů je pevné? )

2) já bych veškeré předepsané uhly odklonů dodržel, ty jsou spočítané v konstrukci (působení sil, atd.. ) osobně si nechávám seřizovat sbíhavost na nulu nebo mírně pod..

3) že Omegám sjíždí vnitřky, protože mají odklon dovnitř je kravina.. to vám to mechanici jen tlučou do palice, protože obyčejný člověk tomu uvěří, dá pokoj, a mechanik má vyděláno. Příště si již takové auto s odklony dovnitř nekoupí. Sjíždí snad na Oktávce nebo u BMW vnějšky? (na předku pochopitelně... ) Ty mají téměř stejný odklon jen ven. Rozdíl je jen v tom, že odklon není opticky tolik vnímán.

4) problém může být jen

  • - nedržící silentbloky (měkké)
  • - volný čep ramena (usazení spodku tlumiče)
  • - nebo čepy řízení

NEEXISTUJE JINÝ DůVOD... Pak už snad jen, že s tím mechanik neumí.. Ale na 5-ti místech? Asi to bude někde v autě..

Dokladují ti také naměřenou symetrii ůhlů v rejdu? Když jsem to chtěl před rokem a půl u ATU ta k s tím mechanik zápasil asi půl hodiny, než to v PC našel a dokázal odečíst. Tím se pozná, jestli všechny komponenty nápravy jsou cca z 90-ti procent na svém místě. Ale POZOR... Ne všichni na to mají vybavení. Aby je tolik geometrie nestála (jako železo - hardware), tak je mnohdy očesaná jen na základ.

2014-06-28 18:05:40

marquis: Měnil jsem čepy a silenbloky vše Ok po asi 15tis Km odešla řídící tyč dal jsem novou a od té doby se to táhne od výměny tyče celkem najeto asi 20tis Km.Do 20tis Km dělána geometrie několikrát,pokaždé jsem to dal schválně do jiného servisu.Domníval jsem se že to předešlý servis neumí a on to neumí žádnej zatím.

2014-06-28 19:14:45

cyril: řídící tyč? to myslíš co? prava strana - leba strana - každá 2 čepy , pak je ještě prostřední tyč, která strany propojuje, ta má také 2 čepy, také OK? kolik máš na podvozku celkem najeto? U první Omegy - 20-16V mám najeto 300 tisíc, prostřední jsem ještě neměnil. u druhé - 2.2-dti jsem tu spojovací tyč musel měnit již ve 180 tisících. já bych zajel opět do servisu, kde umí proměřit komplexně celou geometrii, i včetně zmíněných úhlů rejdů. Proměření bez seřizování tolik nestojí, a musíš se k něčemu dopracovat. Páč vycházím z toho, že servisu je to šuma fuk. Pokud máš při přímé jízdě volant rovně, mělo by být vše OK. Před léty jsem měl podobný problém ale se zadní nápravou, to tenkrát špatně seřizovali.. Neváhal jsem si zajet i na STK, aby mi prověřili vůle na nápravách. Sám pro sebe si kontroluji i vzdálenosti mezi čepy řídících tyček na přední nápravě - pravá strana, levá strana, když není problém, musí být po správném seřízení na milimetr stejné..

