Fórum - Téma


Faustova Tigra


Fórum Tigra Faustova Tigra

Informace o modelu: Opel Tigra

Diskuze o vozidlu

1996 Tigra A 1.4

1 fotek  |  8 servisních knížek  |  8 diskuzí

Výkon motoru 70 kW (95 PS) při 6200 ot./min. Točivý moment: 115 Nm (85 ft/lb) při 4000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 389 ccm (85 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X14XE.



2011-12-26 12:02:36

Představení vozu:

Tigrušku jsem zakoupil pro svou přítelkyni, aby se s něčím naučila řídit. Bral jsem si jí od svého kamaráda, takže koupě proběhla v klidu a hlavně s úplnými informacemi o autě, jako kde co chybí a co je potřeba udělat. Ale spíše to jsou jen drobnosti a věci z užívání. Další věc byla, že jsme chěli autíčko, které bude jezdit jen v Praze - motor, velikost a prostě se líbila, tak si jí přitelkyně pořídila.

Uvnitř auta je relativně dost prostoru, tedy na celkovou velikost vozidla, ale nejvíce prostoru je na předních sedačkách - zadní jsou spíše pro zlost, ale jako nouzovka pro dva lidi postačí. No interier je černo-hnědý. Hnědá kůže je na sedačkách a na tapecu na dveřích. Ohledně hlučnosti pronikající dovnitř, to není zas tak špatné, já slyším svist až od 130km/h, takže relativně pohodka. No kufr není moc velký 215l, ale aspoň má díru v zadním opěradle na lyže, takže nestěžuji si.

Design:

No, je to převlečená Corsa do pseudokupé kastle, takže z venku je celkem hezká, ale je to styl 90" let, klínovitý tvar. Interiér je převzat bez zmeny z Opel Corsa. Takže když jsem si vybíral já autí, tak jsem si koupil konkurenci (Ford Puma).

Výbava:

2xAirBag

2xEl.okénka

klimatizace manuál

kožený interiér + vyhřívání

teploměr venkovní teploty

Výkon motoru a jízdní vlastnosti:

Motor 1.4 16V Ecotec 66kw/90k což po praze stačí, je to spojeno s 5 stup. prevodovkou a je celkem na dlouho zprevodovaná. Motor je trosku upraven, takze nějaký tek koník navic se tam na brzdě naměril. Zrychlení není tak razatní jak jsem zvyklí, ale dostačuje - původně 11,5s, teď cca 10s. Motor je celkem hospodárný, což je fajna pro Prahu. Myslím, že v době vzniku tohoto vozítka s motorem 1,4 a výkonem 66kw nebylo špatné, koukněte se kolik aut v roce 96" mělo takový výkon z obsahu 1.4.

Jízdní vlastnosti neodpovídají sportovně střižené kastli, ale normálnímu hatchbacku či dárci orgánů a podvozku - Opel Corsa B, takže náklony karoserie, při prudkém zatočení, či zhoupnutí při brždení. Při jízdě po měste je to celkem tvrdé a moc nefitruje nerovnosti, ale dá se to snést, přeci jen konstrukce vozu se blíží k 20letům.

Převodovka:

5-stupňová na dlouho zpřevodovaná, ale dá se to..., nic sportovního to není, jako v hatchback.

Brzdy:

Na přední nápravě jsou kotouče a vzadu bubny, pro tento motor dostačující, ale upgrade by se časem taky hodil.

Podvozek:

Podvozek je převzat z Opel Corsa B (bohužel bez úprav), takže pokud se budete chtít svést trochu agresivněji v zatáčkách, tak musíte udělat min. úpravy, jako snížení podvozku (sport podvozek -40mm) + 16" kola + gumy 205/40 (přední) a 205/45 (zadní). Je fakt, že po Praze je to dost nepohodlné, mlátí to a nefiltruje nerovnosti, takže jízda po kostkách je docela tabu.

Potěšilo mě:

  • nízká spotřeba benzínu - hlavně u 1.4 16V
  • velmi živé pohonné jednotky
  • robustní velkosériová technika
  • dostatek prostoru na předních sedadlech
  • variabilní zavazadlový prostor - hlavně průvlak na lyže
  • dobré vybavení z hlediska bezpečnosti - v době vzniku

Naštvalo mě:

  • velmi stísněný prostor na zadních sedadlech - fakt hrůza, ale nouzovka dobrá
  • pokles účinku brzd při opakovaném brzdění - dá se vyřešit kotouči z Calibry či Merivy
  • nevalné dílenské zpracování - no občas něco někde vrzne
  • nepřesné řazení - dá si zviknout
  • špatné pérování - nový podvozek a je po problému

Úpravy vozu:

Motor: úprava sání PowerBox (kopie Mentzel) - skrácené sání, otevřené sání

Výfuk: nové roury od parohů, vykuchaný kat, tlumič s koncovkou

Dodělávky: Magicar (Alarm, dálkový start, centrál), kožený interier s vyhříváním (z modelu Tigra Verde), zavařený stěrač a zámek na pátých dveřích, zaslepený zámek spolujezdce, otevírání kufr od řidiče

Audio: radio: Pioneer DEH-4000UB, repro: Hertz DSK 165 + zesilovač a tuba Magnat

Podvozek: Jom-40/-40, kola OZ Anniversary 16" + gumy 195/40 R16 (předek) a zadek 195/45 R16

Plánované úpravy vozu:

Oprava chladiče klimatizace, oprava přední nápravy a další udržovací opravy než úpravy - snad jen nová ALU.

opel tigra ecotec 1.6 16v x16xe mantzel powerbox 0 - 180

3.6 bar fuel pressure , straight pipe 53mm with 37mm silencer , and custom made mantzel copie

Tigra, tuning, drag, x16xe, 1.6, ecotec, 16v, 0-180, 180, motorsport, racing, mantzel, power, box, powerbox, matzel, copie, gears, top, gear ...

