Fórum - Téma


folie na okna


Fórum Astra G folie na okna

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

2007 Astra G 1.6

3 fotek  |  396 diskuzí  |  5.99 l/100 km

Výkon motoru 76 kW (103 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z16XEP/XE1.

JEN ŠKODA, ŽE POLÁCI TAM NEDALI ZHOLA NIC....


1  2  3

2014-10-24 07:45:48

Ahoj všichni,

Tak vnitřek je již skoro hotový. Tak z venku by to mohlo být lepší.

Jelikož budu ladit vozidlo do tmavé barvy. Kouřová světla originál, jak ze předu tak vzadu, tak jaké je optimální zabarvení folií na okna ? nechci vypadat jako debil a zase aby to ladilo s lakem vozu.

Martin od Sofie

2014-10-24 09:01:43

stačí zadní okno 15% zatmavení a boční zadní 30% víc bych nedával.

2014-10-24 09:34:16

Chtěl jsem vytvořit:

1. spolujezdec a řidič 15%

2. zbytek vozu 25%

nebude to hnusný. Jde o to, aby Sofi viděla co se děje kolem-

Mati

2014-10-24 18:03:34

sofianova: Ein moment folie se znaci propustnost svetla a podle toho co pises, by si mel vepredu tmavsi, nez ostatni. Za prve, na bocni okna u ridice nic nelep,maximalne by si jeste okecal 75% tmavsi ne. No a jinak se toho neboj a na zadni boky klidne 5% a zadni okno o stupen vice, takze 15% propustnost. Za deste a ve tme uvidis dozadu pri couvani stejne prd, i kdyby si tam mel treba 25% Ostatni uz je svetle a je videt dovnitr.

2014-10-24 18:58:07

sofianova: Každopádně bych si na vašem místě to zatmavení napřed kupř. v nějakém jiném autě aspoň trochu, orientačně vyzkoušel, jak se v tom budete cítit a co (kolik) budete (hlavně dozadu) vidět, Martine. Osobní zkušenosti ze vzadu zatmaveného (jednoho služebního) auta mám jen a jen špatné, měl jsem pocit, že pořádně nevidím a lezlo mi to na nervy...

Loupak  
Pavel
2014-10-24 22:05:21

Co se týká autofólií, je třeba při jejich montáži a provozu dodržet určité požadavky. Jedná se zejména o:

Zákon č. 56/2001 Sb. [30] (§ 37 písm. d)), který stanovuje, že silniční vozidlo je technicky nezpůsobilé k provozu na silničních komunikacích, pokud byly na vozidle provedeny neschválené změny. Tzn., že na vozidla lze lepit pouze schválené fólie.

Vyhláška MDS č. 341/2002 Sb. [31] (§ 34 odst. 3), ve které stojí, že úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti, je možno provádět pouze při dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43 a musí být schváleny podle přílohy č. 15. A že výhled zadním sklem vozidla kategorie M1 může být částečně snížen schváleným příslušenstvím, avšak jen za podmínky, že je vozidlo vybaveno pravým vnějším zpětným zrcátkem homologovaného nebo schváleného typu.

Dále pak (§ 36 odst. 3 písm. b)), kde stojí, že zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75% nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70% je závadou v zasklení vozidla, která ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a vozidlo nesmí být užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí. V tomto případě se jedná o celkovou propustnost, jelikož ztemnění skel bývá prováděno již výrobcem v prvovýrobě a není tedy možné na sklo nalepit fólii, která sice splňuje propustnost dle tohoto zákona, ale v kombinaci s již ztemněným oknem se samozřejmě celková propustnost ještě sníží. Ztemnění skel je tedy prováděno buď přímo výrobci v prvovýrobě, nebo pak v provozu dodatečnou úpravou (s výjimkou čelního skla, u kterého jsou jakékoliv dodatečné úpravy nepřípustné).

Také v příloze č. 15 (bod 20) vyhlášky MDS č. 341/2002 Sb., je uvedeno, že všechny dodatečné úpravy skel vozidel (jako je tónování skel a použití fólií – bezpečnostní, ztemňovací, protisluneční pásy) proti stavu při uvedení vozidla do provozu musí být schváleny Ministerstvem dopravy.

Nebo též (bod 29 písm. a)), který udává povinné značení a návrh výrobního štítku, kde každý kus schválené výbavy musí být označen na viditelném místě (bez nutnosti demontáže výrobku). Pro případ autofólií je to schvalovacím číslem v provedení ATEST 8SD XXXX.

