Fórum - Téma


filtr pevných částic


Fórum Vectra C filtr pevných částic

Informace o modelu: Opel Vectra C



2009-04-15 08:51:40

Ahoj, téma jsem k tomu nenašel proto zakládám nové. Na mém Oplu Vectra 1,9 Cdti 88kw, rok 2006 odešel filtr pevných částic, můj servisák mi tvrdí, že se nedá sehnat a jedině od Opla za 50 tis. Zdá se mi to nějak příliš a navíc kámoš mi našel že se prý něco takového prodává od REMUSU v Německu za 650 eur. Ale na 2,0 cdti to stojí prý jen 250,- eur. Je to možné? Nebo máte prosím nějaký tip, kde to sehnat a nemuset kvůli tomu vykrádat banku? Díky moc za všechny rady, porady a návrhy.

2009-04-16 21:28:47

a auto ti vubec nejede, nebo jak se to projevuje?

2009-04-17 19:43:48

Auto jede, ovšem hůře táhne a hrozně čmoudí a smrdí, hlavně vevnitř je to problém na křižovatkách a podobně. že je špatný ten filtr, to vím, to je jasné, ale kde ho levně sehnat!?!?!

2009-04-18 15:15:15

a kolik otáček z toho maximalne vytahnes? plny?

2009-04-19 08:30:32

Si děláš srandu! Ten filtr má být bezúdržbový! A Jak dlouho máš to auto? Jak často se ti to vypalovalo?

2009-04-28 16:46:29

Tak jsem se dočetl, že filtr pevných částic nevydrží navěky. Počínaje rokem 2000 se začal montovat do francouzských aut. Později ho začaly montovat i ostatní automobilky. Interval výměny filtru pevných částic z počátku výroby je 80 tis. km, později montované mají interval 120 tisíc km, to se bude asi týkat aut vyrobených kolem roku 2006, a v současné době montované filtry mají interval výměny 160 tisíc km. Filtr se začne vypalovat při zahřátém motoru a v tomto okamžiku se musí ujet nejméně 15 kilometrů rychlostí ne menší než 50 km/hod. Pokud někdo převážně jezdí po městě, může si nechat filtr vypálit v servisu, stojí to kolem 500 Kč a trvá to asi hodinu a půl. Jinak prý v Oplu stojí nový filtr kolem 70 tisíc Kč.

2009-04-28 21:58:49

a na motory s filtrem pevných částic jsou spešl oleje, kvůli co nejmenší tvorbě popílku a jiných nespalitelných částic

2009-04-28 22:45:09

s tim vypalenim v servisu to je vlastne tak, ze se to pichne na diagnostiku a spusti se regenarace filtru manualne...diagnostika si sama reguluje otacky motoru, bohatost atp. Kdyz mas ten filtr ale ucpanej tim stylem ze motor nejde nad treba 2000 ot/min, tak mas zadelano na problem, protoze regenerace se ti ani nespusti. Potom uz pomuze jen nahrivani autogenem a starej dobre kamarad cistic brzd :-D ten vlastne do toho vstrikujes a tou teplotou se tam vzniti (samozdrejme pri tomto kroku musi byt filtr venku z auta).....Slysel sem ze se delaly i takove pokusy, jako odpojit vyfuk jeste pred filtrem, aby motor sel do otacek a sla spustit regenerace, nasledne vyfuk pripojovat z5 ale u takove prace bych asi nechtel byt fyzicky pritomnej :D

2009-04-30 09:02:53

Tak to je dobře, hlavně, že je to jednoduché.

2009-10-02 10:00:43

zdravim, to me tak napada ze ten filtr pevnych castic je peknej srac a prej na aute fakt jen brzdi plyny a proto jede hur kdyz tam je, a hodne lidi uz mi rikalo ze ho mam i na stary omeze 2,5TD z roku 95 a at ho vyhodim, je pravda ze tam asi neco takovyho bude, takze za chvili jdu na STK, a potom to asi vyhodim co myslite vy? ma s tim nekdo zkusenosti?

2009-10-04 18:38:43

Taky jsem na tohle téma slyšel od více lidí jen,že jo to drahá zbytečnost. Já osobně nevím.

2009-10-04 20:41:57

Filtr pevných částic: otevřený (což bude mít asi Omega), uzavřený (nejde odstranit bez něho to nejede) a s příměsí aditiva (Citroen, Peugeot, a pod) Hromada lidí do motorů s DPF používá normální olej a tím si ho vlastně sami ucpávají a zanášejí, musí se používat oleje s nízkým obsahem popílku a sazí (jsou dražší), jsou to oleje specifikace B4, C3 a podobné

2009-10-04 21:39:19

omega bez nej urcite pojede ale prave ze by pry mela ject lip a jeste by se mela snizit spotreba, protoze ten filtr pry brzdi dost pruchod vyfuku, takze ja ho asi zkusim dat do pryc


Odpovědět