Fórum - Téma


Frontera 2.8 TD olej, modrobílý kouř


Fórum Frontera Frontera 2.8 TD olej, modrobílý kouř

Informace o modelu: Opel Frontera



2014-05-02 16:32:54

Zdravim,

nedavno jsem koupil Fronteru 2.8 TDI. Motor jezdi slusne, ale po kontrole stavu oleje jsem zjistil, ze ho tam je hodne malo. Tycka na mereni oleje ukazovala jenom cca 2 mm od spodniho okraje, tedy daleko mezi dvema dirkama, kde by mela hladina dosahovat. Koupil jsem tedy olej 10W 40, otevrel horni vicko na motoru a nalil dovnitr cca. 2-3 litry. Po kontrole jsem znovu zkontroloval hladinu oleje v motoru a hladina ukazovala cca.3/4 mezi dvemi dirkami na meraku. Co se ale zacalo dit bylo, ze motor pri kazdem nastartovani celkem kouri modrobilym kourem a vlastne po celou dobu nez se zahreje. Pri zahratem motoru sel pri akceleraci jen typicky cerny kour. Predtim, nez jsem tam olej nalil auto skoro vubec nekourilo. Premyslim tedy v cem by mohl byt problem a zda-li by mi zde nekdo neporadil.

Diky!

Martin

2014-05-02 16:42:58

@ Martinvk:

1) Je ta merka skutecne pro tento motor?!?

2) Zjistit vyrobcem udavany obsah oleje a olej vymenit ... nic se stat nemuze

3) Moc oleje z duvodu jine merky nebo nestihaji stiraci pistni krouzky (nebo jsou v prdeli)

2014-05-02 17:24:26

martinvk: Netěstnost turba??

2014-05-02 17:30:22

beawer: Covece, ja myslim, ze ta merka je origo...nevim jak original vypada, resp. jake ma ta tycka miry. Olej vymenit mohu, ale nemyslim si, ze ta kourivost ma s tim neco spolecneho. Kdyz ho tam bylo malo, tak auto nekourilo, resp. ne ten modrobily dym. Kdyz ho tam bylo dost, tak to huli jako tovarna. Jen takova otazka, leje se tam olej normalne tim vickem co je na motoru?

2014-05-02 17:31:30

nota: Hmm...zacalo to kourit dolitim oleje. Myslite, ze tohle muze mit s netesnosti turba neco spolecne? Jsem laik tak fakt nevim. Diky za podnet.

2014-05-02 17:55:47

Hele, jo, to turbo je taky moznost ...

Jinak, jedine se poptat nekde na off-road forech, kde je vic lidi co maji nejaky isuzu/opel s timhle motorem, aby ti nekdo zmeril dylku ty merky.

Jinak ano, olej se tam leje tim velkym vickem na viku motoru. Kdyby si to nalil nekam jinam ... ono by se to poznalo

2014-05-02 17:57:11

martinvk: Tak za sundání dvou spon co jsou na hadici nic nedáš:)

2014-05-02 18:12:31

beawer: Pravda, zkusim nekoho splasit. Tady v okoli jsou 2 Frontery, ale obe jsou 2,3 td..tam bude merka jina. Diky za pomoc a cas.:)

2014-05-02 18:14:31

nota: To jo, to nedam. Ale jak ty dve spony sundam tak co uvidim? Co dal? :) Mam to profouknout nebo co s tim? :)

2014-05-02 18:20:10

martinvk: sundej spony na hadici co vede do mezichladiče, jestli je celá od oleje tak ti propouští turbo

2014-05-02 18:33:41

nota: Aha..diky...zitra to obhlidnu a dam vedet. :)

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-05-02 19:50:42

martinvk: Teď to nejspíš nepoznáš, tedy jestli teče turbem, protože olej letí odvětráním motoru do sání mezi filtrbox a turbo, pak skrz turbo do sání motoru. Nejdřív uprav hladinu oleje na správnou hodnotu, u motoru 4JB1-TC je množství oleje 5,5 litru. Olej můžeš vypustit do čisté nádoby a změřit kolik litrů jsi vypustil. Mělo by to být cca 5,1 litru, 0,4 litru zůstane v kanálech a olejovém filtru. 5 litrů nalej zpátky do motoru a na měrce by jsi měl být lehce pod půlkou. Jestli ukáže něco jiného, nepatří k tomuto motoru. Bylo by dobré rovnou udělat výměnu oleje i s filtrem. Kup filtr a 6 litrů oleje a uvidíš co naměříš. Hadice na sání můžeš vyčistit a po nějaké době zkontrolovat, jestli se do nich dostává olej.....

Tady je řešen problém s měrkami oleje: http://www.clubisuzu.com/viewtopic.php?f=19&t=1868

Jo a doplň si profil o Fronteru, ať víme co máme hledat.....mmj není to TDi ale jen TD.....

2014-05-02 19:59:40

kopejda: Diky za informace, zitra tedy vypustim olej a uvidim, kolik ho tam bude. Hadice take zkontroluju.:) Jinak na motoru je napsano 2.8TDI, tak by to melo byt i s tim "ickem" ne? :) Jeste jednou diky!

M.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-05-02 20:16:18

martinvk: Ještě jsem doplnil odkaz v minulém příspěvku. Celková délka měrky je cca 67 cm. To I znamená injection, motor je skutečne přímovstřikový a s intercoolerem. Můžeš si vybrat co to i znamená. Opel uvádí označení jen TD.

Tenhle motor jezdí po světe ve všem možném, je to jeden z nejlepších nafťáků EURO 2, a rozvod má ozubenými koly. Tak nemusíš řešit jestli něco nepraskne


Odpovědět