2011-12-27 20:27:38

Jízdní vlastnosti neodpovídají sportovně střižené kastli, ale normálnímu hatchbacku či dárci orgánů a podvozku - Opel Corsa B, takže náklony karoserie, při prudkém zatočení, či zhoupnutí při brždení.

Podvozek je převzat z Opel Corsa B (bohužel bez úprav), takže pokud se budete chtít svést trochu agresivněji v zatáčkách, tak musíte udělat min. úpravy, jako snížení podvozku (sport podvozek -40mm) + 16" kola + gumy 205/40 (přední) a 205/45 (zadní). Je fakt, že po Praze je to dost nepohodlné, mlátí to a nefiltruje nerovnosti, takže jízda po kostkách je docela tabu.

*** promin, ale musim se smat :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

vis, jsi tipicky tuzer, vsechny tyhle upravy to jen zhorsi... ver ale ze nejlepsi co muzes udelat je koupit nove znackove tlumice s pruzinama :)

2011-12-27 20:59:26

Proc myslis, ze jsou nejlepsi seriove tlumice a pruziny? Seriove tlumice s pruzinama jsou fajn, pokud jezdis na pohodu a nepotrebujes rychleji neco profrcet, pripadne to muzem bart i z bezpecnostniho hlediska, pri prutkem cuknuti (manevru) vyhybacim se utrhne po delsi dobe, nez uhoupana serie. To, ze je tragedie podvozek z Opel Corsa B, snad vsichni vedi. Po snizeni mohu projizdet zatacky rychleji a to o dost podstatny rozdil, dalsi vec je to, ze se menili ramena, cepy, ulozeni za tvrdsi, aby se to nevymlatilo, tak mi rekni co je na tom tuzerske - kdybych na to dal tunu plastu, tak bych to oznaceni pochopil. Ja se zemeril hlavne na jizdni vlastnosti a vykon motoru - take neco spatne? Ohledne kol, tak jsou vybrany zpusobem, aby vaha nebyla vetsi nez origo 15, tudiz s tim neni problem, ze by je neutahla. Ve vysledku vazeni vysel rozdil 3,76kg (i s nesazenou gumou) mensi vaha 16" nez origo 15"...

P.S. Pokud chces, muzu te v tom nekdy povozit, aby si to porovnal...

2011-12-27 21:13:30

mam taky opla, mnohem, mnohem tezsiho. mam nove znackove tlumice monroe hydro pneumaticke a auto drzi jak hajzl. mely jsme taky corsu B, obe auta dobre znam, mas proste spatne tlumice, a jelikoz jsi asi neridil spravenou corsu, tezko muzes soudit.. menit cepy, jo pravda, pokud jsou vybite. menit ramena? no, vyztuzit budis, ale brzy serves silenty. nemysli si ze jsem si porizoval mv6 na to abych jezdil jak dedek.. snizit podvozek je docela blbost, to auto bude uskakovat a neveril bys jak to dokaze v rychlosti uletet. u kol se mi nezda ze mas vzadu vyssi profil nez ve predu, to snad nemuze projit ani technickou ne??

2011-12-27 21:20:12

jeste dodam ze z tigry v serii nikdy sportak nebude, je to ale nachlup stejne jako ta puma, tipo a podobne kramy

2011-12-27 21:29:30

tak hyrdopteumaticke jsou fajna, ty pekne drzi..., spatny uz nejsou byly tam..., dalsi vec je to, ze s tim jezdim blbnout na okruhy... Cepy a ramena se menili za tvrdsi od Lomförden (objednavano z D, u nas moc nejsou) a silent (polyuretan) - este jsem je musel objednavat z GB, protoze u nas moc nejsou a pokud, tak drahe jak...., takze tam bych se servani nebal... Snizeni je fajna na kvalitni silnici a na nasem tankodromu, to az takovy vysledek nema, ale pokud zrovna radime na Sosnove ci Mostu, tak je to fajna... Co se tyka pneu, tak ty uz jsou ve stejnem rozmeru 195/45 r 16" predni i zadni..., clanek jsem psal pred rokem na jeden server a este jsem ho neaktualizoval... Technickou to proslo, jen E mi nezmerej...

Vim, ze to sportak neni, ale u Pumy jsem aspon nemusel sahat na podvozek, tam se to povymenvalo za serii a drzi fajna..., Pumu mam totiz taky...

2011-12-28 09:10:57

Tak pred tydnem trochu te generalky - brzdovka, olej do prevodovky, L a P lanko na rucku, nove zadni brzdy komplet + prasatka, leva stahovacka okna, fridex + nova banka

2012-12-24 11:38:56

je to starej prispevek ale i tak budu reagovat, vymenil jsi ty tlumice? :D


Odpovědět