A nakonec předpis EHK č. 43 [32] respektive směrnice 92/22/EHS [33], který se vztahuje na zkoušení a schvalování (homologace) typů bezpečnostních zasklívacích materiálů, určených pro montáž jako čelní nebo jiná skla. Předpis stanovuje mimo jiné hlavně rozsah a postup zkoušek typu bezpečnostních zasklívacích materiálů a požadavky na jejich vlastnosti z hlediska průhlednosti, zkreslování předmětů pozorované čelním sklem a nejasnosti v rozlišování barev.

2014-10-24 22:18:56

loupak: Teda děvče, ty se překonáváš...

2014-10-25 08:01:15

Ahoj kamarádi,

jsem blbej. Napsal jsem to opačně. Bral jsem 0% jako čirá skla. Opravdu myslím jen lehce tonovaný nádech. Jedno zatmavení po celém autě.

Moc děkuji všem . Jsem moc rád za všechny připomínky. Takže asi 75 nebo 80 po celém autě. Ať to je takové ddecentní.

Martin

2014-10-25 09:32:56

Ještě jsem našel tento údaj. To znamená ,že tam mám již tónování nebo je to max co mohu dát.

Martin

2014-10-25 10:10:54

sofianova: to už máš zatmavený od výroby , na to se už nic lepit nesmí.

2014-10-25 10:17:19

breathlless: Na originál tmávý skla se NESMI lepit folie??

2014-10-25 10:38:48

Tímto považuji celou akci za skončenou. To je poprvé co mne toto auto překvapilo na výbavě...

Martin

2014-10-25 10:43:53

Když již jsem tady. Viděl jsem, že se prodávají na G xenony. Má to smysl je tam dávat a jak je to náročné na montage....

Martin

2014-10-25 10:51:08

nezmarson: Podle obrázku se jedná o okna předních dveří, Davide. A pokud by fólie na nich zvýšila procento zatmavení nad přípustnou mez, bude to špatně. Na zadních a bočních vzadu je to jedno. Tolik asi k tvé otázce...

2014-10-25 10:54:46

Ahoj Colommbo. To znamená, že do předu nic a na zadek 75 % ? nebude to vypadat kolotočářsky ???

Martin

2014-10-25 11:20:34

u mě v profilu u fotek vectry je jedna z bývalých OI která tam má fotku komplet zatmavená na 20% přední 15% zadní a pak po nějakým čase a stržení před folii na místě abych neplatil foto jen se zadkem navíc v noci jsem neviděl onehdá ani konec zrcátek na tož něco v nich

2014-10-25 11:27:26

sofianova: Je-li už z výroby sklo (mám na müsli boční vpředu) zatmaveno na max. přípustnou mez, nic dalšího na něj lepit nelze. Přípustný stupeň zatmavení ale může být v každém státě dle místní úpravy jiný, proto přesně nevím, jak si vyložit označení z obrázku - 70% min. Je-li to tak, jak píše výše Tonda, tož je to pak tak, jak píšu výše já... A na tvoji otázku, zda to nebude vypadat kolotočářsky, ti zcela upřímně odpovídám ano, bude...

2014-10-25 12:04:59

Děkuji za upřímnou odpověď. Je to takto lepší. Protože někdy méně znamená více...

Tak možná udělám jen Xenon a zadní kouřová světla.

To bude možná stačit, ale to až na jaře...

Martin

2014-10-25 12:16:50

sofianova: Uprimne, neber to spatne, ale vzhledem k tomu, ze o foliich a xenonech je toho vsude psano uz tolik, ze vlastne ani nechapu, na co se ptas Ale budiz... Kdyz ale premyslis jen o tech nejsvetlejsich, tak to nema cenu ani na okna lepit, protoze jediny uzitek z nich, by byl v pripade, ze vam u auta nekdo rozbije okno. Neni z toho pak toliko strepu... . Jen by me osobne zajimalo, co znamena pojem "kolotocarsky" protoze tmava okna maji spoustu vyhod a auto bez nich, bych ja treba nikdy nemel. Bohuzel me kaka, ze jsem je taky musel z prednich sundat, ale holt unii neporucis, no. No a ten napis Transp. min 70% znamena, ze je okno pruhledne minimalne na 70% a to znamena, ze muze byt i pruhlednejsi vic.

2014-10-25 12:45:23

sofianova: Koukal jsem teď schválně na Omču - čelní 75% a všechna odstatní kolem dokola 70%.


Odpovědět

1  2  3