Venca49  
Václav
2014-06-28 23:40:03

marquis: Nedá mi to,abych se ještě jednou,k tomuto problému,nevyjádřil.Máš určitě pravdu,tu ti neberu.Já si ale stojím za tím,co jsem již napsal.Geometrii,mimo jiné,jsem dělal 16 let v servisu Opel.Nesouhlasím s názorem,že mechanik chce někoho jen obalamutit.Ano,nejsou všichni stejní,ale ten komu záleží na spokojennosti zákazníka,na dobré funkčnosti vozidla,odvede svojí práci zodpovědně.Na geometrii jsme měli kvalitní seřizovací stolici-rampu,s laiserovým zaměřením se čtyřmi hlavami.Ano nechá se a měly by se dodržet hodnoty dané výrobcem,ale někdy to nejde.Záleží na celkovém stavu vozidla a na spostě jiných faktorů.Pokud nejsou na nápravách vůle,kdekoliv,tak se někdy musí hodnoty upravit.Právě sjíždění pneu zevnitř,je jeden takový problém.Tady je důležitá spokojennost zákazníka a nesjíždění gum.Nemá to vliv ani na bezpečnost,ani na jízdní vlastnosti vozidla,jen na ty gumy.Odklony se za jízdy mění podle zatížení,propérování,zatáčení,to nemůžeš popřít.Jde o to je nastavit tak,aby ty zatracený gumy netrpěly a tím pádem ani zákazník.Ano jde i o další prvky geometrie vozidla,ne jen předku a zbíhavosti.Ale to je již jiná.Je to jen můj názor,vycházející z praxe,nikomu ho nenutím.Byl bych rád,aby cyril již měl s Omčou pokoj.

2014-06-29 02:03:22

venca49: OK Venco49.. To uvádíš je servis od servisu.. Čím větší servis, horší přístup.. Jako zákazník si ho musím vydupat. Ale řešme geometrii. Jenže mechanik si to jen odměří.. nepřemýšlí.. ono se to po něm ani moc nechce.. práci za něj přebírá PC, .. Se zeptám, jakou jsi měl přesnost na hlavách? Všichni vychvalují laser, a když si to propočítám tak je to na disku +/- 0,2 mm . V absolutní chybě 0,4 mm Jak to sjíždí pneu, tak je to buď špatným seřízením (u 5 servisů po sebě to asi nebude), nebo je někde problém.. vždycky to bude mít na svědomí nějaká vůle.. anebo v 5-ti servisech to jen sprostě odměřili a toď vše..

Sjíždění gum na bezpečnost určitě vliv má, protože se pneu odvaluje v částečném smyku.. Pokoj s autem, které jezdí nebude nikdy.. nebo jen chvíli.. U Cyrila to bylo zrovna 15 tisíc km než nastal problém. Odstraní se, a pak zas chvíli bude jezdit vpohodě..

2014-06-29 16:27:18

marquis: Problém nastal hned po výměně řídící tyče která spojuje ty vnější čepy.Gumy jsem sjel po 2tis km dal jsem je dozadu a zadní do předu po 2tis Km opět v háji koupil jsem nové po 2tis Km v háji a to nemluvím o těch zimních pláštích po celou dobu zjíštění pneu jsem auto vozil do různých servisů.Předtím jsem vše vyměnil za nové krom té tyče a nebyl žádný problém,až ta tyč to udělala.Doknce jsem ji doma hledal že ji tam vrátím na zpět ale bohužel jsem ji nenašel.Podvozek jsem repasoval okolo 200tis Km tyč o 15tis Km později.Volant mám rovně auto nikam netáhne.Podle mě to musí dělat odklon kol jinak si to nedovadu vysvětlit.

2014-06-30 08:13:44

cyril: Kdepak.. Odklon kol v žádném případě.. Ten má být kolem 1 stupně a 20-40 minut, ale nepamatuji si to přesně. a to není na to, aby to sjíždělo kolo.. 2000 km a kolo v háji? To mě podrž.. To musí gumovat silnici. A 15 tisíc od GO podvozku bez problémů? A cos tam dával za díly? Nebyl to nějaký Starline? Já bych to viděl - buď vadné čepy na ramenech co nesou tlumiče, nebo utržené nebo vytahané silentbloky. Jinak to totiž není možný.. Já bych zajel na STK a nechal to prověřit. Tam to přeci musí být vidět.

Nějakým nedopatřením jsem si dal u druhé Omegy na přední nápravu tyčky stabilzátorů od Starline. Po roce a půl jsou pryč (najely cca 30 tisíc). U první Omegy - najeto 300 tisíc, mám jen jednou měněné - tedy teprve druhé (měněno cca ve 180 tisících).

2014-06-30 17:43:32

marquis: Na stk to bylo a vše Ok dávám díly od moogu či mayle.Jak píšu sere se to od té tyče předtím nic.Hold mám sjetý 2 cm.


Odpovědět

1  2  3